Tag: vlogger

  • Gusturi româneşti pe vlogguri canadiene

    Gusturi româneşti pe vlogguri canadiene


    Pakistan, Jakarta (Indonezia), Brazilia sunt numai câteva dintre locurile vizitate şi prezentate în vloggurile create de doi tineri canadieni ce îşi spun “JetLag Warriors”. Aceştia au vizitat şi România şi au realizat un serial de 90 de videouri în care recomandă câteva “reţete tradiţionale” inedite, precum şi descoporirea unor zone deosebite, inclusiv clădiri cu valoare istorică din ţara noastră.




    JetLagWarriors sau cuplul canadian format din Steve și Ivana, după ce au călătorit câțiva ani, mai ales în timpul iernii canadiene, au prins complet microbul călătoriei și au decis să călătorescă “INDEFINIT”! Aflăm de la ei informaţii despre călătorii cu buget mic, hosteluri, airbnb-uri, mâncăruri de stradă și multe detalii picante. Astfel, în seria filmelor despre România, dacă pregătirea unei ciorbe de burtă în Canada nu pare chiar aşa o surpriză, clipul care recomandă pălinca sau ţuica cu piper, ca “leac de dres”, de revenire din starea de rău, e mult mai incitant. Canadienii par să fi descoperit în România acest leac bun la toate, de la mahmureală la dureri de gât: țuica/pălinca în care pui piper negru praf şi după care, aşa cum spune Steve “simte cum se deschide”.



    Am vorbit pe tema leacurilor “băbeşti” din tradiţia românească, dar şi din alte zone, cu Chef Relu Liciu şi am aflat că “leacurile de dres” diferă: “De la o zonă la alta, vorbind de România, iar dacă e să o luăm şi pe plan internaţional, se dreg cu tot felul de alte chestii. Când am fost odată în Germania, se dregeau cu banane, ţinând cont de lipsa de potasiu din timpul mahmurelii. De regulă, 90% din cei care ajung într-o mahmureală foarte puternică o fac datorită amestecului de băuturi pe care îl fac.”



    Şi totuşi pot fi palinca sau ţuica tratate drept un “leac de revenire”? Relu Liciu: “Unii o consideră ca aperitiv, de consumat înainte de masă, mulţi o consideră digestiv, de consumat la finalul mesei. Foarte mulţi folosesc tăriile ca digestiv. Italia, chiar şi în Austria, Snapsul pe care îl bei e la final. Să mă duc în Ardeal, nu o să găsesc slănina şi pălinca la final! Cu astea se începe. Şi e, întradevăr, ceva ce ţine de stomac. Îmi aduc aminte că am fost în Serbia în urmă cu mulţi ani şi am intrat într-o farmacie şi am văzut într-o sticlă pe care scria “Stomakia”, o ţuică a lor care avea o frunză de pelin în ea.”



    Aşadar o ţuică tratată cu ierburi era vândută drept medicament, ne-a întărit interlocutorul nostru, după care ne-a explicat şi de ce unele dintre cele mai cunoscute ciorbe româneşti, în special cele de burtă sau de potroace, sunt privite ca leac: “În pragul mahmurelii, te deshidratezi şi ai nevoie neapărat de lichide. După ce treci de perioada asta vine o foame foarte mare. Ţi se face foame şi nu poţi să mănânci chestii solide. Ai nevoie de o zeamă. Ciorba de burtă le completează pe amândouă: pentru că foarte mulţi români mănâncă ciorbă de burtă şi nu mai au nevoie de felul doi. Este o masă completă. Dar dacă mă întrebi pe mine, ciorba de mahmureală e ciorba de potroace. Eu prima oară am auzit de ea la şapte ani, şi se folosea la nunţi. Era nelipsită această ciorbă de potroace la finalul nunţii, a doua zi, a treia zi, cum se ţineau nunţile!”



    Despre ciorba de burtă, pe care au şi învăţat să o prepare, nu numai să o consume, Steve şi Ivana spun că “este viaţă”! Vloggerii de peste Ocean s-au declarat atât de încântați de bucătăria și locurile din România, de la munte la mare, încât au serbat întoarcerea în ţară cu un platou cu mici. Alte recomandări culinare din bucătăria noastră ce apar în vloggurile lor sunt: Pálinka / Pălinca, salată de icre, zacusca, salata de vinete, fasolea bătută, ciorba de fasole coaptă în pâine, de la un celebru restaurant din Bucureşti, dar şi “varza a la Cluj”, explicată ca “sarmale desfăcute”, sau “lasagna dulce” la Cluj, cum au numit ei desertul cunoscut sub numele de Vargabeles, dar şi papanaşi şi lapte de pasăre.



    Mâncarea din România, spun ei e atât de bună şi atât de săţioasă, încât nici nu ai nevoie de desert, chiar dacă şi acestea le-au plăcut. Şi cu siguranţă şi vloggerii canadieni s-au tot întrebat ce mâncăm sau ce bem ca să ne “dregem” după ce bem băuturi locale. Revine cu detalii Chef Relu Liciu: “Mulţi se repară cu cafea, mulţi se repară cu murături, cu chestii dulci, cu sucuri acidulate şamd. Mulţi se pregătesc şi au un post pre-băutură, cu acel pahar de ulei de măsline sau cu mâncăruri foarte grase pentru a-ţi face o protecţie stomacală şi care totodată te ajută foarte mult ca alcoolul să nu intre foarte repede în sânge.”



    Românii care au vizionat vloggul în care Steve bea un pahar de ţuică cu un plic de piper măcinat turnat în el, par să se fi amuzat. Unii, mai cunoscători au explicat şi că adevăratul leac s-ar prefera cu ţiuca sau palinca fierte sau fierbinţă şi cu piperul boabe. Dar dincolo de amuzamentul tuturor, este sigur că tot mai multe reţete româneşti sunt vizionate şi cunoscute internaţional.





  • YouTube România a împlinit 10 ani!

    YouTube România a împlinit 10 ani!

    Astăzi suntem obişnuiţi să deschidem YouTube-ul
    pentru a asculta muzică, sau vreun podcast, sau pentru a găsi vreo reţetă de
    mâncare. Puţină lume însă ştie că YouTube România are doar 10 ani, aşa că ne-am
    gândit să povestim ispăvile acestui copil minune împreună cu Elisabeta Moraru,
    Country Manager Google România şi Dan Oros, Şef de Marketing la Google România.


    În primăvara lui 2013, Google lansa versiunea
    pentru România a YouTube. Aceasta a adus conținut adaptat pentru utilizatorii
    din România, a permis creatorilor de conținut de aici să fie mai ușor de
    descoperit, iar companiilor locale să folosească platforma ca mediu de
    promovare. Elisabeta Moraru a povestit cum s-a diferenţiat, cu 10 ani în urmă,
    noţiunea de vlogger, deosebită de cea de blogger, ce era deja cunoscută, prin
    diferenţa canalului de exprimare: vloggerul printr-un clip online.

    Şi au fost 10 ani
    extraordinari și ne-am uitat în urmă și am evaluat cât de agitați au fost acești
    10 ani în care Făt-Frumos YouTube a crescut ca alții în de trei ori aceeași
    perioadă. Anumite momente aproape că le-am uitat, dar pe unele n-avem cum să nu
    le avem în memorie, pentru că sunt lansări de proiecte de care suntem foarte
    mândri. În aprilie 2013 am lansat oficial versiunea YouTube România. Erau
    primele virale românești pe youtube și noi doar am făcut să creștem exponențial
    acest ecosistem.


    Noi o facem pentru voi, daţi şi voi un share
    înapoi
    spunea imnul vloggerilor din România anului 2015. Elisabeta Moraru, Country Manager Google
    România, a continuat povestea:

    Lucrurile s-au schimbat în aceşti 10 ani.Tot mai multă lume auzea de vloggeri și
    începea să-i urmărească pe youtube și era o serie de categorii care începeau să
    fie foarte urmărite zona de beauty, de exemplu. Și am avut un eveniment la care
    am nosc descoperit anumite secrete ale beauty-ului. Colega noastră pe atunci,
    Laura Mușoroaia, era unul dintre vloggări și la vremea respectivă avea în jur
    de 15.000 de abonați. Astăzi are de 10 ori mai mult, alături de Special Coco. Am
    avut un moment foarte frumos Google House.


    De la aceste încercări ce doar păreau
    promiţăroare, s-a ajuns la o efuziune greu de imaginat atunci.


    Dan Oros, Şef de Marketing la Google România, ne-a
    adus în prezent: Şi acuma o
    să trecem la 2023, să vedem ceva date. Şi o să începem cumva cu cele mai
    importante sau cea mai importantă cifră, care este 12 milioane. Peste 12
    milioane de adulți intră lunar în România pe youtube. Urmăresc frecvent
    youtube, găsesc aici informații utile, găsesc muzică, găsesc entertainment,
    găsesc educație și ne bucurăm foarte mult să vedem această cifră crescând de la
    an la an. Și ce interesant e locul unde consumă youtube adulții în România. Mai
    demult, desigur, era desktop-ul pe primul loc. Acum ordinea e diferită. E
    telefon, televizor și apoi desktop, respectiv laptop. Dacă ne uităm la
    televizor, 5,5 milioane de români se uită la youtube și pe ecrane TV.



    Şi cum vorbim despre era digitală, lucrurile nu se
    opresc aici. Dan Oros: Iar
    acest număr este în creștere. De asemenea, este în creștere watch- time-ul pe
    televizor pentru că vedem oamenii, cei care se uită pe televizor, urmăresc din
    ce în ce mai mult videouri cu o lungime mai lungă, de tip podcast, de tip
    documentare ș.a.m.d. Ce ne spun cei care se uită pe youtube? Pe lângă toate
    informațiile acestea cantitative, vrem să vă oferim și câteva informații
    calitative și am făcut un studiu anul trecut, împreună cu IPSOS să vedem de ce
    consumă românii youtube. 91% dintre români care intră pe youtube ne spun că au
    învățat ceva nou uitându-se pe youtube. Și cred că, cu toții, putem da un
    exemplu de ceva ce am învățat uitându-ne pe youtube. 85% din românii care intră
    pe youtube consideră că vizionarea conținutului și utilizarea acestei platforme
    îi ajută se decidă asupra unei achiziții. Poate au văzut un telefon nou, poate
    au văzut o mașină interesantă, poate au văzut un calculator mai performant
    pentru gaming, pe care doresc să și-l achiziționeze și practic această
    vizionare i-a ajutat să ia o decizie legată de achiziționarea produsului
    respectiv. Opt din zece români găsesc pe youtube conținut unic, asta ne spun,
    pe care nu-l pot găsi în altă parte. Și nu în ultimul rând, 74% spun că
    reclamele pe youtube i-au ajutat să descopere produse și brand-uri noi. Și ce
    observăm e că brand-urile sunt din ce în ce mai creative, mai originale în
    reclamele cu care se adresează utilizatorilor de pe youtube. Și ne bucură acest
    lucru.



    Dan Oros: Sunt peste 8000 de canale în România care au depășit pragul de 10.000
    de abonați și sunt datele din decembrie 2022 câte canale au depășit pragul de
    100.000 de abonați? Peste 1600 sunt peste 1600 de canale în România care au
    depășit pragul de 100.000 de abonați și nu în ultimul rând, sunt peste 150 de
    canale în România care au depășit 1.000.000 de abonați care au primit butonul
    de aur.


    De la primul creator de conținut de pe YouTube din
    România care a atins pragul de 1 milion de abonați, Mihai Alexandru Hash (Mikey
    Hash), care a ajuns la această bornă în 2016, la finalul lui 2022, existau
    peste 150 de canale din România cu peste 1 milion de abonați, cu 20% mai mult
    față de finalul lui 2021. Iar primul buton de diamant din România, oferit
    canalelor care depășesc pragul de 10 milioane de abonați, a fost obținut în
    2020 de LooLoo Kids, acesta fiind și primul canal de YouTube din Europa
    Centrală și de Sud-Est care atinge această bornă.