Tag: YouTube

  • CE solicită TikTok și YouTube informații privind protecția minorilor în mediul digital

    CE solicită TikTok și YouTube informații privind protecția minorilor în mediul digital

    Copiii si adolescenții cad pradă cel mai ușor capcanelor din mediul online, pentru că nu știu să se protejeze. Pentru a preîntâmpina astfel de probleme, Uniunea Europeană a adoptat un Regulament privind serviciile digitale, pentru un mediu online mai sigur și mai responsabil. Regulamentul a intrat în vigoare la sfârșitul anului trecut și se aplică în întreaga Uniune.

    Mai multe platforme digitale, printre care TikTok și YouTube, au fost desemnate de Comisia Europeană platforme online foarte mari. Adică, în cazul în care o platformă sau un motor de căutare are peste 45 de milioane de utilizatori -10 % din populația Europei -, Comisia desemnează serviciul drept o platformă online foarte mare.

    Aceste platforme trebuie să se conformeze obligațiilor Regulamentului privind serviciile digitale, care includ efectuarea și furnizarea către Comisie a unor evaluări anuale a riscurilor.

    În temeiul acestui act legislativ, recent, Comisia Europeană a trimis către cele două platforme – TikTok și YouTube – cereri oficiale de informații.

    Practic, Comisia solicită acestor companii să furnizeze mai multe informații privind respectarea obligațiilor legate de protecția minorilor, inclusiv cele referitoare la evaluarea riscurilor și la măsurile de atenuare pentru protejarea minorilor în mediul online.

    Este vorba în special de riscurile pentru sănătatea mintală și pentru sănătatea fizică, precum și informații cu privire la utilizarea serviciilor lor de către minori.

    Urmează ca TikTok și YouTube să furnizeze Comisiei informațiile solicitate până la 30 noiembrie. Pe baza evaluării răspunsurilor primite, Comisia va analiza care sunt etapele următoare.

    Potrivit Regulamentului privind serviciile digitale, Comisia poate impune amenzi pentru transmiterea de informații incorecte, incomplete sau înșelătoare ca răspuns la o cerere de informații.

    De asemenea, lipsa unui răspuns în termen stabilit ar putea duce la impunerea de penalități.

    TikTok a mai primit în urmă cu o lună o cerere de informații privind răspândirea conținutului cu caracter terorist și violent și a discursurilor de incitare la ură, presupusa răspândire a informațiilor false și aspecte generale referitoare la protecția minorilor în mediul online.


  • Jurnal românesc – 02.12.2022

    Jurnal românesc – 02.12.2022

    Aderarea României la Spaţiul Schengen a fost subiectul întrevederilor pe care ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, le-a avut cu omologii din Olanda şi Suedia, state care, în trecut, au fost reticente în legătură cu primirea ţării noastre în spaţiul european de liberă circulaţie. Şeful diplomaţiei române i-a vorbit ministrului de Externe al Regatului Ţărilor de Jos, Wopke Hoekstra, despre concluziile extrem de pozitive ale rapoartelor elaborate de experţii europeni care au participat, în octombrie şi noiembrie, la misiunile de evaluare a implementării acquis-ului Schengen în România, cu accent pe raportul ultimei misiuni, la care a participat şi Olanda.


    Aurescu şi-a exprimat speranţa că aceste evaluări, la care se adaugă şi recentul raport pozitiv al Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare şi Verificare, se vor concretiza în susţinerea de către Olanda a deciziei de aderare a României la Spaţiul Schengen. În cadrul întâlnirii cu ministrul de Externe suedez, Tobias Billstrom, Aurescu a salutat susţinerea de către guvernul de la Stockholm a aderării ţării noastre, dar şi declaraţiile pozitive, din 28 noiembrie, ale vice-preşedintelui Comisiei de Justiţie din Parlamentul suedez, Ardalan Shekarabi, membru al Partidului Social Democrat din Suedia. Istoric, social-democraţii suedezi s-au opus aderării României la Schengen. Discuţiile au avut loc în marja Reuniunii miniştrilor de externe din statele membre NATO, pe care Bogdan Aurescu a găzduit-o săptămâna aceasta la Bucureşti.



    Şeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, Gheorghe Cârciu, a efectuat, în perioada 26-30 noiembrie, o vizită de lucru la Chicago, în Statele Unite ale Americii, unde a participat la evenimente organizate de comunitatea românească şi de Consulatul General al României în metropola americană. Secretarul de stat a discutat cu reprezentanţi ai Asociaţiei Illinois Romanian American Community, care, anul acesta, a primit finanţare nerambursabilă din partea DRP şi a avut întrevederi cu membrii Romanian Heritage Center şi ai revistei Tribuna Românească din Chicago.


    Secretarul de stat a participat la o recepţie cu prilejul Zilei Naţionale a României, organizată de Consulatul General al României la Chicago, şi la lansarea programului “Monitorul solidarităţii românilor din Statele Unite”, initiativă finanţată de DRP. Cârciu le-a vorbit celor prezenţi despre proiectele destinate comunităţii româneşti din America, precum “Promovarea identităţii culturale, lingvistice şi educaţionale a copiilor din SUA” şi despre elaborarea noii Strategii Naţionale pentru Românii de Pretutindeni. În ultima parte a vizitei, secretarul de stat a vizitat Logos Christian Academy, un liceu românesc din oraşul Niles şi Guardian Angel Orthodox Day School. Circa un milion de români trăiesc în SUA concentraţi în nord-estul, sud-estul şi în vestul extrem al Statelor Unite.



    9 din 10 români din străinătate consideră important să rămână conectaţi cu România prin conţinut media în limba română, iar peste 70% dintre aceştia urmăresc conţinut românesc frecvent, arată un studiu realizat de Google cu privire la modul în care românii din diaspora folosesc tehnologia pentru a rămâne conectaţi cu ţara. Potrivit cercetării, 57% dintre românii din diaspora ascultă muzică românească, 56% folosesc reţele de socializare pentru a rămâne conectaţi, 53% urmăresc canale TV din România, 51% citesc publicaţiile online din România şi 26% ascultă radiouri româneşti. De asemenea, aproape 90% dintre respondenţi se uită cel puţin o dată pe săptămână la video-uri în limba română pe YouTube şi 70% utilizează limba română atunci când folosesc motoarele de căutare online.


    În topul conţinutului consumat în limba română de către diaspora, pe primul loc se plasează ştirile cu 81%, urmate de divertisment – 51% şi chestiuni practice, precum tutoriale sau reţete – 46%. Potrivit datelor Google, cele mai căutate subiecte în limba română ale diasporei sunt legate de instrumente de traducere – în special pentru limba germană, posturi TV din România pe care să le urmărească online, filme online şi radio-uri din România, între care şi posturi ale Radio România. Conexiunea diasporei cu familiile rămase în ţară se face în special prin aplicaţiile dedicate de mesagerie în detrimentul apelurilor telefonice clasice. Studiul a fost realizat în perioada 11 – 16 noiembrie pe un eşantion reprezentativ de 392 de români rezidenţi în Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie.






  • Les recettes qui cartonnent sur les réseaux sociaux en Europe et en Roumanie

    Les recettes qui cartonnent sur les réseaux sociaux en Europe et en Roumanie

    Nous commençons par les pâtes qui ont fait disparaître le fromage feta des supermarchés finlandais, d’où l’une provient et ensuite de toute l’Europe. Mettez quelque 500 grammes de tomates cerise dans un récipient qui va au four, ajoutez deux ou trois gousses d’ail et placez au milieu un beau bloc de fromage du type feta. Parsemez de basilic séché, poivrez et huilez d’huile d’olive. Enfournez pendant une vingtaine de minutes, le temps de cuire les pâtes. Lorsque la feta et les tomates son bien cuites, sortez le plat du four, n’hésitez pas à l’instagrammer, avant d’écraser le tout et d’ajouter les pâtes. Si vous voulez, vous pouvez mettre un peu de gruyère râpé et enfourner en mode grill pendant encore quelques minutes pour donner au plat une belle couleur. Et voilà, vos pâtes TikTok sont prêtes. Moi, je donnerais à cette invention une touche roumaine en remplaçant la feta par du fromage roumain de brebis du type telemea. J’utiliserais de l’huile de tournesol pressée à froid ou mieux, de l’huile de pépins de courge pour un peu plus de saveur, ainsi qu’un piment rouge, bien cuit entre les tomates.

    Fini le plat principal, passons au dessert qui a enregistré jusqu’ici quelque 24 millions de visualisations sur TikTok, et ce chiffre ne fait que progresser. Une traduction très-très approximative du nom de ce gâteau que chaque môme demande déjà à sa mère de lui préparer est « J’sais pas ». En fait, c’est la réplique qu’une mère de famille a donnée à son fils lorsqu’il lui a demandé comment s’appelle le dessert qu’elle avait préparé selon une recette vidéo en une langue qui lui était complètement inconnue. Bref il s’agit d’un duo de crèmes superposées assez facile à préparer, évidemment ça devrait passer sur TikTok. Il vous faut 125 grammes de beurre, 1 litre de lait, 200 grammes de farine, 200 grammes de sucre, du cacao et enfin de l’essence de rhum et de vanille. Versez le lait dans une casserole assez grande et ensuite, à feu moyen, incorporez progressivement le beurre en cubes, la farine et le sucre, en remuant énergiquement avec un fouet, jusqu’à ce que le mélange soit bien homogène et plutôt moelleux. Retirez du feu et partagez cette crème deux parties égales. Dans l’une, incorporez deux ou trois cuillerées de cacao et l’essence de rhum, alors que dans l’autre, ajoutez de l’essence de vanille. Prenez un bol en verre ou bien des coupes et mettez une couche de crème à l’arôme de vanille, puis ajoutez l’autre crème au cacao. Enfin saupoudrez de cacao et laissez reposer au frais pour au moins deux-trois heures ou même une nuitée avant de servir ce délice se trouvant littéralement sur les lèvres de tous les gosses de Roumanie. Bon appétit !

  • Made in RO 2020

    Made in RO 2020

    A treia ediţie a expoziţiei “Made in RO: muzeu pop-up de publicitate şi branduri româneşti” a avut loc între 3 şi 18 noiembrie 2020, la galeria S.E.N.A.T., din Bucureşti, un spaţiu industrial reconvertit creativ pentru scena culturală.



    Eugen Cojocariu a stat de vorbă cu Andreea Dănescu, organizatorul evenimentului.



    Materialul video a fost realizat utilizând Storyboard de la EBU (European Briadcasting Union).





    Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte cuprinde piese autentice din 4 perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană.



    Expoziţia muzeului itinerant a adus un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone care au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut.



    Aici puteţi asculta acelaşi interviu cu Andreea Dănescu într-un material video realizat pentru YouTube.



  • Către un mediu online tot mai sigur în UE (AMC-TIKTOK)

    Către un mediu online tot mai sigur în UE (AMC-TIKTOK)

    În cursul
    lunii septembrie, TikTok, rețea de socializare lansată în China, folosită
    pentru a crea videoclipuri scurte de mai multe genuri, şi-a anunţat intenţia de a adera la Codul de
    conduită al UE privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din
    mediul online.



    Christian Wigand, purtător de
    cuvânt al Comisiei Europene, a detaliat pentru RRI:

    Salutăm decizia
    TikTok de a se alătura Codului de conduită al UE, mai concret măsurilor de
    prevenire a discursurilor de incitare la ură online. Este a noua companie care
    se alătură Codului de conduită, ce a fost lansat în 2016, după Facebook,
    Microsoft, Youtube, Instagram şi altele. Este o iniţiativă foarte importantă,
    pentru că protejează oamenii împotriva discursurilor de incitare la ură, care
    sunt, de asemenea, şi în offline. Regulile ce se aplică offline trebuie
    respectate şi online, iar Comisia doreşte ca tot mai multe companii să se
    angajeze să o facă.


    UE are nevoie de cooperare solidă
    pentru a face mediul digital un loc sigur pentru toți. TikTok se alătură astfel
    platformelor Facebook, Microsoft, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat,
    Dailymotion și Jeuxvideo.com.


    Punerea în aplicare a Codului de
    conduită este evaluată printr-un exercițiu regulat de monitorizare înființat în
    colaborare cu o rețea de organizații situate în diferite țări ale UE. Folosind
    o metodologie convenită de comun acord, aceste organizații testează modul în
    care companiile IT implementează angajamentele din Cod. Codul de conduită al UE
    oferă un răspuns solid la discursurile de ură ilegale online.


    Christian Wigand, purtător de
    cuvânt al Comisiei Europene, a adăugat:
    Codul de conduită a fost creat în 2016,
    iar ideea principală este ca toate companiile să primească notificări, pentru
    că online, desigur, lucrurile se mişcă foarte repede. Aşa că angajamentul este
    să permiţi monitorizarea conţinutului reflectat, 24 de ore din 24, iar dacă
    este discurs de incitare la ură acesta va fi eliminat. Am realizat o serie de
    evaluări, în cooperare cu ONG-uri, pe această temă, şi am observat un trend
    pozitiv în ultimii ani, de la începutul aplicării Codului, atunci când nu
    exista posibilitatea monitorizării conţinutului online 24 de ore, până în
    prezent când acest conţinut este monitorizat în permanenţă.


    De la
    adoptarea sa în 2016, Codul de conduită înregistrează progrese continue: ultima
    evaluare arată că, în medie, companiile evaluează acum 90% din conținutul
    marcat în termen de 24 de ore și 71% din conținutul considerat discurs de ură
    ilegal este eliminat.


  • Bob Kelly, voyageur passionné

    Bob Kelly, voyageur passionné

    Bob Kelly est Américain, il vit à Jackson, dans lEtat de Michigan, est agent immobilier et un grand voyageur. Avec sa famille, il a quasiment fait le tour du monde, mais na pas encore visité la Roumanie. De fait, Hildegard Ignătescu nous propose cette semaine une exception à sa rubrique habituelle, car nous vivons des temps tout à fait exceptionnels. Notre invité nest pas expat en Roumanie, même pas touriste en Roumanie, mais notre pays est en première position sur sa liste de lieux à voir dès que les voyages seront possibles. En fait, pourquoi la Roumanie ? Bob Kelly : « Javais rejoint ce groupe Facebook « Que vois-tu de ta fenêtre ? » où jai vu des photos de lieux que javais déjà visités, de très beaux endroits. Mais les photos qui mont attiré le plus étaient de Roumanie. Jai toujours voulu voyager en Roumanie, mais je ny suis pas encore allé. Je suis un grand amoureux des voyages et jai été partout dans le monde. Toutefois, ces images mont conquis : des zones rurales, des villages, des crêtes de montagne enneigées. Il ma semblé que la vie authentique était plus préservée que dans dautres régions dEurope, que jai visitées et qui sont un peu plus industrialisées. Ça, cétait ma première impression. Ensuite, quand jai commencé à faire des recherches, jai découvert la nourriture roumaine. Jai écrit sur ce groupe que la Roumanie serait le premier pays que je visiterai quand cela sera possible et mon post a reçu beaucoup de commentaires bienveillants. Daprès ce que jai pu voir, les gens sont très sympas et hospitaliers avec les touristes. Cest tout cela qui ma fait choisir la Roumanie. »



    Bob voyage accompagné par son épouse et leur fils et apprécie surtout le lien quil peut établir avec les locaux et la culture de chaque endroit. Pour lui, voyager est plus quune simple visite, cest loccasion de connaître une autre culture. Après avoir vu ces images de Roumanie, qui lont captivé, Bob Kelly a dressé un plan de voyage :« Nous prendrons un vol pour Bucarest et y resterons pendant deux nuits. Moi, je préfère les petites villes et les villages aux grandes agglomérations urbaines. Cest pourquoi nous allons louer une voiture pour aller à Brașov, continuer vers Sighișoara, pour ensuite atteindre Viscri. Nous allons sûrement nous y arrêter, jaime prendre beaucoup de photos quand nous visitons un nouvel endroit et jadore les beaux paysages. Nous ferons probablement un tour, passerons par Sibiu, pour retourner à Brașov. Je commence à peine à faire un plan de visite, mais à chaque fois que je fais des recherches sur Internet, je trouve dautres endroits que je voudrais voir. Nous ajouterons sûrement dautres destinations sur notre liste avant de partir. Nous souhaitons voyager cet automne, mais le printemps prochain semble plus probable. Nous y resterons environ deux semaines, ça dépendra aussi des vols disponibles. Nous voudrions y passer le plus de temps possible. »



    La Roumanie est une destination géniale. Cest ce que disent la plupart des touristes étrangers qui visitent le pays. Toutefois, notre pays na pas toujours eu cette image et nous avons demandé à Bob ce quil sait sur la Roumanie maintenant, avant son voyage. Voici sa réponse, accompagnée par une promesse : partager ses impressions de voyage quand il sera sur place et verra les choses par lui-même. Bob Kelly :


    « Daprès ce que jai pu voir jusquà présent – ma publication sur ce groupe a eu 250 commentaires, la plupart postés par des Roumains – les gens sont très accueillants avec les touristes étrangers. Nous avons eu ce type de réaction un peu partout dans le monde, dans des cultures très variées. Cest malheureusement très différent chez nous, les Américains ne sont pas si accueillants que dautres peuples. Les Roumains semblent même plus amicaux que les gens de certains pays dEurope de lOuest que nous avons visités. Jai aussi trouvé plusieurs vidéos sur YouTube qui semblent confirmer cela : un peuple ouvert et content de pouvoir partager sa culture. Cest extraordinaire quand on voyage de rencontrer des personnes différentes, dune autre culture, et de voir quau fond, on partage tant de choses, comme lamour pour ses proches ou la passion pour la bonne chère. Jadore essayer de nouveaux plats et la cuisine traditionnelle roumaine me fait penser à une meilleure nourriture que nous avons ici, aux Etats-Unis : des plats faits maison avec des légumes du potager et du gibier, des ingrédients que lon ne peut pas trouver au supermarché. Ça ressemble peut-être à la nourriture du sud des Etats-Unis, doù vient ma famille, avec des ragoûts, des soupes, de la viande grillée. Tout cela nous fait très envie et jespère que nous aurons des histoires géniales à raconter à la fin de notre voyage », a encore ajouté notre invité américain. (Trad. Elena Diaconu)

  • Comisia vrea noi măsuri împotriva discursului instigator la ură şi a ştirilor false

    Comisia vrea noi măsuri împotriva discursului instigator la ură şi a ştirilor false

    Adevărul nu este sexi. Dezinformarea funcţionează pe baza emoțiilor stârnite, de aceea se vinde mai bine, afirmă într-un interviu acordat la începutul săptămânii cotidianului belgian Le Soir vicepreședinta executivului comunitar, Vera Jourova.

    Fostă comisar pentru justiție, ea are în portofoliu acum valorile și transparența. Iar din această nouă calitate spune că nu mai poate accepta argumentul adus până acum de rețele de socializare, potrivit căruia sunt doar canale care nu au nimic de a face cu conţinutul distribuit.

    Avem nevoie de reguli stabile pentru a garanta că în mediul online nu va prolifera conţinutul ilegal’, mai spune în interviul pentru le Soir Vera Jourova. În special pentru cazurile când dezinformarea poate ridica probleme de securitate.

    Discursul urii, extremismul violent și dezinformarea din mediul on line pot pune în pericol coeziunea socială, pot aduce atingere sistemelor democratice. De aceea noi, cei de la Comisia Europeană, luăm măsuri pentru a ne proteja cetățenii în mediul on line, așa cum facem și off line, a spus Vera Jourova și în octombrie anul trecut.
    Până acum, Comisia Europeană a optat pentru un demers voluntar din partea platformelor de internet în lupta împotriva dezinformării .

    Este vorba de codul de conduită încheiat în mai 2016 cu Facebook, Twitter, YouTube şi Microsoft. Prin această înțelegere, giganții internetului s-au angajat să pună la punct ‘proceduri clare şi eficiente pentru a elimina știrile false și instigarea la ură. Google+, Instagram sau Snapchat s-au alăturat şi ele acestui cod de conduită.
    Apar însă noi actori, precum Tik Tok (aplicaţie chinezească de distribuire de clipuri video, foarte populară în rândul adolescenţilor) cu care nu există nici o înțelegere.

    Iar cel mai comun subiect al mesajelor instigatoare la ură identificate chiar de Comisia Europeană este etnia. Clasamentul a fost completat de mesaje anti-musulmane şi xenofobe, inclusiv afirmaţii instigatoare la ură la adresa migranţilor şi refugiaţilor.


  • RRI 2019-2020 Winter Broadcast Frequencies

    RRI 2019-2020 Winter Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website


















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 06.30 — 07.00 7,345; 6, 040 (DRM)
    12.00 — 13.00 13,750; 15, 460
    18.00 — 19.00 5, 935; 7,350 (DRM)
    21.30 — 22.00 6,030 (DRM); 7,375
    23.00 — 00.00 6, 040 (DRM); 7,220
    AFRICA 12.00 — 13.00 15,600; 17,800
    NORTH AMERICA (East Coast) 21.30 — 22.00 6,170; 7, 310
    01.00 — 02.00 6, 130; 7,325
    NORTH AMERICA (West Coast) 04.00 — 05.00 6, 020; 7,410
    JAPAN 23.00 — 00.00 6,090; 7,325
    AUSTRALIA 06.30 — 07.00 15, 450; 17, 780
    INDIA 04.00 — 05.00 9,820;11,790



    You can also listen to RRI’s English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live!” section in the top-right of our website, choose channel “1” for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).


    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)


    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania Internationals English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRIs channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website


















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 05.30 – 06.00 6,015; 7,325 (DRM)
    11.00 – 12.00 11,990; 13,750
    17.00 – 18.00 11,850; 9,760 (DRM)
    20.30 – 21.00 6,170; 7,315 (DRM)
    22.00 – 23.00 5, 945; 7,310
    SOUTH-EAST AFRICA 11.00 – 12.00 15,320; 17,670
    NORTH AMERICA (East Coast) 20.30 – 21.00 11,850; 13,650
    00.00 – 01.00 6, 040; 7,375
    NORTH AMERICA (West Coast) 03.00 – 04.00 6,040; 7,375
    JAPAN 22.00 – 23.00 7,325; 9,790
    INDIA + AUSTRALIA 05.30 – 06.00 15, 410; 17, 760
    INDIA 03.00 – 04.00 11,825; 13,630 (DRM)



    You can also listen to RRIs English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live! section in the top-right of our website, choose channel “1 for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)




    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania International’s English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRI’s channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • Decizie a Parlamentului European privind drepturile de autor

    Decizie a Parlamentului European privind drepturile de autor


    Plenul Parlamentului European a adoptat directiva negociată cu Consiliul European, sub coordonarea preşedinţiei române, privind drepturile de autor în piaţa unică digitală. – un document foarte aşteptat de media şi lumea culturală, dar contestat de platformele americane şi susţinătorii libertăţii internetului.



    “Este vorba despre un moment crucial pentru cultura europeană, pentru piaţa unică digitală şi pentru apărarea principiilor şi valorilor europene. Această directivă ne va ajuta să atingem obiectivul nostru comun, acela de a adapta dreptul de autor la secolul XXI. Directiva va ajuta sectorul presei şi sectorul creaţiei.” – a apreciat Mariya Gabriel, comisarul european pentru piaţa digitală, subliniind că Directiva privind drepturile de autor este un element esenţial al strategiei europene privind piaţa unică digitală.



    Discuţiile pe acest subiect erau blocate în momentul în care preşedinţia română a preluat mandatul, din cauza controverselor privind realizarea unui echilibru între interesele autorilor şi ale platformelor online.



    Trimisul Radio România la Strasbourg, Carmen Gavrilă, explică: “Directiva prevede adaptarea excepţiilor sau limitărilor în materie de drepturi de autor la mediul digital şi la cel transfrontalier. Documentul introduce excepţii obligatorii de la drepturile de autor în scopul extragerii de text şi de date ale activităţilor didactice online şi al conservării şi difuzării online a patrimoniului cultural. În plus, sunt îmbunătăţite practicile de acordare a licenţelor pentru a se asigura un acces mai larg la conţinut şi pentru a putea fi realizată o piaţă funcţională a drepturilor de autor.”



    Astfel, după trei ani de negocieri intense între Parlamentul European şi statele membre, documentul prevede aplicarea şi în mediul online a drepturilor şi obligaţiilor legislaţiei privind drepturile de autor. Noile reguli oferă posibilitatea autorilor şi editorilor de presă de a negocia drepturile de autor cu platforme de internet precum YouTube şi agregatori de ştiri ca Google News sau Facebook. De asemenea, au fost introduse mai multe garanţii pentru a se asigura că internetul rămâne un spaţiu caracterizat de libertatea de expresie. Acordul doreşte, de asemenea, să faciliteze folosirea materialelor cu drept de autor în scopul cercetării efectuate prin intermediul prelucrării de text şi date, eliminându-se astfel un dezavantaj competitiv important cu care se confruntă în prezent cercetătorii. Acum textul urmează să fie aprobat şi de Consiliul UE.




  • RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website

















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 05.30 — 06.00 6,015; 7,325 (DRM)
    11.00 — 12.00 11,990; 13,750
    17.00 — 18.00 9,760 (DRM); 11,850
    20.30 — 21.00 6,170; 7,315 (DRM)
    22.00 — 23.00 5, 945; 7,310
    SOUTH-EAST AFRICA 11.00 — 12.00 15,320; 17,670
    NORTH AMERICA (East Coast) 20.30 — 21.00 13,650; 11,850
    00.00 — 01.00 6, 040; 7,375
    NORTH AMERICA (West Coast) 03.00 — 04.00 6,040; 7,375
    JAPAN 22.00 — 23.00 7,325; 9,790
    INDIA + AUSTRALIA 05.30 — 06.00 15, 410; 17, 760
    INDIA 03.00 — 04.00 13,630 (DRM)




    You can also listen to RRI’s English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live!” section in the top-right of our website, choose channel “1” for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)




    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania Internationals English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRIs channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • RRI 2018-2019 Winter Broadcast Frequencies

    RRI 2018-2019 Winter Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website



















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 06.30 – 07.00 7,345; 9, 770 (DRM)
    12.00 – 13.00 11,825; 15, 460
    18.00 – 19.00 5, 935; 7,350 (DRM)
    21.30 – 22.00 6,030 (DRM)
    23.00 – 00.00 5, 980; 7,220
    SOUTH-EAST AFRICA 12.00 – 13.00 17,800; 21,490
    NORTH AMERICA (East Coast) 21.30 – 22.00 6,170; 7, 310
    01.00 – 02.00 6, 130; 7,325
    NORTH AMERICA (West Coast) 04.00 – 05.00 6, 020; 7,410
    JAPAN 23.00 – 00.00 7,325; 9,620
    INDIA + AUSTRALIA 06.30 – 07.00 15, 450; 17, 780
    INDIA 04.00 – 05.00 9,820 (DRM); 11,790



    You can also listen to RRIs English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live! section in the top-right of our website, choose channel “1 for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)


    RRI via satellite

    You can also listen to Radio Romania International’s English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRI’s channels.

    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.

  • Noi reguli europene pentru domeniul audiovizual

    Noi reguli europene pentru domeniul audiovizual

    Parlamentarii europeni au votat noi reguli pentru furnizorii de conținut audiovizual, în special pentru a proteja mai bine copiii de materialele inadecvate și pentru a susține producțiile europene.

    În urma acordului cu Comisia Europeană și Consiliul, Parlamentul European a aprobat, în sesiunea plenară de săptămâna trecută, norme revizuite pentru serviciile mass-media audiovizuale. Cadrul de reglementare, mai echitabil, consolidează protecția minorilor, impulsionează lupta împotriva conținutului care incită la ură, promovează producțiile audiovizuale europene și garantează independența autorităților de reglementare din acest domeniu. Directiva acoperă întregul sector al audiovizualului, inclusiv serviciile la cerere și platformele de partajare a materialelor video.

    Modificările vizează o mai bună protejare a drepturilor minorilor faţă de conţinutul publicitar care incită la violenţă, ură sau acte de terorism, dar şi o cotă de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online.

    De asemenea, sectorul audiovizual trebuie să ia măsuri adecvate pentru a combate conţinutul care incită la violenţă, ură şi terorism, în timp ce violenţa şi pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli, a subliniat raportorul Sabine VERHEYEN: Platformele online nu erau reglementate până acum. Cu această nouă directivă, dorim să obținem condiții egale între serviciile mass-media audiovizuale clasice și online. În viitor, platformele online vor fi obligate să ofere protecție minorilor, potrivit indicațiilor de vârstă, și să le pună la dispoziție părinților posibilități de a utiliza un filtru pentru a controla, astfel, ce conținut pot vizualiza copiii lor. Pentru platformele online vor interveni unele modificări legate de transparența publicității, care vor fi similare cu cele care există în prezent pentru radioul și televiziunea clasice; trebuie să fie clar marcat dacă respectivul conținut este sponsorizat sau dacă este o reclamă, pentru ca noi să putem ști asta.Platformele cu materiale video la cerere vor fi obligate să ajungă foarte curând să asigure 30% din conținut european. Aceasta nu cred că va fi o problemă, întrucât există deja foarte mult conținut european, unele platforme oferă și acum 18-20%, iar altele chiar 25%, deși cererea nu este chiar atât de mare.

    Și în orice caz, dorim ca platforme precum YouTube sau Facebook, să acționeze imediat ce constată că un conținut reprezintă un discurs de ură sau incitare la terorism sau violență, și să îndepărteze respectivul material de pe internet.

    Înainte ca legea revizuită să intre în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de Consiliul de miniștri. Statele membre dispun de 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislațiile naționale.


  • Crearea unui Internet mai sigur pentru cetăţenii UE

    Crearea unui Internet mai sigur pentru cetăţenii UE

    Comisia Europeană intenţionează să oblige companiile din domeniul online să identifice şi să elimine rapid propaganda teroristă şi violenţa extremistă. Forul comunitar intenționează să stabilească amenzi pentru neconformare.

    Oficialii Uniunii Europene pregătesc un regulament mult mai strict în ceea ce privește conținutul postat pe platformele de socializare precum Facebook, YouTube sau Twitter, în încercarea de a contracara și elimina propaganda teroristă.

    Julian King, comisarul european pentru Securitatea Uniunii, a declarat pentru Financial Times că vor fi implementate măsuri mai dure pentru protejarea cetăţenilor europeni, întrucât Bruxellul consideră că firmele din domeniul online nu fac suficiente eforturi în acest sens. Numai între lunile martie și iunie 2018, suporterii și membrii ISIS au urcat peste 1.300 de clipuri pe YouTube, care au strâns mai mult de 163.000 de vizualizări. În plus, peste un sfert dintre acele filmulețe au rămas pe YouTube timp de câteva ore, suficient de mult pentru a fi descărcate și distribuite prin social media.

    Proiectul legislativ nu este încă finalizat, dar potrivit publicației citate un oficial european de rang înalt a explicat că probabil va fi impusă o limită de o oră pentru ca platformele online să şteargă materialele considerate de autorităţi ca având caracter terorist.

    Uniunea Europeană are nevoie de un internet mai sigur, a spus întotdeauna Andrus Ansip, vicepreședintele Comisiei Europene, responsabil cu piața unică digitală.

    Libertatea presei, inclusiv a internetului, este un canal vital pentru libertatea de exprimare. Acest principiu fundamental necesită protecție și respect. Protecția internetului ca o formă pentru libera exprimare. Respectul pentru lege pentru ca internetul să nu fie folosit pentru incitare la ură. Ca vicepreședinte al Comisiei Europene, responsabil de piața unică digitală, este sarcina mea să mă asigur că reușim să creăm un internet mai sigur pentru Europa, pe măsură ce îmbrățișăm evoluția digitală, un mediu de mai mare încredere pentru cetățenii noștri și afaceri. Siguranța și securitatea în lumea online sunt esențiale. Încrederea este obligatorie. Indiferent dacă luptăm cu pirateria cibernetică sau site-urile extremiste, dacă lucrăm la prevenirea utilizării necorespunzătoare a datelor personale ale consumatorilor sau la întărirea drepturilor cumpărătorilor online în întreaga Uniune Europeană, avem nevoie de un internet sigur pe care să ne putem baza.

    Noua reglementare va avea nevoie de aprobarea Parlamentului European şi a Consiliului Uniunii Europene, dar va contribui la clarificarea situaţiei legale pentru platformele online, urmând să se aplice tuturor website-urilor, indiferent de mărime.


  • RRI 2018 Summer Broadcast Frequencies

    RRI 2018 Summer Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website



















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 05.30 – 06.00 7,330 (DRM) 9,700
    11.00 – 12.00 13,750; 15 130
    17.00 – 18.00 9,760 (DRM);11 810
    20.30 – 21.00 6,170,535 (DRM)
    22.00 – 23.00 7,315; 9,760
    SOUTH-EAST AFRICA 11.00 – 12.00 15,320; 17, 670
    NORTH AMERICA (East Coast) 20.30 – 21.00 11,850; 13,650
    00.00 – 01.00 7,375; 9,730
    NORTH AMERICA (West Coast) 03.00 – 04.00 7,375; 9,730
    JAPAN 22.00 – 23.00 7,325; 9,790
    INDIA + AUSTRALIA 05.30 – 06.00 17,760; 21,500
    INDIA 03.00 – 04.00 9,740 (DRM); 11,825



    You can also listen to RRIs English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live! section in the top-right of our website, choose channel “1 for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    Listen to English language programming on demand via the RRI website


    RRI broadcasts in English are also available for listening on demand via our website. The “On Demand feature is located immediately below the “RRI Live! section in the top-right of the RRI homepage. To listen again to a programme all you need to do is select the date of broadcast from the drop-down list and then click the desired programme. Our programmes become available for listening on demand two hours after the original broadcast.



    RRI and social media



    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.






    RRI via mobile phone in the US and on TuneIn


    Did you know that if you’re in the US you can also listen to RRI broadcasts on your mobile phone? Our English language programmes are available both live and on demand via the following AudioNow call-to-listen phone number: 716.274.2526. Calling this number incurs no extra charge above the equivalent of a standard US mobile phone call.


    Our programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)