Dacă este joi… Pasiunea pentru sport, motorsport și zbor ne aduce din nou împreună! Vicecampioană națională la acrobație aeriană, pilot instructor în cadrul Aeroclubului României, Andreea Bănesaru vine în studioul RRI pentru a împărtăși cu noi emoția primului zbor, pentru povestea momentului în care aripile ei au prins contur! De la 11:05. Tot live, din studioul RRI, pilotul Dragoș Dinu, gentleman driver, pasionat de mașini și motorsport încă din copilărie, aduce cu el nu doar istoria pasiunii lui, dar și istoria unor locuri pe care le-a vizitat pe două roți. De la 11:35!
Tag: zbor
-
Pauza Mare – 20.06.2024
-
În zbor, e altceva
Zborul cel mai lung a fost spre şi dinspre Coreea, un zbor de 40 de ore dus-întors, pentru pentru transport de echipament medical. Un zbor care a pus-o pe gânduri a fost unul, cu vizibilitate maximă, peste Deşertul Sahara. Vorbim despre Locotenent comandor Simona Maierean: prima femeie din România care a zburat cu un avion supersonic; prima femeie din Europa care a obţinut certificarea de pilot comandant de aeronavă din Grupul de Transport Aerian Strategic al SAC (Strategic Aircraft Capability), în cadrul Unităţii Multinaţionale de Transport Strategic a NATO, din Baza Aeriană Papa din Ungaria.
O serie de premiere care au pornit de la un vis al unei tinere, care până la cursurile Academiei Forțelor Aeriene nu zburase nici măcar cu un avion de pasageri.
Ne-a vorbit despre începuturile carierei ei Locotenent comandor Simona Maierean:“Am intrat în sistemul militar acum 20 de ani, chiar mai bine de atât. Mi-am dorit să zbor şi atunci varianta pe care am găsit-o la îndemână, vorba vine la îndemână, doar că e mult mai ieftin, pe de-o parte, şi, pe de altă parte, e şi altceva să zbori un avion de vânătoare sau să zbori un avion militar în general, decât un avion de linie. Şi atunci asta m-a mânat să caut soluţii pentru a-mi realiza acest vis.”
Locotenent comandor Simona Maierean a spus pentru Radio România că pregătirea te face să nu simţi frică:
“Veţi auzi în aviaţie “să-ţi faci filmul zborului”, adică să îţi imaginezi de nu ştiu câte ori în mintea ta până să pui în practică lucrul respectiv. Aşa fac şi piloţii de acrobaţie, e ceva normal. Ai un plan că nu te urci la bordul avionului fără un plan de rezervă. Ai planul dinainte, îl execuţi, ai un back-up plan şi aşa mai departe, nu ai timp să gândeşti prea mult, cu ghilimelele de rigoare.”
Pe 13 martie 2009, Simona Maierean a fost pilotul unui MiG-21 LanceR. Prima femeie din România care a zburat cu un avion supersonic ne-a detaliat:
“Dacă faci un viraj foarte strâns la o înclinare foarte mare, la o viteză mare, poţi să ajungi la acceleraţii destul de mari, nu trebuie să fii în supersonic ca să faci asta. În supersonic spargi pragul sonic, dar nu e ceva ce simţi la nivelul corpului, nu se simte ca o acceleraţie gravitaţională în plus. Mai mult o simţi la nivel de aparatură. Cel puţin la MIG 21, nu ştiu cum e la F16, deci vorbesc din amintiri, acolo când treceai din subsonic în supersonic şi treceai prin trans-sonic, e un moment în care aparatura poate să îţi indice eronat, pentru o perioadă foarte scurtă, datorită undelor care se formează şi a presiunilor şi aşa mai departe. Dar nu e atât de solicitant pentru corp. Oricum zborul cu avionul de vânătoare este solicitant per se. Gândiţi-vă că la o ieşire se zboară o oră-două, depinde de raza de acţiune a fiecărui avion, pe când la transport au un zbor de câteva ore bune, 4, 5, 6, 10. N-ai putea să zbori 10 ore cu un avion de vânătoare, continuu, pentru că e altceva.”
Din 2012 nu mai zboară pe MIG şi a trecut pe Spartan de transport militar. Cum a fost această trecere?
“Nu trebuie să o iei de la zero, pentru că deja ai nişte cunoştinţe de aviaţie, dar în schimb e vorba de zborul în echipaj şi atunci toată această comunicare şi “crew resourse management”, cum e definită în limbajul de specialitate, managementul echipajului, e elementul de noutate practic, pentru că avionul îl înveţi. Faci trecerea de la altă categorie de aeronavă, înveţi să zbori avionul respectiv. Asta trebuie să faci, dar managementul echipajului e de fapt arta. Trebuie să ştii să şi asculţi ordine, nu doar să dai. Am fost comandant, am fost chiar şi instructor pe C17 Globemaster, în cadrul Detaşamentului de la Papa, al aviaţiei de transport strategic, am revenit în ţară şi aici reiau lucrurile, sunt copilot pe Spartan şi în pregătire de comandant. Cum spuneam mai devreme, nu poţi să execuţi o misiune, de niciun fel, fără oameni. Şi atunci contează foarte mult cum te raportezi şi cum menţii balanţa, între a avea şi o misiune de succes şi a avea şi oamenii mulţumiţi şi în mindset-ul corect: să te ajute şi să se petreacă lucrurile în siguranţă. “
Lucrând atât de mult cu piloţi străini, Locotenent comandor Simona Maierean ne-a spus care sunt provocările piloţilor români:
“A fost o vreme când chiar erau puţine ore de zbor, la orice categorie. Mai ales cei tineri, veniţi din şcoală, zburau foarte puţin. Lucrurile s-au mai schimbat, în special după 2014. Şi au început să se vadă diferenţele. Orele de zbor au fost mai multe şi astfel s-a văzut şi schimbarea în ceea ce priveşte felul în care ne vedeau cei din afară, pentru că făceam lucruri extraordinare cu ceea ce aveam, cu puţinul acela. Dar făceai un efort să ţii pasul cu cineva care îţi venea cu mii de ore de zbor. Ţin minte, inclusiv eu, când m-am dus să fac trecerea pe C-17, în Statele Unite, zburasem 10 ore, în anul respectiv şi partenerul meu de antrenament – pentru că mergeam într-o grupă de două persoane – era un olandez care zburase 700 de ore. Au fost 4 luni în care 12 ore pe zi am învăţat, ca să ajung la un anumit nivel. Am ajuns, dar a fost un efort susţinut!”
Deşi a zburat prin toată lumea Locotenent comandor Simona Maierean spune că nimic nu se compară cu senzaţia aterizării acasă.
-
MAE a realizat demersurile necesare pentru evacuarea celui de-al cincelea cetățean român din Niger
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că, urmare demersurilor întreprinse de Ambasada României la Alger și Consulatul General al României la Madrid, un alt cetățean român a fost evacuat din Republica Niger cu un zbor organizat de către autoritățile spaniole, cu destinația Madrid.
MAE informează că, de la debutul crizei politico-militare din Republica Niger, au fost evacuați un număr de cinci cetățeni români, nemaiexistând, la acest moment, alte solicitări de asistență consulară.
MAE folosește acest prilej pentru a adresa mulțumiri autorităților spaniole pentru sprijinul oferit în vederea evacuării în siguranță a cetățeanului român.
De asemenea, pentru evitarea unor situații deosebite în care s-ar putea afla cetățenii români, MAE reamintește că pentru Republica Niger a fost emis un avertisment de călătorie Există factori confirmaţi de risc – evitaţi călătoriile! (https://www.mae.ro/travel-alerts/2912). În acest context, MAE recomandă ferm tuturor cetățenilor români care se află pe teritoriul Republicii Niger să se adreseze Ambasadei României la Alger şi să comunice coordonatele proprii, pentru a putea fi contactaţi în caz de necesitate.
MAE precizeză că Ambasada României la Alger urmărește cu atenție evoluția situației de securitate din Republica Niger, menține legătura cu reprezentanții celorlalte state membre UE, fiind pregătită să acorde asistența și protecția consulară necesară, conform competențelor.
Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Alger: +213 23 48 55 85, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români au la dispoziție și numărul de telefon de urgență al misiunii diplomatice la Alger: +213 79 2016940.
-
Republica Federală Germania – Perturbări ale zborurilor
Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Federală Germania că, în perioada 17-19 decembrie 2022, programul curselor aeriene operate de compania aeriană Lufthansa poate înregistra perturbări, respectiv anulări sau amânări ale zborurilor.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă, pentru informații suplimentare, consultarea paginii web a companiei aeriene Lufthansa (https://www.lufthansa.com/de/de/fluginformationen).
Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale reprezentanței diplomatice și oficiilor consulare române din Germania, după cum urmează:
Ambasada României la Berlin: +49 3021239555, +49 30 21239514, +49 30 21239516.
Consulatul General al României la Bonn: +49 228 68 38 135; +49 228 68 38 211; +49 228 68 38 244; +49 228 68 38 254
Consulatul General al României la München: +49 89 553307 sau +49 89 98106143
Consulatul General al României la Stuttgart: +49 711.664.86.11, +49 711.664.86.12, +49 711.664.86.13, +49 711.664.86.14, +49 711.664.86.15.
De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefoanele de permanență: +491601579938 (Berlin), +491735757585 (Bonn), +491602087789 (München), +491716813450 (Stuttgart).
Ministerul Afacerilor Externe reamintește, totodată, cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, că au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.
-
Sfaturi utile în contextul războiului din Ucraina
Fluxul mare de călători
din această perioadă, influențat în mod masiv de războiul din Ucraina, a produs
cozi foarte mari la casele de bilete din gările româneşti. Pentru evitarea
aglomeraţiei, operatorul naţional feroviar CFR Călători îi sfătuieşte pe pasageri să-și
cumpere bilete online, de pe site-ul cfrcalatori.ro, din aplicația «CFR
Călători mersul trenurilor» sau direct pe telefonul mobil. Aplicația este
disponibilă în Google App, App Store și Huawei App Gallery. De asemenea, o altă modalitate de a evita cozile de la ghișee este
cumpărarea biletelor de tren de la automatele de bilete din gări. În acelaşi
sens, pentru a optimiza activitatea şi timpul de aşteptare, CFR Călători a
deschis în Gara de Nord din Bucureşti o casă de bilete prioritară pentru
refugiaţii din Ucraina.
Tot în contextul
războiului din Ucraina, traficul de pasageri de pe principalul aeroport al
României Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Otopeni a înregistrat o
creștere de 40-50% față de cel planificat. În anumite momente ale zilei apar
aglomerări pe fluxurile de plecări și sosiri. În aceste condiţii, reprezentanţii
Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti avertizează că, pentru asigurarea
condiţiilor pentru ca toţi pasagerii care urmează să călătorească să se îmbarce
la timp şi în siguranţă, aceştia trebuie să se prezinte cu suficient avans la
aeroport, respectiv cu 2,5 – 3 ore înainte de ora decolării. Reprezentanții
companiei precizează că s-au luat măsuri suplimentare a activității, dar că,
totuși, se mai produc aglomerări. Aceștia fac apel la calm și înțelegere în această
situație specială, generată de războiul din Ucraina.
Pe de altă parte, Inspectoratul
General al Poliţiei de Frontieră din România a suplimentat personalul care îşi
desfăşoară activitatea la controlul documentelor de călătorie şi a anunţat că se
lucrează la capacitatea maximă a punctelor de trecere a frontierei. De
asemenea, au fost intensificate măsurile de control la frontieră, s-au
suplimentat turele şi s-a întărit cooperarea cu celelalte instituţii cu
atribuţii în domeniu, în vederea unui schimb operativ de date şi informaţii,
precum şi de adoptare în comun, când este necesar, a măsurilor pentru gestionarea
cazurilor apărute. De comun acord cu autorităţile ungare, la Nădlac II, în
vestul României, s-au creat 3 artere, din cele 6 de pe sensul de ieşire, doar
pentru cetăţenii ucraineni, în contextul fluxului foarte mare de refugiaţi din
calea războiului.
-
Modificări în orarul de zbor
Lista țărilor și a zonelor cu risc epidemiologic pentru ai căror cetățeni
se instituie măsura obligatorie a carantinei la sosirea în România a fost
modificată din nou. Comitetul Național pentru Situații de Urgență a hotărât ca
Spania să iasă de pe această listă. Din 21 noiembrie, zonele și țările pentru
ale căror cetățeni se instituie carantină obligatorie la sosirea în România
sunt, între altele: Muntenegru, Andorra, Luxemburg, Austria, San Marino,
Elveţia, Georgia, Liechtenstein, Slovenia, Cehia, Polonia, Croaţia, Italia,
Franţa, Portugalia, Armenia, Lituania, Iordania, Macedonia de Nord, Ungaria,
Bulgaria, Serbia, SUA, Bosnia şi Herzegovina, Danemarca.
Pe de altă parte compania românească low-cost Blue Air anunță zboruri
directe între Bucureşti Otopeni şi Milano Linate, începând cu 20 decembrie 2020
şi până la sfârşitul programului de iarnă. Compania anunță că, de la acea dată,
toate zborurile Blue Air operate pe ruta București – Milano vor avea ca
aeroport de destiație Milano Linate și nu Malpensa, ca până acum. Călătorii vor
beneficia de trei zboruri pe săptămână pe toată perioada orarului de iarnă
2020/2021, în zilele de marți, joi și duminică
Operatorul aerian Blue Air anunță, de asemenea, suplimentarea numărului de
zboruri pe ruta București – Londra Heathrow, în perioada sărbătorilor de iarnă.
Compania anunță introducerea în perioada 5 decembrie 2020 – 9 ianuarie 2021 de
zboruri suplimentare pe 5, 12 și 19 decembrie 2020, respectiv 2 şi 9 ianuarie
2021.
De asemenea, acest operator reia zborurile internaționale din Cluj-Napoca începând cu 1 martie 2021. Blue Air devansează, astfel, cu o lună
reluarea zborurilor internaționale de la Cluj-Napoca, prevăzută inițial pentru
sfârșitul lunii martie, în încercarea de a onora cererea din ce în ce mai mare pentru
această destinație. Blue Air va conectează Clujul cu destinații-cheie din
Europa: Amsterdam, Barcelona, Bruxelles, Dublin, Hamburg, Koln, Larnaca,
Londra, Madrid, Milano, Paris, Roma, Stuttgart. Compania își informează
pasagerii că toate aterizările din Londra vor avea loc pe aeroportul Heathrow
și toate aterizările din Paris vor avea loc pe Charles de Gaulle.
Începând cu 13 noiembrie 2020, pe Aeroportul din Timișoara a fost pus în funcţiune un sistem de balizaj ce asigură operarea
aeronavelor în condiții de vizibilitate foarte redusă, de categorie III, sistem
omologat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Sistemul reduce riscul
devierii aterizării pe alte aeroporturi din cauza condițiilor meteo
nefavorabile. În același timp, crește și siguranța operării pe Aeroportul din
Timișoara. -
Carantină şi călătorii
Comitetul
Naţional pentru Situaţii de Urgenţă din România a actualizat lista ţărilor
considerate cu risc epidemiologic ridicat. Lista este în vigoare din 13
noiembrie. Persoanele care vin din aceste zone în România au
obligația carantinării pentru 14 zile la o adresă anunţată. Statele pentru care
se impun aceste restricții sunt, între altele: Cehia, Luxemburg, Belgia,
Elveţia, Slovenia, Franţa, Muntenegru, Austria, Polonia, Croaţia, Olanda,
Italia, Spania, Portugalia, Slovacia, Iordania, Ungaria, Bulgaria şi Danemarca.
Alte
știri. Compania naţională română TAROM a reluat zborurile spre și dinspre
Chișinău, Republoca Moldova, cu cinci curse pe săptămână. Zborurile sunt
programate în zilele de luni, miercuri, joi, vineri şi duminică. Reamintim că
operatorul are suspendate cursele către și dinspre Amsterdam și Munchen și
retur, adică zborurile de vineri și miercuri.
Zborurile anunţate de la Oradea au fost amânate din
cauza pandemiei. Astfel, zborurile companiei low-cost Ryaniar către Londra
(Stansted), Milano (Bergamo), Bologna şi Dusseldorf (Weeze) sunt amânate pentru
luna februarie 2021. Această decizie se întemeiază pe accelerarea pandemiei în
diferite zone ale lumii și pe restricțiile impuse la sosirea în țara noastră.
Zborurile vor fi reluate în ultima săptămână a lunii februarie 2021. În mod
normal, din decembrie 2020, de pe aeroportul din Oradea, trebuiau operate cele 4
zboruri internaţionale menţionate, cu două frecvenţe pe săptămână pentru
fiecare destinaţie.
Noua pistă a Aeroportului Internațional «George Enescu» Bacău a fost inaugurată. Este vorba de o investiție de 35 de milioane de
euro, parte a celui mai amplu proces de modernizare din istoria aeroportului. A
fost modernizată pista de decolare – aterizare, cu o lungime de 2.500 de metri
şi o lăţime de 45 de metri. De asemenea, au fost modernizate căile de rulare şi
a fost înlocuit balizajul. Sistemul de canalizare pluvială şi drumul perimetral
de securitate au fost şi ele modernizate. Proiectul a avut 85% finanţare
europeană.
Pe 12 decembrie intră în vigoare noul Mers al Trenurilor, anunță compania
naţională CFR Călători. Compania anunță introducerea unor trenuri care vor
străbate mai repede distanța dintre București și diferitele destinații
turistice din țară. CFR promite scurtarea distanței dintre Brașov și
București cu peste 20 de minute, iar până în Constanța, compania promite o oră mai puțin decât se face în prezent. Spre
nordul Moldovei este introdus un nu tip de tren Intercity, denumit «Ștefan cel Mare
Expres», care va reduce durata actuală a călătoriei la 6 ore și 10 minute. Noutatea
absolută este, însă, legată de linia directă dintre Gara de Nord și Aeroportul
Internaţional Otopeni, disponibilă tot din această dată. -
Blue Air transferă zborurile de pe aeroportul din Bacău la Suceava, în perioada 15 aug – 30 sept
Compania Blue Air va transfera pe aeroportul de la Suceava, în perioada 15 august – 30 septembrie, zborurile programate pe aeroportul din Bacău, în urma închiderii temporare a acestui aeroport, informează operatorul aerian într-un comunicat, informează Agerpres.
În urma deciziei Administraţiei Aeroportului Internaţional Bacău, referitoare la închiderea temporară a aeroportului în perioada 15 august – 30 septembrie 2020 pentru efectuarea de lucrări de modernizare, Blue Air este nevoită să transfere zborurile planificate către aeroporturile din regiune. (…) În perioada 15 august – 30 septembrie 2020, zborurile planificate pe Aeroportul Bacău vor fi transferate pe Aeroportul Internaţional Suceava, pasagerii beneficiind de transfer gratuit cu autocarul’, conform comunicatului Blue Air.
Orarele de zbor şi indicativele curselor transferate din Bacău la Suceava rămân neschimbate pentru majoritatea zborurilor, menţionează Blue Air. Directorul general al Blue Air, Oana Petrescu, a explicat că închiderea aeroportului din Bacău afectează 39 de zboruri pe săptămână.
‘Închiderea temporară a Aeroportului Internaţional Bacău afectează un număr de 39 de zboruri pe săptămână, iar Blue Air a luat toate măsurile pentru a minimiza disconfortul creat pasagerilor săi în această perioadă. Am reuşit să menţinem operaţional orarul de zbor planificat şi să transferăm temporar cursele afectate pe Aeroportul din Suceava, asigurând trasferul gratuit cu autocarul între Aeroporturile din Bacău şi Suceava. Sperăm că impactul asupra experienţei de călătorie a pasagerilor noştri să fie minim, şi vom utiliza această perioadă pentru a înţelege mai bine dacă există sau nu cerere de zboruri Blue Air din Moldova de Nord’, a comentat directorul general al Blue Air.
Pasagerii care decid să nu mai călătorească în contextul respectivelor modificări pot solicita rambursarea sumei aferente rezervarii în portofelul electronic individual Blue Air, sau solicitarea rambursării integrale a sumei aferente rezervarii în numerar către modalitatea de plata folosită la achiziționarea biletului.
Pentru procesarea solicitărilor de rambursare, pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul Blue Air (Serviciul Clienți sau direct pe site www.flyblueair.com) se pot adresa direct Blue Air la adresa de e-mail zbor.anulat@blueair.aero. Datorită volumului mare de incidente din ultima perioadă cauzate ca urmare a pandemiei COVID, rambursarea în numerar poate dura mai mult de 10 săptămâni.
În ceea ce privește pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul unei agenții de turism, aceștia sunt rugați să se adreseze direct agentului de turism, întrucât Blue Air nu are toate detaliile necesare pentru a soluționa aceste cereri.
Sursa: Agerpres
-
Reluarea unor curse aeriene
Relaxarea restricţiilor de călătorie
impuse în ultimele luni de către toate statele aduce şi reluarea unor curselor
aeriene.
Compania românească Blue Air a anunţat
că va relua zborurile regulate
la începutul lunii iulie 2020, în mod etapizat, după un program corelat cu
reglementările privitoare la mobilitate, implementate la nivel european. Până atunci, Blue Air va continua să
opereze zboruri la
cerere şi charter, în funcţie de reglementările de călătorie specifice fiecărei
destinaţii şi de cererea înregistrată pentru fiecare dintre acestea. – este subliniat într-un comunicat
preluat de Agerpres. În prezent, compania operează zboruri la cerere spre şi dinspre
Irlanda (Dublin) şi zboruri în
regim charter spre orice destinaţie, în măsura în care sunt obţinute de către
clienţi toate aprobările de călătorie.Destinaţiile acoperite, pe măsură ce se
ridică restricţiile, vor fi Belgia (Bruxelles), Cipru (Larnaca), Danemarca (Copenhaga),
Finlanda (Helsinki), Franţa (Paris, Nisa, Lyon), Germania (Koln, Hamburg,
Munchen, Stuttgart), Irlanda (Dublin), Israel (Tel Aviv), Italia (Roma,
Florenta, Milano, Torino, Napoli), Marea Britanie (Londra, Liverpool), Norvegia
(Oslo), Spania (Palma de Mallorca, Valencia, Malaga) şi Suedia (Stockholm).
Ca urmare a restricţiilor de
călătorie impuse de autorităţile romȃne şi israeliene, compania Tarom continuă
suspendarea operării către/dinspre Tel Aviv pȃnă la data de 15 iunie 2020. Pe
de altă parte, din 22 mai au fost reluate zborurile interne Tarom, deocamdată
cu o frecvenţă redusă, una sua două curse pe săptămână, de la Bucureşti spre
Baia Mare, Cluj, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Suceava şi Timişoara.
Începând din 26 mai, compania Tarom
a introdus zboruri din
Bucureşti spre Roma, Milano şi retur, în data de 26 mai 2020, dar acestea vor
operate în condiţii speciale instituite de stare de alertă (prin HG 394/18 mai
2020). Dinspre Italia spre România vor fi acceptaţi doar cetăţenii români care
doresc repatrierea, iar dinspre Italia spre România cetăţenii italieni,
lucrătorii sezonieri cu contract de muncă sau cei din sectorul transporturilor.
Începînd cu
26 şi 28 mai, Tarom a introdus zboruri spre şi
dinspre Bruxelles, respectiv Amsterdam. Zborurile
sunt operate, de asemenea, în condiţii speciale, iar pasagerii care vor fi
acceptaţi la bordul aeronavelor trebuie să se încadreze în anumite condiţii. Astfel,
dinspre Bruxelles şi Amsterdam spre România vor fi acceptaţi doar cetăţenii
români care doresc repatrierea, iar dinspre România spre Bruxelles şi Amsterdam
trebuie să să fie cetăţeni ai statelor respective sau să fie lucrători
sezonieri cu contract de muncă. De asemenea, mai sunt acceptaţi lucrătorii din
sectorul transporturilor. -
Nou terminal pentru pasageri pe Aeroportul Internaţional din Bacău
După doi ani de la inaugurarea lucrărilor, Aeroportul Internațional Bacău are un nou terminal funcţional pentru pasageri.
Primii pasageri au plecat deja de pe noul terminal, în această dimineaţă, spre Bergamo, a anunţat Consiliul Judeţean Bacău pe propria pagină de Facebook.
Sala de plecări permite accesul pasagerilor a două curse externe şi o cursă internă, simultan. De asemenea, s-au modernizat instalațiile de procesare a bagajelor, dotate cu un sistem de selectare automată a valizelor suspecte”.
Oana Chelaru, directoarea generală a Aeroportului Internațional George Enescu” Bacău, a spus că noua investiţie permite optimizarea curselor existe şi oferă posibilitatea pentru deschiderea unor noi rute, relatează zdbc.ro.
“Avem discuții pentru o cursă pentru București. Acum ne focalizăm pentru investiția în pista aeroportului”, a declarat Oana Chelaru la turul noului terminal cu ocazia inaugurării.
Proiectul de modernizare a aeroportului din Bacău în valoare de 15 milioane de euro şi cuprinde un turn de control, un terminal de pasageri, o parcare auto, anexe administrative, garaje, un terminal pentru transportul rutier, un drum de acces la radiofar, o uzină electrică, o centrală termică, un rezervor de apă antiincendiu și o stație de pompare, precizează zdbc.ro. -
Măsuri pentru evitarea aglomeraţiei pe Aeroportul Otopeni
Compania Națională Aeroporturi București a decis suplimentarea numărului de posturi de control al documentelor, având în vedere numărul mare de pasageri care tranzitează în această perioadă Aeroportul Internațional Henri Coandă.
“Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost extinsă cu încă 2 ghișee, respectiv 4 posturi de control al documentelor, pe fluxul de sosiri. Aceste posturi suplimentare, dedicate curselor charter, simplifică procesul de control, ceea ce diminuează timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor”, a declarat Directorul General al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.
În prezent, pe fluxul de sosiri, pasagerii au la dispoziție 12 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 24 de posturi control.
Pentru optimizarea controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, la Aeroportul Henri Coandă au fost amplasate paturi de role la toate liniile de control de securitate pe fluxul de plecări. De asemenea, au fost instalate sisteme de recuperare a tăvilor folosite pentru controlul bagajelor de mână, dar și stații de lucru pentru controlul secundar al acestor bagaje, al căror rol este de a permite controlul separat al bagajelor suspecte, evitând blocarea liniei de control până la verificarea acestora.
-
Magia baloanelor
Primul festival al baloanelor cu aer cald din Moldova, Magia
Baloanelor se desfăşoară în acest weekend în satul Războieni, comuna Ion
Neculce din judeţul Iaşi. Un singur eveniment de acest tip mai are loc în
România, ajungând deja la a zecea ediţie: este vorba despre Parada
Baloanelor, care are loc la Câmpul Cetăţii, lângă Sovata. În România sunt în
jur de 10 baloane, în Ungaria 150, iar în Germania peste 1.500. De aceea,
realizarea unui astfel de festival este importantă pentru promovarea acestui
sport în România. Cel mai mare festival al baloanelor din Europa are loc anual
la Bristol, în Marea Britanie, iar Lorraine Mondial Air Balloons este cel mai
mare din lume. Cele mai multe evenimente de acest gen se desfăşoară în SUA.
Magia Baloanelor este visul unei femei îndrăzneţe, Raluca Spînu,
coordonatorul evenimentului, pasionată de zbor, după cum ne-a mărturisit: Eu sunt pasionată de tot ce înseamnă zbor. În liceu am făcut şi
paraşutism, am luat câteva ore de zbor cu avion uşor şi cumva mai rămăsese
partea cu balonul cu aer cald. Anul tecut, în august, când am văzut fotografia
unui prieten, de la Capadoccia (o zonă renumită pentru zborul cu balonul), din
Turcia, a fost ca un click. Şi am zis că dacă nu pot să ajung eu la ele, că în
perioada respectivă nu puteam pleca de acasă, de ce să nu le aduc la noi. Şi
aşa a început totul.
Care au fost paşii în organizarea festivalului am aflat de la Raluca
Spînu: În primul rând a fost mult studiu şi multă documentare despre
festivaluri internaţionale, foarte multe dintre ele sunt din SUA şi am studiat
foarte multe dintre ele. Am vorbit foarte mult cu organizatori, am făcut
planuri multe, schiţe de buget, pentru că deşi este un sport foarte frumos,
este în egală măsură şi foarte scump. Apoi, am început să căutăm şi piloţi şi
parteneri care să dorească să se alăture acestui eveniment.
În cele trei zile de festival, cei curajoşi vor putea urca în
spectaculoasele aparate, organizatorii anunţând că rezervările pentru zborul cu
balonul s-au încheiat încă din prima lună după anunţarea evenimentului. Dar
dincolo de zborul propriu-zis, un festival al baloanelor cu aer cald oferă un
spectacol deosebit, ne-a mai spus interlocutoarea noastră, care îi aşteaptă pe
participanţi cu soare, cu voie bună, cu cremă de protecţie solară şi ochelari
de soare, dar lăsând acasă vântul: Acesta este scopul festivalului: de a admira spectacolul baloanelor
cu aer cald, pentru că este ceva grandios, să vezi baloanele acestea gigantice
cum se înalţă şi se îndepărtează cu direcţia şi cu viteza vântului. Sunt foarte
multe solicitări de zbor cu balonul, dar fiind prima ediţie, vor fi un număr
mai mic de baloane, vor fi în jur de 7-8 baloane, aşa că numărul zborurilor
este limitat. Pe lângă admirarea baloanelor, vor mai fi la sol zboruri captive,
adică vor fi oprite la sol câteva baloane, care vor fi ancorate cu frânghii şi
cei doritori să experimenteze un pic din această senzaţie de zbor, o vor putea
face. Vom avea şi alte activităţi conexe la sol, cum ar fi, pentru cei mici, tobogane
gonflabile, slatele, trambuline. Vom avea şi materiale sportive pentru fotbal,
baschet, tir cu arcul, costume summo. Vor fi şi standuri cu mâncare, diverse
activităţi care să întregească programul festivalului.
Am întrebat-o pe Raluca Spînu ce tip de baloane vor putea fi
admirate: La noi
vor veni baloane de forme normale, forme speciale nu avem de unde invita din
zonă. Există forme speciale, de la halbă de bere, la albine, maşini,
motociclete, căsuţe, foarte multe forme în lume, dar la noi vom avea forme
normale, însă de culori diferite. Sunt şi multicolore, sunt şi inscripţionate
cu siglele unor firme, iar ca mărimi, baloanele noastre vor avea 1-3-4 locuri
în nacele, în funcţie de mărimea balonului, între 2000-3000, până la 5000 de
metri cubi. Sperăm să facem o tradiţie, să avem un eveniment frumos, aici la
noi, în zona moldovei, să avem un eveniment de referinţă.
La Festival sunt aşteptate baloane din România, Ungaria şi Moldova. Lansările în masă ale acestora
vor avea loc de două ori pe zi, la 7 am şi la 6.30 pm. În plus, se vor organiza după-amiaza sesiuni
de zbor captiv, începând cu ora 6.30 pm.
Cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Turism va fi prezent şi va
zbura cu balonul, Ovidiu Lipan Ţăndărică, ambasador al turismului românesc şi
susţinător al acestei prime ediţii a festivalului. Autografele acordate de
Ovidiu Lipan Ţăndărică, baterist al legendarei trupe româneşti de
rock Phoenix vor fi parte din surprizele pe care organizatorii festivalului
le-au pregătit pentru cei prezenţi. Spectacolul colorat al baloanelor va fi
completat cu un program cu diverse activităţi pentru cei 2000 vizitatori
anunţaţi. -
UPDATE Neregularităţi zboruri TAROM în data de 16.09.2014
UPDATE: În data de 16.09.2014, dintr-un numar de 59 curse ( regulate si charter) operate în medie pe zi de TAROM, au fost anulate 4 curse:
ROT 301/2 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti. Pasagerii reprogramaţi pe RO 305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti
ROT 351/2 Bucureşti –Geneva — Bucureşti
ROT 701/2 Bucuresti-Iasi-Bucureşti
ROT 201/2 Bucuresti-Chisinau-Bucureşti
· Curse rerutate
ROT372 Bruxelles — Bucureşti via Geneva (pentru protejarea pasagerilor ROT352 Geneva-Bucureşti)
· În acest moment sigurele întârzieri care pot apărea vor fi cele cauzate de rotaţia aeronavelor.
ROT305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti –întârziere estimată -2ore si 30 minute
ROT343/4 Bucureşti –Viena — Bucureşti –întârziere estimată -2ore
ROT335/6 Bucureşti –Rodos — Bucureşti –întârziere estimată -1 ora
ROT607/8 Bucureşti –Timisoara — Bucureşti–întârziere estimată -3 ore
ROT273/4 Bucureşti –Atena — Bucureşti–întârziere estimată -45 min
Compania TAROM regretă situaţia creată şi depune toate eforturile pentru desfăşurarea normală a zborurilor.
Pasagerii curselor TAROM care au fost anulate sau inregistreaza întârzieri beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor.
TAROM a oferit asistenţă fiecarui pasager în parte în funcţie de necesităţile de călătorie. Pentru cursele întârziate şi anulate reprezentanţii TAROM au pus la dispoziţia pasagerilor apă , mâncare si cazare.
Pasagerii pot opta pentru:
1. Modificarea gratuita a datelor de călatorie in aceeasi cabina (clasa) de calatorie ca a zborului initial:
· pe cursele TAROM (operare proprie/marketing) la o data ulterioara, insa nu mai tarziu de 3 zile de la data originala de zbor; pentru aceste modificari pasagerii sunt rugati sa contacteze agentia emitenta .
· pentru rerutari pe zborurile altor companii aeriene de linie , pasagerii vor contacta agentiile proprii TAROM .
2. Rambursarea biletelor in caz de zboruri anulate sau avand intarzieri mai mari de 3 ore:
· In cazul calatoriilor neincepute (bilet total neutilizat) se va restitui integral contravaloarea biletului, fara perceperea penalizarilor tarifare de restituire.
· in cazul biletelor partial utilizate, se va restitui contravaloarea cupoanelor necalatorite si a taxelor aferente neutilizate.
Pentru rambursarea biletelor pasagerii vor contacta agentia emitenta.
UPDATE: Dintr-o medie de 59 de curse pe zi(interne, externe, chartere), din cauza lipsei de personal navigant apt de zbor (însoţitori de bord), compania TAROM are în acest moment 4 anulări şi 4 întârzieri.
Ministerul Transporturilor a mediat astazi discutiile dintre reprezentatii companiei şi cei ai sindicatelor personalului navigant pentru analizarea situaţiei.
Parţile au stabilit ca urmatoarea întalnire sa fie luni 22.09.2014, data până la care se vor purta discuţii pentru identificarea unor soluţii astfel încât operearea zborurilor să se facă în condiţii normale. Totodată, reprezentanţii sindicatelor care au fost astazi, la întalnirea cu Ministrul Transporturilor, s-au angajat că vor depune toate eforturile pentru asigurarea bunului mers al activitatii companiei.
Curse întârziate la acest moment:
ROT 383/4 Bucureşti –Paris — Bucureşti
ROT 391/2 Bucureşti –Londra — Bucureşti
ROT 363/4 Bucureşti –Amsterdam — Bucureşti
ROT 705/6 Bucureşti –Iaşi — Bucureşti
Restul de curse întârziate au decolat.
Curse anulate:
ROT 301/2 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti. Pasagerii reprogramaţi pe RO 305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti
ROT 351/2 Bucureşti –Geneva — Bucureşti
ROT 701/2 Bucuresti-Iasi-Bucureşti
ROT 201/2 Bucuresti-Chisinau-Bucureşti
Curse rerutate
ROT372 Bruxelles — Bucureşti via Geneva (pentru protejarea pasagerilor ROT352 Geneva-Bucureşti)
Pasagerii curselor TAROM, care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor.
Deşi în acest moment nu există zboruri anulate, Compania TAROM anunţă astăzi, 16.09.2014, întârzieri şi posibile anulări ale zborurile pe curse interne şi externe.
TAROM se confruntă cu o lipsă de personal navigant apt de zbor (piloţi şi însoţitori de bord) . Continuă şi astăzi întâlnirile dintre reprezentanţii conducerii companiei şi cei ai personalului navigant pentru deblocarea situaţiei.
Compania TAROM regretă situaţia creată şi depune toate eforturile pentru desfăşurarea normală a zborurilor.
Pasagerii curselor TAROM, care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. Compania TAROM le sta la dispozitia pasagerilor in agentiile sale sau prin call center:
Luni-Vineri: 08:00 – 20:00 / Sâmbătă: 09:00 – 14:00
· 9361 (valabil pentru apeluri din Bucureşti)
· 021.204.64.64
· 021.303.44.00
· 021.303.44.44
În funcţie de evoluţia evenimentelor, vă vom ţine la curent cu privire la urmatoarele curse pentru aceasta destinatie.
CONTACT:
Biroul de presă TAROM
E-mail: presa@tarom.ro