Tag: zbor

  • Pauza Mare – 20.06.2024

    Pauza Mare – 20.06.2024

    Dacă este joi… Pasiunea pentru sport, motorsport și zbor ne aduce din nou împreună! Vicecampioană națională la acrobație aeriană, pilot instructor în cadrul Aeroclubului României, Andreea Bănesaru vine în studioul RRI pentru a împărtăși cu noi emoția primului zbor, pentru povestea momentului în care aripile ei au prins contur! De la 11:05. Tot live, din studioul RRI, pilotul Dragoș Dinu, gentleman driver, pasionat de mașini și motorsport încă din copilărie, aduce cu el nu doar istoria pasiunii lui, dar și istoria unor locuri pe care le-a vizitat pe două roți. De la 11:35!

  • În zbor, e altceva

    În zbor, e altceva

    Zborul cel mai lung a fost spre şi dinspre Coreea, un zbor de 40 de ore dus-întors, pentru pentru transport de  echipament medical. Un zbor care a pus-o pe gânduri a fost unul, cu vizibilitate maximă, peste Deşertul Sahara. Vorbim despre Locotenent comandor Simona Maierean: prima femeie din România care a zburat cu un avion supersonic; prima femeie din Europa care a obţinut certificarea de pilot comandant de aeronavă din Grupul de Transport Aerian Strategic al SAC (Strategic Aircraft Capability), în cadrul Unităţii Multinaţionale de Transport Strategic a NATO, din Baza Aeriană Papa din Ungaria.

    O serie de premiere care au pornit de la un vis al unei tinere, care până la cursurile Academiei Forțelor Aeriene nu zburase nici măcar cu un avion de pasageri.

    Ne-a vorbit despre începuturile carierei ei Locotenent comandor Simona Maierean:“Am intrat în sistemul militar acum 20 de ani, chiar mai bine de atât. Mi-am dorit să zbor şi atunci varianta pe care am găsit-o la îndemână, vorba vine la îndemână, doar că  e mult mai ieftin, pe de-o parte, şi, pe de altă parte, e şi altceva să zbori un avion de vânătoare sau să zbori un avion militar în general, decât un avion de linie. Şi atunci asta m-a mânat să caut soluţii pentru a-mi realiza acest vis.”

     

    Locotenent comandor Simona Maierean a spus pentru Radio România că pregătirea te face să nu simţi frică:

    “Veţi auzi în aviaţie “să-ţi faci filmul zborului”, adică să îţi imaginezi de nu ştiu câte ori în mintea ta până să pui în practică lucrul respectiv. Aşa fac şi piloţii de acrobaţie, e ceva normal. Ai un plan că nu te urci la bordul avionului fără un plan de rezervă. Ai planul dinainte, îl execuţi, ai un back-up plan şi aşa mai departe, nu ai timp să gândeşti prea mult, cu ghilimelele de rigoare.”

    Pe 13 martie 2009, Simona Maierean a fost pilotul unui MiG-21 LanceR. Prima femeie din România care a zburat cu un avion supersonic ne-a detaliat:

    “Dacă faci un viraj foarte strâns la o înclinare foarte mare, la o viteză mare, poţi să ajungi la acceleraţii destul de mari, nu trebuie să fii în supersonic ca să faci asta. În supersonic spargi pragul sonic, dar nu e ceva ce simţi la nivelul corpului, nu se simte ca o acceleraţie gravitaţională în plus. Mai mult o simţi la nivel de aparatură. Cel puţin la MIG 21, nu ştiu cum e la F16, deci vorbesc din amintiri, acolo când treceai din subsonic în supersonic şi treceai prin trans-sonic, e un moment în care aparatura poate să îţi indice eronat, pentru o perioadă foarte scurtă, datorită undelor care se formează şi a presiunilor şi aşa mai departe. Dar nu e atât de solicitant pentru corp. Oricum zborul cu avionul de vânătoare este solicitant per se. Gândiţi-vă că la o ieşire se zboară o oră-două, depinde de raza de acţiune a fiecărui avion, pe când la transport au un zbor de câteva ore bune, 4, 5, 6, 10. N-ai putea să zbori 10 ore cu un avion de vânătoare, continuu, pentru că e altceva.”

     

    Din 2012 nu mai zboară pe MIG şi a trecut pe Spartan de transport militar. Cum a fost această trecere?

    “Nu trebuie să o iei de la zero, pentru că  deja ai nişte cunoştinţe de aviaţie, dar în schimb e vorba de zborul în echipaj şi atunci toată această comunicare şi “crew resourse management”, cum e definită în limbajul de specialitate, managementul echipajului, e elementul de noutate practic, pentru că avionul îl înveţi. Faci trecerea de la altă categorie de aeronavă, înveţi să zbori avionul respectiv. Asta trebuie să faci, dar managementul echipajului e de fapt arta. Trebuie să ştii să şi asculţi ordine, nu doar să dai.  Am fost comandant, am fost chiar şi instructor pe C17 Globemaster, în cadrul Detaşamentului de la Papa, al aviaţiei de transport strategic, am revenit în ţară şi aici reiau lucrurile, sunt copilot pe Spartan şi în pregătire de comandant. Cum spuneam mai devreme, nu poţi să execuţi o misiune, de niciun fel, fără oameni. Şi atunci contează foarte mult cum te raportezi şi cum menţii balanţa, între a avea şi o misiune de succes şi a avea şi oamenii mulţumiţi şi în mindset-ul corect: să te ajute şi să se petreacă lucrurile în siguranţă. “

     

    Lucrând atât de mult cu piloţi străini, Locotenent comandor Simona Maierean ne-a spus care sunt provocările piloţilor români:

     “A fost o vreme  când chiar erau puţine ore de zbor, la orice categorie. Mai ales cei tineri, veniţi din şcoală, zburau foarte puţin. Lucrurile s-au mai schimbat, în special după 2014. Şi au început să se vadă diferenţele. Orele de zbor au fost mai multe şi astfel s-a văzut şi schimbarea în ceea ce priveşte felul în care ne vedeau cei din afară, pentru că făceam lucruri extraordinare cu ceea ce aveam, cu puţinul acela. Dar făceai un efort să ţii pasul cu cineva care îţi venea cu mii de ore de zbor. Ţin minte, inclusiv eu, când m-am dus să fac trecerea pe C-17, în Statele Unite, zburasem 10 ore, în anul respectiv şi partenerul meu de antrenament – pentru că mergeam într-o grupă de două persoane – era un olandez care zburase 700 de ore. Au fost 4 luni în care 12 ore pe zi am învăţat, ca să ajung la un anumit nivel. Am ajuns, dar a fost un efort susţinut!”

     

    Deşi a zburat prin toată lumea Locotenent comandor Simona Maierean spune că nimic nu se compară cu senzaţia aterizării acasă.

  • MAE a realizat demersurile necesare pentru evacuarea celui de-al cincelea cetățean român din Niger

    MAE a realizat demersurile necesare pentru evacuarea celui de-al cincelea cetățean român din Niger

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că, urmare demersurilor întreprinse de Ambasada României la Alger și Consulatul General al României la Madrid, un alt cetățean român a fost evacuat din Republica Niger cu un zbor organizat de către autoritățile spaniole, cu destinația Madrid.

    MAE informează că, de la debutul crizei politico-militare din Republica Niger, au fost evacuați un număr de cinci cetățeni români, nemaiexistând, la acest moment, alte solicitări de asistență consulară.

    MAE folosește acest prilej pentru a adresa mulțumiri autorităților spaniole pentru sprijinul oferit în vederea evacuării în siguranță a cetățeanului român.

    De asemenea, pentru evitarea unor situații deosebite în care s-ar putea afla cetățenii români, MAE reamintește că pentru Republica Niger a fost emis un avertisment de călătorie Există factori confirmaţi de risc – evitaţi călătoriile! (https://www.mae.ro/travel-alerts/2912). În acest context, MAE recomandă ferm tuturor cetățenilor români care se află pe teritoriul Republicii Niger să se adreseze Ambasadei României la Alger şi să comunice coordonatele proprii, pentru a putea fi contactaţi în caz de necesitate.

    MAE precizeză că Ambasada României la Alger urmărește cu atenție evoluția situației de securitate din Republica Niger, menține legătura cu reprezentanții celorlalte state membre UE, fiind pregătită să acorde asistența și protecția consulară necesară, conform competențelor.

    Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Alger: +213 23 48 55 85, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români au la dispoziție și numărul de telefon de urgență al misiunii diplomatice la Alger: +213 79 2016940.

  • Republica Federală Germania – Perturbări ale zborurilor

    Republica Federală Germania – Perturbări ale zborurilor

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Federală Germania că, în perioada 17-19 decembrie 2022, programul curselor aeriene operate de compania aeriană Lufthansa poate înregistra perturbări, respectiv anulări sau amânări ale zborurilor.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă, pentru informații suplimentare, consultarea paginii web a companiei aeriene Lufthansa (https://www.lufthansa.com/de/de/fluginformationen).

    Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale reprezentanței diplomatice și oficiilor consulare române din Germania, după cum urmează:

    Ambasada României la Berlin: +49 3021239555, +49 30 21239514, +49 30 21239516.

    Consulatul General al României la Bonn: +49 228 68 38 135; +49 228 68 38 211; +49 228 68 38 244; +49 228 68 38 254

    Consulatul General al României la München: +49 89 553307 sau +49 89 98106143

    Consulatul General al României la Stuttgart: +49 711.664.86.11, +49 711.664.86.12, +49 711.664.86.13, +49 711.664.86.14, +49 711.664.86.15.

    De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi telefoanele de permanență: +491601579938 (Berlin), +491735757585 (Bonn), +491602087789 (München), +491716813450 (Stuttgart).

    Ministerul Afacerilor Externe reamintește, totodată, cetăţenilor români care se deplasează în străinătate, că au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

  • Sfaturi utile în contextul războiului din Ucraina

    Sfaturi utile în contextul războiului din Ucraina

    Fluxul mare de călători
    din această perioadă, influențat în mod masiv de războiul din Ucraina, a produs
    cozi foarte mari la casele de bilete din gările româneşti. Pentru evitarea
    aglomeraţiei, operatorul naţional feroviar CFR Călători îi sfătuieşte pe pasageri să-și
    cumpere bilete online, de pe site-ul cfrcalatori.ro, din aplicația «CFR
    Călători mersul trenurilor» sau direct pe telefonul mobil. Aplicația este
    disponibilă în Google App, App Store și Huawei App Gallery. De asemenea, o altă modalitate de a evita cozile de la ghișee este
    cumpărarea biletelor de tren de la automatele de bilete din gări. În acelaşi
    sens, pentru a optimiza activitatea şi timpul de aşteptare, CFR Călători a
    deschis în Gara de Nord din Bucureşti o casă de bilete prioritară pentru
    refugiaţii din Ucraina.


    Tot în contextul
    războiului din Ucraina, traficul de pasageri de pe principalul aeroport al
    României Aeroportul Internaţional «Henri Coandă» Otopeni a înregistrat o
    creștere de 40-50% față de cel planificat. În anumite momente ale zilei apar
    aglomerări pe fluxurile de plecări și sosiri. În aceste condiţii, reprezentanţii
    Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti avertizează că, pentru asigurarea
    condiţiilor pentru ca toţi pasagerii care urmează să călătorească să se îmbarce
    la timp şi în siguranţă, aceştia trebuie să se prezinte cu suficient avans la
    aeroport, respectiv cu 2,5 – 3 ore înainte de ora decolării. Reprezentanții
    companiei precizează că s-au luat măsuri suplimentare a activității, dar că,
    totuși, se mai produc aglomerări. Aceștia fac apel la calm și înțelegere în această
    situație specială, generată de războiul din Ucraina.


    Pe de altă parte, Inspectoratul
    General al Poliţiei de Frontieră din România a suplimentat personalul care îşi
    desfăşoară activitatea la controlul documentelor de călătorie şi a anunţat că se
    lucrează la capacitatea maximă a punctelor de trecere a frontierei. De
    asemenea, au fost intensificate măsurile de control la frontieră, s-au
    suplimentat turele şi s-a întărit cooperarea cu celelalte instituţii cu
    atribuţii în domeniu, în vederea unui schimb operativ de date şi informaţii,
    precum şi de adoptare în comun, când este necesar, a măsurilor pentru gestionarea
    cazurilor apărute. De comun acord cu autorităţile ungare, la Nădlac II, în
    vestul României, s-au creat 3 artere, din cele 6 de pe sensul de ieşire, doar
    pentru cetăţenii ucraineni, în contextul fluxului foarte mare de refugiaţi din
    calea războiului.


  • Modificări în orarul de zbor

    Modificări în orarul de zbor

    Lista țărilor și a zonelor cu risc epidemiologic pentru ai căror cetățeni
    se instituie măsura obligatorie a carantinei la sosirea în România a fost
    modificată din nou. Comitetul Național pentru Situații de Urgență a hotărât ca
    Spania să iasă de pe această listă. Din 21 noiembrie, zonele și țările pentru
    ale căror cetățeni se instituie carantină obligatorie la sosirea în România
    sunt, între altele: Muntenegru, Andorra, Luxemburg, Austria, San Marino,
    Elveţia, Georgia, Liechtenstein, Slovenia, Cehia, Polonia, Croaţia, Italia,
    Franţa, Portugalia, Armenia, Lituania, Iordania, Macedonia de Nord, Ungaria,
    Bulgaria, Serbia, SUA, Bosnia şi Herzegovina, Danemarca.


    Pe de altă parte compania românească low-cost Blue Air anunță zboruri
    directe între Bucureşti Otopeni şi Milano Linate, începând cu 20 decembrie 2020
    şi până la sfârşitul programului de iarnă. Compania anunță că, de la acea dată,
    toate zborurile Blue Air operate pe ruta București – Milano vor avea ca
    aeroport de destiație Milano Linate și nu Malpensa, ca până acum. Călătorii vor
    beneficia de trei zboruri pe săptămână pe toată perioada orarului de iarnă
    2020/2021, în zilele de marți, joi și duminică


    Operatorul aerian Blue Air anunță, de asemenea, suplimentarea numărului de
    zboruri pe ruta București – Londra Heathrow, în perioada sărbătorilor de iarnă.
    Compania anunță introducerea în perioada 5 decembrie 2020 – 9 ianuarie 2021 de
    zboruri suplimentare pe 5, 12 și 19 decembrie 2020, respectiv 2 şi 9 ianuarie
    2021.


    De asemenea, acest operator reia zborurile internaționale din Cluj-Napoca începând cu 1 martie 2021. Blue Air devansează, astfel, cu o lună
    reluarea zborurilor internaționale de la Cluj-Napoca, prevăzută inițial pentru
    sfârșitul lunii martie, în încercarea de a onora cererea din ce în ce mai mare pentru
    această destinație. Blue Air va conectează Clujul cu destinații-cheie din
    Europa: Amsterdam, Barcelona, Bruxelles, Dublin, Hamburg, Koln, Larnaca,
    Londra, Madrid, Milano, Paris, Roma, Stuttgart. Compania își informează
    pasagerii că toate aterizările din Londra vor avea loc pe aeroportul Heathrow
    și toate aterizările din Paris vor avea loc pe Charles de Gaulle.


    Începând cu 13 noiembrie 2020, pe Aeroportul din Timișoara a fost pus în funcţiune un sistem de balizaj ce asigură operarea
    aeronavelor în condiții de vizibilitate foarte redusă, de categorie III, sistem
    omologat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Sistemul reduce riscul
    devierii aterizării pe alte aeroporturi din cauza condițiilor meteo
    nefavorabile. În același timp, crește și siguranța operării pe Aeroportul din
    Timișoara.

  • Carantină şi călătorii

    Carantină şi călătorii

    Comitetul
    Naţional pentru Situaţii de Urgenţă din România a actualizat lista ţărilor
    considerate cu risc epidemiologic ridicat. Lista este în vigoare din 13
    noiembrie. Persoanele care vin din aceste zone în România au
    obligația carantinării pentru 14 zile la o adresă anunţată. Statele pentru care
    se impun aceste restricții sunt, între altele: Cehia, Luxemburg, Belgia,
    Elveţia, Slovenia, Franţa, Muntenegru, Austria, Polonia, Croaţia, Olanda,
    Italia, Spania, Portugalia, Slovacia, Iordania, Ungaria, Bulgaria şi Danemarca.


    Alte
    știri. Compania naţională română TAROM a reluat zborurile spre și dinspre
    Chișinău, Republoca Moldova, cu cinci curse pe săptămână. Zborurile sunt
    programate în zilele de luni, miercuri, joi, vineri şi duminică. Reamintim că
    operatorul are suspendate cursele către și dinspre Amsterdam și Munchen și
    retur, adică zborurile de vineri și miercuri.


    Zborurile anunţate de la Oradea au fost amânate din
    cauza pandemiei. Astfel, zborurile companiei low-cost Ryaniar către Londra
    (Stansted), Milano (Bergamo), Bologna şi Dusseldorf (Weeze) sunt amânate pentru
    luna februarie 2021. Această decizie se întemeiază pe accelerarea pandemiei în
    diferite zone ale lumii și pe restricțiile impuse la sosirea în țara noastră.
    Zborurile vor fi reluate în ultima săptămână a lunii februarie 2021. În mod
    normal, din decembrie 2020, de pe aeroportul din Oradea, trebuiau operate cele 4
    zboruri internaţionale menţionate, cu două frecvenţe pe săptămână pentru
    fiecare destinaţie.


    Noua pistă a Aeroportului Internațional «George Enescu» Bacău a fost inaugurată. Este vorba de o investiție de 35 de milioane de
    euro, parte a celui mai amplu proces de modernizare din istoria aeroportului. A
    fost modernizată pista de decolare – aterizare, cu o lungime de 2.500 de metri
    şi o lăţime de 45 de metri. De asemenea, au fost modernizate căile de rulare şi
    a fost înlocuit balizajul. Sistemul de canalizare pluvială şi drumul perimetral
    de securitate au fost şi ele modernizate. Proiectul a avut 85% finanţare
    europeană.


    Pe 12 decembrie intră în vigoare noul Mers al Trenurilor, anunță compania
    naţională CFR Călători. Compania anunță introducerea unor trenuri care vor
    străbate mai repede distanța dintre București și diferitele destinații
    turistice din țară. CFR promite scurtarea distanței dintre Brașov și
    București cu peste 20 de minute, iar până în Constanța, compania promite o oră mai puțin decât se face în prezent. Spre
    nordul Moldovei este introdus un nu tip de tren Intercity, denumit «Ștefan cel Mare
    Expres», care va reduce durata actuală a călătoriei la 6 ore și 10 minute. Noutatea
    absolută este, însă, legată de linia directă dintre Gara de Nord și Aeroportul
    Internaţional Otopeni, disponibilă tot din această dată.

  • Blue Air transferă zborurile de pe aeroportul din Bacău la Suceava, în perioada 15 aug – 30 sept

    Blue Air transferă zborurile de pe aeroportul din Bacău la Suceava, în perioada 15 aug – 30 sept

    Compania Blue Air va transfera pe aeroportul de la Suceava, în perioada 15 august – 30 septembrie, zborurile programate pe aeroportul din Bacău, în urma închiderii temporare a acestui aeroport, informează operatorul aerian într-un comunicat, informează Agerpres.

    În urma deciziei Administraţiei Aeroportului Internaţional Bacău, referitoare la închiderea temporară a aeroportului în perioada 15 august – 30 septembrie 2020 pentru efectuarea de lucrări de modernizare, Blue Air este nevoită să transfere zborurile planificate către aeroporturile din regiune. (…) În perioada 15 august – 30 septembrie 2020, zborurile planificate pe Aeroportul Bacău vor fi transferate pe Aeroportul Internaţional Suceava, pasagerii beneficiind de transfer gratuit cu autocarul’, conform comunicatului Blue Air.

    Orarele de zbor şi indicativele curselor transferate din Bacău la Suceava rămân neschimbate pentru majoritatea zborurilor, menţionează Blue Air. Directorul general al Blue Air, Oana Petrescu, a explicat că închiderea aeroportului din Bacău afectează 39 de zboruri pe săptămână.

    ‘Închiderea temporară a Aeroportului Internaţional Bacău afectează un număr de 39 de zboruri pe săptămână, iar Blue Air a luat toate măsurile pentru a minimiza disconfortul creat pasagerilor săi în această perioadă. Am reuşit să menţinem operaţional orarul de zbor planificat şi să transferăm temporar cursele afectate pe Aeroportul din Suceava, asigurând trasferul gratuit cu autocarul între Aeroporturile din Bacău şi Suceava. Sperăm că impactul asupra experienţei de călătorie a pasagerilor noştri să fie minim, şi vom utiliza această perioadă pentru a înţelege mai bine dacă există sau nu cerere de zboruri Blue Air din Moldova de Nord’, a comentat directorul general al Blue Air.

    Pasagerii care decid să nu mai călătorească în contextul respectivelor modificări pot solicita rambursarea sumei aferente rezervarii în portofelul electronic individual Blue Air, sau solicitarea rambursării integrale a sumei aferente rezervarii în numerar către modalitatea de plata folosită la achiziționarea biletului.

    Pentru procesarea solicitărilor de rambursare, pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul Blue Air (Serviciul Clienți sau direct pe site www.flyblueair.com) se pot adresa direct Blue Air la adresa de e-mail zbor.anulat@blueair.aero. Datorită volumului mare de incidente din ultima perioadă cauzate ca urmare a pandemiei COVID, rambursarea în numerar poate dura mai mult de 10 săptămâni.

    În ceea ce privește pasagerii ale căror rezervări au fost create prin intermediul unei agenții de turism, aceștia sunt rugați să se adreseze direct agentului de turism, întrucât Blue Air nu are toate detaliile necesare pentru a soluționa aceste cereri.

    Sursa: Agerpres

  • Reluarea unor curse aeriene

    Relaxarea restricţiilor de călătorie
    impuse în ultimele luni de către toate statele aduce şi reluarea unor curselor
    aeriene.


    Compania românească Blue Air a anunţat
    că va relua zborurile regulate
    la începutul lunii iulie 2020, în mod etapizat, după un program corelat cu
    reglementările privitoare la mobilitate, implementate la nivel european. Până atunci, Blue Air va continua să
    opereze zboruri la
    cerere şi charter, în funcţie de reglementările de călătorie specifice fiecărei
    destinaţii şi de cererea înregistrată pentru fiecare dintre acestea. – este subliniat într-un comunicat
    preluat de Agerpres. În prezent, compania operează zboruri la cerere spre şi dinspre
    Irlanda (Dublin) şi zboruri în
    regim charter spre orice destinaţie, în măsura în care sunt obţinute de către
    clienţi toate aprobările de călătorie.

    Destinaţiile acoperite, pe măsură ce se
    ridică restricţiile, vor fi Belgia (Bruxelles), Cipru (Larnaca), Danemarca (Copenhaga),
    Finlanda (Helsinki), Franţa (Paris, Nisa, Lyon), Germania (Koln, Hamburg,
    Munchen, Stuttgart), Irlanda (Dublin), Israel (Tel Aviv), Italia (Roma,
    Florenta, Milano, Torino, Napoli), Marea Britanie (Londra, Liverpool), Norvegia
    (Oslo), Spania (Palma de Mallorca, Valencia, Malaga) şi Suedia (Stockholm).


    Ca urmare a restricţiilor de
    călătorie impuse de autorităţile romȃne şi israeliene, compania Tarom continuă
    suspendarea operării către/dinspre Tel Aviv pȃnă la data de 15 iunie 2020. Pe
    de altă parte, din 22 mai au fost reluate zborurile interne Tarom, deocamdată
    cu o frecvenţă redusă, una sua două curse pe săptămână, de la Bucureşti spre
    Baia Mare, Cluj, Iaşi, Oradea, Satu Mare, Suceava şi Timişoara.


    Începând din 26 mai, compania Tarom
    a introdus zboruri din
    Bucureşti spre Roma, Milano şi retur, în data de 26 mai 2020, dar acestea vor
    operate în condiţii speciale instituite de stare de alertă (prin HG 394/18 mai
    2020). Dinspre Italia spre România vor fi acceptaţi doar cetăţenii români care
    doresc repatrierea, iar dinspre Italia spre România cetăţenii italieni,
    lucrătorii sezonieri cu contract de muncă sau cei din sectorul transporturilor.


    Începînd cu
    26 şi 28 mai, Tarom a introdus zboruri spre şi
    dinspre Bruxelles, respectiv Amsterdam. Zborurile
    sunt operate, de asemenea, în condiţii speciale, iar pasagerii care vor fi
    acceptaţi la bordul aeronavelor trebuie să se încadreze în anumite condiţii. Astfel,
    dinspre Bruxelles şi Amsterdam spre România vor fi acceptaţi doar cetăţenii
    români care doresc repatrierea, iar dinspre România spre Bruxelles şi Amsterdam
    trebuie să să fie cetăţeni ai statelor respective sau să fie lucrători
    sezonieri cu contract de muncă. De asemenea, mai sunt acceptaţi lucrătorii din
    sectorul transporturilor.

  • Nou terminal pentru pasageri pe Aeroportul Internaţional din Bacău

    Nou terminal pentru pasageri pe Aeroportul Internaţional din Bacău

    După doi ani de la inaugurarea lucrărilor, Aeroportul Internațional Bacău are un nou terminal funcţional pentru pasageri.


    Primii pasageri au plecat deja de pe noul terminal, în această dimineaţă, spre Bergamo, a anunţat Consiliul Judeţean Bacău pe propria pagină de Facebook.




    Sala de plecări permite accesul pasagerilor a două curse externe şi o cursă internă, simultan. De asemenea, s-au modernizat instalațiile de procesare a bagajelor, dotate cu un sistem de selectare automată a valizelor suspecte”.


    Oana Chelaru, directoarea generală a Aeroportului Internațional George Enescu” Bacău, a spus că noua investiţie permite optimizarea curselor existe şi oferă posibilitatea pentru deschiderea unor noi rute, relatează zdbc.ro.



    “Avem discuții pentru o cursă pentru București. Acum ne focalizăm pentru investiția în pista aeroportului”, a declarat Oana Chelaru la turul noului terminal cu ocazia inaugurării.




    Proiectul de modernizare a aeroportului din Bacău în valoare de 15 milioane de euro şi cuprinde un turn de control, un terminal de pasageri, o parcare auto, anexe administrative, garaje, un terminal pentru transportul rutier, un drum de acces la radiofar, o uzină electrică, o centrală termică, un rezervor de apă antiincendiu și o stație de pompare, precizează zdbc.ro.

  • Măsuri pentru evitarea aglomeraţiei pe Aeroportul Otopeni

    Măsuri pentru evitarea aglomeraţiei pe Aeroportul Otopeni

    Compania Națională Aeroporturi București a decis suplimentarea numărului de posturi de control al documentelor, având în vedere numărul mare de pasageri care tranzitează în această perioadă Aeroportul Internațional Henri Coandă.



    “Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost extinsă cu încă 2 ghișee, respectiv 4 posturi de control al documentelor, pe fluxul de sosiri. Aceste posturi suplimentare, dedicate curselor charter, simplifică procesul de control, ceea ce diminuează timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor”, a declarat Directorul General al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.



    În prezent, pe fluxul de sosiri, pasagerii au la dispoziție 12 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 24 de posturi control.



    Pentru optimizarea controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, la Aeroportul Henri Coandă au fost amplasate paturi de role la toate liniile de control de securitate pe fluxul de plecări. De asemenea, au fost instalate sisteme de recuperare a tăvilor folosite pentru controlul bagajelor de mână, dar și stații de lucru pentru controlul secundar al acestor bagaje, al căror rol este de a permite controlul separat al bagajelor suspecte, evitând blocarea liniei de control până la verificarea acestora.

  • Magia baloanelor

    Magia baloanelor

    Primul festival al baloanelor cu aer cald din Moldova, Magia
    Baloanelor se desfăşoară în acest weekend în satul Războieni, comuna Ion
    Neculce din judeţul Iaşi. Un singur eveniment de acest tip mai are loc în
    România, ajungând deja la a zecea ediţie: este vorba despre Parada
    Baloanelor, care are loc la Câmpul Cetăţii, lângă Sovata. În România sunt în
    jur de 10 baloane, în Ungaria 150, iar în Germania peste 1.500. De aceea,
    realizarea unui astfel de festival este importantă pentru promovarea acestui
    sport în România. Cel mai mare festival al baloanelor din Europa are loc anual
    la Bristol, în Marea Britanie, iar Lorraine Mondial Air Balloons este cel mai
    mare din lume. Cele mai multe evenimente de acest gen se desfăşoară în SUA.


    Magia Baloanelor este visul unei femei îndrăzneţe, Raluca Spînu,
    coordonatorul evenimentului, pasionată de zbor, după cum ne-a mărturisit: Eu sunt pasionată de tot ce înseamnă zbor. În liceu am făcut şi
    paraşutism, am luat câteva ore de zbor cu avion uşor şi cumva mai rămăsese
    partea cu balonul cu aer cald. Anul tecut, în august, când am văzut fotografia
    unui prieten, de la Capadoccia (o zonă renumită pentru zborul cu balonul), din
    Turcia, a fost ca un click. Şi am zis că dacă nu pot să ajung eu la ele, că în
    perioada respectivă nu puteam pleca de acasă, de ce să nu le aduc la noi. Şi
    aşa a început totul.


    Care au fost paşii în organizarea festivalului am aflat de la Raluca
    Spînu: În primul rând a fost mult studiu şi multă documentare despre
    festivaluri internaţionale, foarte multe dintre ele sunt din SUA şi am studiat
    foarte multe dintre ele. Am vorbit foarte mult cu organizatori, am făcut
    planuri multe, schiţe de buget, pentru că deşi este un sport foarte frumos,
    este în egală măsură şi foarte scump. Apoi, am început să căutăm şi piloţi şi
    parteneri care să dorească să se alăture acestui eveniment.


    În cele trei zile de festival, cei curajoşi vor putea urca în
    spectaculoasele aparate, organizatorii anunţând că rezervările pentru zborul cu
    balonul s-au încheiat încă din prima lună după anunţarea evenimentului. Dar
    dincolo de zborul propriu-zis, un festival al baloanelor cu aer cald oferă un
    spectacol deosebit, ne-a mai spus interlocutoarea noastră, care îi aşteaptă pe
    participanţi cu soare, cu voie bună, cu cremă de protecţie solară şi ochelari
    de soare, dar lăsând acasă vântul: Acesta este scopul festivalului: de a admira spectacolul baloanelor
    cu aer cald, pentru că este ceva grandios, să vezi baloanele acestea gigantice
    cum se înalţă şi se îndepărtează cu direcţia şi cu viteza vântului. Sunt foarte
    multe solicitări de zbor cu balonul, dar fiind prima ediţie, vor fi un număr
    mai mic de baloane, vor fi în jur de 7-8 baloane, aşa că numărul zborurilor
    este limitat. Pe lângă admirarea baloanelor, vor mai fi la sol zboruri captive,
    adică vor fi oprite la sol câteva baloane, care vor fi ancorate cu frânghii şi
    cei doritori să experimenteze un pic din această senzaţie de zbor, o vor putea
    face. Vom avea şi alte activităţi conexe la sol, cum ar fi, pentru cei mici, tobogane
    gonflabile, slatele, trambuline. Vom avea şi materiale sportive pentru fotbal,
    baschet, tir cu arcul, costume summo. Vor fi şi standuri cu mâncare, diverse
    activităţi care să întregească programul festivalului.


    Am întrebat-o pe Raluca Spînu ce tip de baloane vor putea fi
    admirate: La noi
    vor veni baloane de forme normale, forme speciale nu avem de unde invita din
    zonă. Există forme speciale, de la halbă de bere, la albine, maşini,
    motociclete, căsuţe, foarte multe forme în lume, dar la noi vom avea forme
    normale, însă de culori diferite. Sunt şi multicolore, sunt şi inscripţionate
    cu siglele unor firme, iar ca mărimi, baloanele noastre vor avea 1-3-4 locuri
    în nacele, în funcţie de mărimea balonului, între 2000-3000, până la 5000 de
    metri cubi. Sperăm să facem o tradiţie, să avem un eveniment frumos, aici la
    noi, în zona moldovei, să avem un eveniment de referinţă.



    La Festival sunt aşteptate baloane din România, Ungaria şi Moldova. Lansările în masă ale acestora
    vor avea loc de două ori pe zi, la 7 am şi la 6.30 pm. În plus, se vor organiza după-amiaza sesiuni
    de zbor captiv, începând cu ora 6.30 pm.



    Cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Turism va fi prezent şi va
    zbura cu balonul, Ovidiu Lipan Ţăndărică, ambasador al turismului românesc şi
    susţinător al acestei prime ediţii a festivalului. Autografele acordate de
    Ovidiu Lipan Ţăndărică, baterist al legendarei trupe româneşti de
    rock Phoenix vor fi parte din surprizele pe care organizatorii festivalului
    le-au pregătit pentru cei prezenţi. Spectacolul colorat al baloanelor va fi
    completat cu un program cu diverse activităţi pentru cei 2000 vizitatori
    anunţaţi.

  • UPDATE Neregularităţi zboruri TAROM în data de 16.09.2014

    UPDATE: În data de 16.09.2014, dintr-un numar de 59 curse ( regulate si charter) operate în medie pe zi de TAROM, au fost anulate 4 curse:


    ROT 301/2 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti. Pasagerii reprogramaţi pe RO 305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti


    ROT 351/2 Bucureşti –Geneva — Bucureşti


    ROT 701/2 Bucuresti-Iasi-Bucureşti


    ROT 201/2 Bucuresti-Chisinau-Bucureşti


    · Curse rerutate


    ROT372 Bruxelles — Bucureşti via Geneva (pentru protejarea pasagerilor ROT352 Geneva-Bucureşti)


    · În acest moment sigurele întârzieri care pot apărea vor fi cele cauzate de rotaţia aeronavelor.


    ROT305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti –întârziere estimată -2ore si 30 minute


    ROT343/4 Bucureşti –Viena — Bucureşti –întârziere estimată -2ore


    ROT335/6 Bucureşti –Rodos — Bucureşti –întârziere estimată -1 ora


    ROT607/8 Bucureşti –Timisoara — Bucureşti–întârziere estimată -3 ore


    ROT273/4 Bucureşti –Atena — Bucureşti–întârziere estimată -45 min



    Compania TAROM regretă situaţia creată şi depune toate eforturile pentru desfăşurarea normală a zborurilor.


    Pasagerii curselor TAROM care au fost anulate sau inregistreaza întârzieri beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor.


    TAROM a oferit asistenţă fiecarui pasager în parte în funcţie de necesităţile de călătorie. Pentru cursele întârziate şi anulate reprezentanţii TAROM au pus la dispoziţia pasagerilor apă , mâncare si cazare.



    Pasagerii pot opta pentru:



    1. Modificarea gratuita a datelor de călatorie in aceeasi cabina (clasa) de calatorie ca a zborului initial:


    · pe cursele TAROM (operare proprie/marketing) la o data ulterioara, insa nu mai tarziu de 3 zile de la data originala de zbor; pentru aceste modificari pasagerii sunt rugati sa contacteze agentia emitenta .


    · pentru rerutari pe zborurile altor companii aeriene de linie , pasagerii vor contacta agentiile proprii TAROM .



    2. Rambursarea biletelor in caz de zboruri anulate sau avand intarzieri mai mari de 3 ore:


    · In cazul calatoriilor neincepute (bilet total neutilizat) se va restitui integral contravaloarea biletului, fara perceperea penalizarilor tarifare de restituire.


    · in cazul biletelor partial utilizate, se va restitui contravaloarea cupoanelor necalatorite si a taxelor aferente neutilizate.


    Pentru rambursarea biletelor pasagerii vor contacta agentia emitenta.




    UPDATE: Dintr-o medie de 59 de curse pe zi(interne, externe, chartere), din cauza lipsei de personal navigant apt de zbor (însoţitori de bord), compania TAROM are în acest moment 4 anulări şi 4 întârzieri.


    Ministerul Transporturilor a mediat astazi discutiile dintre reprezentatii companiei şi cei ai sindicatelor personalului navigant pentru analizarea situaţiei.



    Parţile au stabilit ca urmatoarea întalnire sa fie luni 22.09.2014, data până la care se vor purta discuţii pentru identificarea unor soluţii astfel încât operearea zborurilor să se facă în condiţii normale. Totodată, reprezentanţii sindicatelor care au fost astazi, la întalnirea cu Ministrul Transporturilor, s-au angajat că vor depune toate eforturile pentru asigurarea bunului mers al activitatii companiei.


    Curse întârziate la acest moment:


    ROT 383/4 Bucureşti –Paris — Bucureşti


    ROT 391/2 Bucureşti –Londra — Bucureşti


    ROT 363/4 Bucureşti –Amsterdam — Bucureşti


    ROT 705/6 Bucureşti –Iaşi — Bucureşti



    Restul de curse întârziate au decolat.



    Curse anulate:


    ROT 301/2 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti. Pasagerii reprogramaţi pe RO 305/6 Bucureşti –Frankfurt — Bucureşti


    ROT 351/2 Bucureşti –Geneva — Bucureşti


    ROT 701/2 Bucuresti-Iasi-Bucureşti


    ROT 201/2 Bucuresti-Chisinau-Bucureşti


    Curse rerutate


    ROT372 Bruxelles — Bucureşti via Geneva (pentru protejarea pasagerilor ROT352 Geneva-Bucureşti)



    Pasagerii curselor TAROM, care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor.





    Deşi în acest moment nu există zboruri anulate, Compania TAROM anunţă astăzi, 16.09.2014, întârzieri şi posibile anulări ale zborurile pe curse interne şi externe.



    TAROM se confruntă cu o lipsă de personal navigant apt de zbor (piloţi şi însoţitori de bord) . Continuă şi astăzi întâlnirile dintre reprezentanţii conducerii companiei şi cei ai personalului navigant pentru deblocarea situaţiei.


    Compania TAROM regretă situaţia creată şi depune toate eforturile pentru desfăşurarea normală a zborurilor.


    Pasagerii curselor TAROM, care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. Compania TAROM le sta la dispozitia pasagerilor in agentiile sale sau prin call center:


    Luni-Vineri: 08:00 – 20:00 / Sâmbătă: 09:00 – 14:00


    · 9361 (valabil pentru apeluri din Bucureşti)


    · 021.204.64.64


    · 021.303.44.00


    · 021.303.44.44



    În funcţie de evoluţia evenimentelor, vă vom ţine la curent cu privire la urmatoarele curse pentru aceasta destinatie.



    CONTACT:


    Biroul de presă TAROM


    E-mail: presa@tarom.ro