Tag: zboruri aeriene

  • Îmbunătățirea drepturilor călătorilor și o mai bună informare a acestora

    Îmbunătățirea drepturilor călătorilor și o mai bună informare a acestora

    Noile norme vor clarifica regulile privind rambursarea atunci când zborurile sau călătoriile multimodale sunt rezervate printr-un intermediar, astfel încât pasagerii să fie mai bine protejați împotriva anulărilor. Acestea vor asigura, de asemenea, călătorii mai ușoare, în special cele care implică diferite servicii de călătorie sau moduri de transport, asigurându-se că pasagerii au acces la sprijin direct și informații îmbunătățite în timp real, de exemplu cu privire la întârzieri și anulări.

    Se acordă o atenție deosebită nevoilor pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă pentru a aborda și a le facilita acestora trecerea de la un mod de transport la altul și pentru a îmbunătăți asistența de calitate acolo unde este necesar.

    Pasagerii care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul se bucură deja de o protecție recunoscută la nivel mondial prin drepturile pasagerilor din UE. Ei au, de exemplu, dreptul la redirecționare, rambursare, despăgubiri și/sau asistență în cazul în care călătoria este perturbată. Însă legislația nu este mereu respectată, iar Comisia a propus consolidarea mecanismelor de implementare și introducerea unor norme pentru pasagerii aerieni care și-au rezervat zborurile printr-un intermediar, inclusiv în ceea ce privește rambursarea. În plus, în cazul în care au cumpărat călătoria multimodală în cadrul unui contract de transport, ei vor avea dreptul la asistență din partea transportatorului în cazul pierderii legăturilor.

    Persoanele cu mobilitate redusă care trec de la un mod de transport la altul în timpul călătoriei vor fi asistate la punctele de legătură de către transportatori și operatorii terminalelor atunci când călătoresc în baza unui singur contract de transport sau prin noduri multimodale pentru călători.

    Protecția călătorilor care achiziționează pachete de servicii va fi, de asemenea, mai eficientă în viitor, în special în situații de criză. Călătorii vor avea dreptul la rambursare în termen de 14 zile, iar avansurile nu vor putea depăși 25% din prețul pachetului.



  • Metrou până la Aeroportul Otopeni și noutăți de la companiile aeriene

    Metrou până la Aeroportul Otopeni și noutăți de la companiile aeriene

    Guvernul României a aprobat memorandumul privind dezvoltarea magistralei de
    metrou M6, astfel încât să fie asigurată legătura de la Bucureşti la Aeroportul
    internaţional Otopeni ‘Henri Coandă’. Este un proiect care face parte din
    Strategia de Dezvoltare a transportului în regiunea București – Ilfov și este o
    extensie a Magistralei M4 către Aeroportul Otopeni. Noua magistrală va face
    legătura cu cele trei gări de pe traseu – Gara Progresul, Gara de Nord, Gara
    Băneasa și Aeroportul Otopeni. Trebuie menționat și faptul că această
    magistrală va fi complementară traseului feroviar Gara de Nord – Aeroportul
    Otopeni şi vizează şi cei 60% dintre călătorii care nu sunt din București. Mai
    există o investiție în derulare, care vizează legătură București – Giurgiu și care va facilita accesul cetăţenilor din nordul Bulgariei către
    Aeroportul Otopeni.


    În altă ordine de idei, compania aeriană low-cost Ryanair îşi extinde
    operaţiunile de la Aeroportul Internaţional Sibiu şi anunţă
    lansarea a două noi rute care vor conecta direct Sibiul cu Milano Malpensa,
    Italia, începând cu 31 octombrie şi Liverpool, Marea Britanie, începând cu 1
    noiembrie. Noile rute vor fi operate cu câte două frecvenţe săptămânale
    fiecare. RyanAir operează de la Sibiu zboruri directe spre Veneţia Treviso -
    Italia în zilele de marţi şi sâmbătă, spre Corfu – Grecia în zilele de marţi şi
    sâmbătă şi spre Bologna – Italia, în zilele de luni şi vineri. De asemenea,
    reamintim că din sezonul de iarnă compania aeriană va opera zboruri directe şi
    spre Billund, Danemarca, din 29 octombrie. Ryanair anunţă şi relansarea rutei
    Sibiu – Bruxelles Charleroi. Redeschiderea acestei rute din 1 noiembrie 2021
    răspunde cerinţelor şi nevoii de mobilitate a comunităţii deservite de
    aeroportul sibian şi asigură legătura cu unul dintre cele mai importante oraşe
    europene. Ruta va fi operată cu două zboruri săptămânale, luni şi joi.


    La rândul său, operatorul aerian low-cost Wizz Air va opera două noi rute
    din Bucureşti şi Cluj-Napoca, începând din toamna
    acestui an. Vorbim despre două destinații, una cu plecare din București, către
    Gran Canaria (Insulele Canare) – Spania, cealaltă cu plecare din Cluj-Napoca
    spre Billund, Danemarca. Astfel, pentru Gran Canaria va exista un zbor pe
    săptămână, sâmbăta, începând din 6 noiembrie, în timp ce pentru destinaţia
    Billund vor fi două zboruri săptămânale – în zilele de miercuri şi duminică,
    începând din 31 octombrie.


  • Drepturile pasagerilor de pe cursele aeriene

    Drepturile pasagerilor de pe cursele aeriene

    Compania low cost s-a
    confruntat vineri cu un nou conflict social de amploare la nivel european, cea
    mai amplă mişcare de protest din istoria de 33 de ani a companiei irlandeze.


    Aproximativ 400 de zboruri au
    fost anulate
    , inclusiv 6 curse din şi spre Romania, în total 55 de mii de
    pasageri au avut de suferit din cauza protestului.


    Piloţii Ryanair din 5 ţări
    europene: Germania, Suedia, Irlanda, Olanda şi Belgia au declanşat greva în cea
    mai aglomerată perioadă a sezonului estival cerând îmbunătăţirea condiţiilor de
    muncă şi salarii mai bune
    .


    Comisia Europeană susţine
    atât drepturile pasagerilor cât şi pe cele ale angajaţilor dar nu se amestecă
    în chestiuni reglementate de legislaţia naţională.


    Mina Andreeva, purtător de
    cuvânt al executivului comunitar: Comisia Europeană sprijină
    dialogul social şi partenerii sociali să respecte autonomia şi dreptul la
    acţiuni colective care sunt recunoscute în întreaga Uniune Europeană.
    Condiţiile în care se exercită aceste drepturi sunt guvernate de legislaţia
    naţională. Prin urmare Comisia incurajează atât angajaţii cât şi uniunile
    profesionale să încerce sa soluţioneze diferendele în acord cu legile
    naţionale. Nu există o lege la nivelul Uniunii care să reglementeze în mod
    specific condiţiile de exercitare a dreptului la grevă, grevele reprezintă o
    afacere între partenerii sociali iar Comisia nu intevine în chestiuni legate de
    legislaţia naţională.



    Tensiunile dintre companie şi
    personalul navigant au izbucnit anul trecut în septembrie când, urmare a unor
    probleme legate de planificarea piloţilor, Ryanair a fost obligată să anuleze
    mii de zboruri şi să recunoască sindicatele din mai multe ţari, fapt pe care îl
    refuzase constant.


    La începutul lui octombrie
    subiectul a ajuns in Parlamentul European. Comisarul pentru transporturi,
    Violeta Bulc afirma atunci că avem legislaţie la nivel european şi naţional, să
    lăsăm deci sistemul sa funcţioneze


    Regulile europene sunt
    foarte clare. Este responsabilitatea autorităţilor irlandeze să supravegheze
    Ryanair pentru că este o companie aeriană irlandeză. Sunt încrezătoare că vor
    monitoriza îndeaproape Ryanair să îşi respecte obligaţiile. Am, de asemenea,
    încredere că dacă vor găsi ceva în neregulă vor acţiona în consecinţă. Aceasta
    este o problemă legată de condiţiile sociale ale lucrătorilor mobili şi sunt
    foarte decisă să facem un pas înainte pe latura socială în domeniul aviatiei şi
    aceasta va fi prioritatea mandatului meu şi a strategiei aviatice anul viitor.