Tag: Zeyla Tomlyn

  • Noul album al artistei Zeyla Tomlyn

    Noul album al artistei Zeyla Tomlyn

    În luna februarie, artista de origine română, Zeyla Tomlyn, care trăiește în prezent în Germania, a lansat un nou album pentru suflet și inimă: „White Cat / Pisica albă”. Este un album cu melodii de inspirație gospel, din muzica africană și jazz. Despre album, artista ne spune următoarele:

    „Cu acest nou album numit „White Cat”, aduc publicului gospel, și soul, și afro beat, și muzică de inspirație africană, în general. Iubire pentru muzică, pentru viață, pentru celălalt, iubire pentru sine. Aduc multe povești despre pisici, dragoni, despre râuri, curcubeu și despre căluți. Și aduc foarte mult drag pentru viață. Viața asta mă inspiră fantastic de mult și cred că prin muzică putem exprima asta într-un fel foarte, foarte special.”

    Ai vreo așteptare de la acest album?

    „Cred că una singură: să se bucure oamenii de el, să fie inspirați, să primească poate o perspectivă de care n-au fost conștienți înainte. O perspectivă nouă, poate, și să aducă ceva nou în viața lor, ceva frumos, să se bucure. Și, evident, să ajungă în locurile potrivite, unde pot asculta cât mai mulți oameni și să se simtă mai bine.”

    Cum a primit publicul noul album „White Cat”? Care este reacția atunci când ascultă albumul, dar și reacția din concertele de promovare. Ne descrie artista Zeyla Tomlyn:

    „Reacția publicului la album a fost și este în continuare una foarte, foarte faină. Am primit niște feedback-uri care m-au uimit. Cineva a zis că e cel mai puternic antidepresiv de care a dat în ultimii 20 de ani și că viața acestei persoane s-a schimbat odată cu acest album. Ceea ce, ce poți să vrei mai mult, până la urmă? Altcineva a ascultat albumul ăsta 24 de ore, pe repeat, pentru că îi plăcea așa de mult. Mă bucur foarte mult că fiecare om cu care vorbesc îmi spune că alta, altă piesă este preferata lui. Avem foarte multe piese preferate pe albumul ăsta și da, nici eu n-aș putea să spun care este piesa mea preferată, pentru că fiecare abordează așa un spectru diferit de frecvențe și tematici, încât aș putea să le ascult, le ascult încă cu mare drag. Chiar dacă am petrecut așa de mult timp înregistrând, scriind, producând această muzică. La concerte feedback-ul este tot un pic peste așteptări. Oamenii sunt foarte entuziasmați și după concerte vin și ne îmbrățișează, și sunt atâta de, nu știu, fericiți. E așa pură fericire în ochii lor, ceea ce, din nou, mă bucură enorm, enorm de mult.”

    În cadrul turneului de promovare al albumului, Zeyla Tomlyn organizează și ateliere de improvizație canto – „Circle Singing”. Despre aceste ateliere organizate cu publicul și despre ce presupune exact tehnica aceasta, ne relatează artista Zeyla Tomlyn:

    „Pe lângă lansarea albumului, s-a întâmplat și o serie de workshop-uri de „Circle Singing”. Este o tehnică de improvizație în grup. Acest fals thinking care a fost inventată de Bobby McFerrin, și el s-a inspirat foarte mult din muzica africană de trib. Scopul acestui „Circle Singing” este de a se crea muzică spontan, total improvizat, din nimic practic, și poate participa un număr destul de mare de oameni. Și tehnica, specific, presupune să fie un lider în mijloc, care orchestrează în timp real un cor pe mai multe voci. Depun foarte multă intenție spre a o aduce în România. Momentan sunt singura care o face și sper să fim din ce în ce mai mulți. Sper să fie oameni interesați să învețe asta și să predea la rândul lor mai departe.”

  • Untitled post 639631

    Das Musikprojekt Patam Dance besteht aus Artur Pasecinic – dem autodidaktischen Handpan-Spieler und der Sängerin Zeyla Tomlyn, die auch Musikproduzentin der Band ist. Das Musikprojekt Patam Dance ist einzigartig auf der rumänischen Kulturszene, der Künstler Artur Pasecinic sagte über sein das Konzept: “Patam Dance entstand, als die beiden Bandmitglieder Artur Pasecinic und Zeyla Tomlyn ihre kreativen Visionen vereinten und ein in Rumänien einzigartiges Musikprojekt geschaffen haben, das zu den ersten seiner Art in der Welt gehört. Das Konzept basiert auf einem Handpan-Rhythmus, über den Zeyla die Gesangsstimme legt. Natürlich können die Songs Patam Dance sowohl akustisch als auch mit elektronischer Untermalung für gro‎ße Bühnen gesungen werden.” Artur Pasecinic verfügt über eine vielfältige Erfahrung im Bereich der Percussion und wählte 2017 das Handpan als Studieninstrument. Nach verschiedenen Projekten mit Instrumenten wie Violine, Klavier, Flöte und indischer Sitar beschloss er, das Handpan aus dem rein instrumentalen Bereich herauszunehmen und sich einer besonderen Stimme anzuschlie‎ßen: Zeyla Tomlyn. Das Handpan wird auch als Instrument des 21. Jahrhunderts bezeichnet und erfreut sich seit dem Jahr 2000 in den gro‎ßen europäischen Hauptstädten zunehmender Beliebtheit. Seine Besonderheit in der zeitgenössischen Musiklandschaft liegt in der multidirektionalen Resonanz, die durch ihre runde Form entsteht. “Patam Dance” zielt darauf ab, diese besondere klangliche Nuance einzufangen und sie in eine Vielzahl unterschiedlicher Kompositionen zu übersetzen.”



    Zeyla Tomlyn, die andere Hälfte des Patam Dance-Projekts, erzählte uns etwas über ihre persönliche Geschichte in der Musik und ihre Pläne für 2023: “Eine Künstlerin in ständiger Veränderung, so würde ich mich selbst beschreiben. Im Alter von 6 Jahren begann ich mit der Musik zu experimentieren und durchlief eine unendliche Vielfalt von Musikstilen und arbeitete mit Musikern aus der ganzen Welt zusammen. So habe ich irgendwie meinen eigenen Stil geschaffen, der sich über die Zeit, die Normen oder eine genau definierte Stilistik hinwegsetzt. Ich experimentiere gerne, spiele und lerne so viele Kulturen und Gestaltungsmöglichkeiten wie möglich kennen. Kreativer Ausdruck ist für mich eine Art Lebensstil. So lebe ich, so drücke ich mich aus, und ich hatte die Gelegenheit, das Handwerk sozusagen bei Meistern des Fachs zu studieren. Kunst ist für mich ein Universum mit vielen Welten. Und wenn man das versteht und es schafft, in seinem künstlerischen Universum zu leben, wird das Leben für mich zu einem Film, einem sehr, sehr guten Film. Vor allem wollen wir an schönen Orten spielen, wo die Leute zuhören und unsere Musik mit ihrer Seele verstehen, wo sie dort ankommt, wo sie sein muss, im Geist, in der Energie des Menschen, im Herzen, irgendwie. Egal, wo diese Orte auf der Erde sind, wir wollen dorthin gehen und für die Menschen spielen und ihnen neue Inspiration bringen.”



    Die Künstlerin erzählte uns von ihrem neuen Lied, einer Neuinterpretation des berühmten Liedes der gro‎ßen Volkssängerin Maria Tănase (1913-1963), “Până nu te iubeam”-“Bis ich dich nicht geliebt habe”: “Es war Arturs spontaner Wunsch und Inspiration, an einem Remake dieses Liedes zu arbeiten. Die Patam Dance-Version dieses Liedes ist einfach so entstanden, wie ich es gerne sage, weil ich anfangs darum kämpfte, etwas Originelles zu finden, eine unerhörte, unerhörte Interpretation, und ich war davon total bezaubert. Dann habe ich mir gesagt, okay, ich höre auf zu denken und lasse es einfach geschehen. Das hat sich in dem Moment von selbst ergeben, als ich nicht mehr versucht habe, es mental zu schaffen. Obwohl es in dem Stück um die “Sehnsucht” geht, die in der rumänischen Folklore so präsent ist, haben wir verstanden, dass “Sehnsucht” eigentlich ein Gefühl des Mangels an uns selbst ist, wir sehnen uns nach uns selbst, das was wir tun ist, dieses Gefühl nach au‎ßen zu projizieren, weil es zu schmerzhaft und unverständlich ist, es im Inneren zu suchen. Und ja, es ist, wenn wir, aus welchen Gründen auch immer, nicht so sein können, wie wir sind, aber es ist eigentlich alles da. Wir müssen nur den Mut haben, dies zu verstehen und entsprechend zu handeln. Natürlich ist auch die Klanglandschaft und die visuelle Landschaft etwas, das es in dieser Form noch nie gegeben hat. Die Kombination aus Handpan, Cahon und Stimme wurde in diesem Zusammenhang noch nie verwendet. Darüber hinaus wurde die Melodie leicht verändert. So bin ich dazu gekommen, es zu spielen, es bringt irgendwie eine ätherische Note in die Atmosphäre.”


  • Untitled post 593156


    Proiectul muzical “Pantam Dance”, format din Artur Pasecinic – inițiatorul viziunii, autodidact al instrumentului handpan și cântăreața Zeyla Tomlyn, totodată producătorul muzical al trupei, vine cu noutăți – o nouă piesă și planuri pentru 2023. Despre conceptul proiectului am stat de vorbă cu artistul Artur Pasecinic:


    “”Pantam Dance” s-a format atunci când cei doi membri, Artur Pasecinic si Zeyla Tomlyn, și-au unit viziunile creative și au creat un proiect muzical unic în Romania și printre primele din lume de acest fel. Conceptul are la bază un ritm de handpan peste care Zeyla așterne partea vocală. Desigur, piesele “Pantam Dance” pot fi cântate atât acustic, cât și cu fundal de track-uri electronice pentru scenele mari. Cu o experiență diversificată în ale percuției, Artur Pasecinic a ales handpan-ul ca instrument de studiu în anul 2017. Trecând prin diverse colaborări cu instrumente precum vioara, pianul, flautul sau sitarul indian, acesta s-a hotărât să scoată handpan-ul din zona pur instrumentală, să se alăture unei voci speciale: Zeyla Tomlyn. Denumit și instrumentul secolului XXI, handpan-ul a devenit din ce în ce mai popular în capitalele mari ale Europei, începând cu anul 2000. Este cu adevărat special în peisajul contemporan muzical prin rezonanța multidirecțională dată de forma rotundă. “Patam Dance” dorește să capteze această nuanță sonoră specială și s-o transpună într-o multitudine de compoziții diferite.”



    Cealaltă jumătate a proiectului “Pantam Dance”, Zeyla Tomlyn ne-a făcut câteva mărturisiri despre istoria ei personală în domeniul muzical și planurile pentru 2023:


    “O artistă în transformare continuă, așa îmi place să formulez. Am început să experimentez muzica de la vârsta de 6 ani, trecând printr-o diversitate nemărginită de stiluri muzicale și colaborări cu muzicieni din toată lumea. Așa mi-am creat cumva un stil propriu, care transcende timpul sau standardele, sau o stilistică foarte bine definită. Îmi place să experimentez, să mă joc și să aflu despre cât mai multe culturi și cât mai multe feluri de a crea. Exprimarea creativă este pentru mine un soi de stil de viață. Așa trăiesc eu, mă exprim și am avut ocazia să studiez meșteșugul acesta cu maeștri ai domeniului, ca să zic așa. Și arta este pentru mine un univers cu multe lumi. Și atunci când înțelegi asta și reușești să trăiești în universul tău artistic, pentru mine viața devine un film, un film foarte, foarte bun. Cel mai mult ne dorim să cântăm în locuri frumoase, unde oamenii ascultă și înțeleg muzica noastră cu sufletul, unde ajunge acolo unde trebuie, în spirit, în energia omului, la inimă, cumva. Indiferent de unde se află aceste locuri pe Pământ, vrem să mergem acolo și să le cântăm oamenilor și să aducem inspirație nouă pentru ei.”



    Artista ne-a vorbit despre noua lor piesă, reinterpretarea celebrului cântec al marii interprete de muzică populară Maria Tănase (1913-1963), “Până când nu te iubeam”:


    “A fost dorința și inspirația spontană a lui Artur să lucrăm la un remake la piesa asta. Varianta “Pantam Dance” a acestei piese s-a întâmplat pur și simplu, așa îmi place să spun, pentru că la început mă străduiam să găsesc ceva original, o interpretare nemaivăzută, nemaipomenită și eram blocată. Și atunci am zis ok, mă opresc să mă gândesc în orice fel și pur și simplu permiți să se întâmple. Așa că asta s-a întâmplat de la sine în momentul în care am încetat să încerc să o creez mental. Chiar dacă piesa vorbește despre acel “dor”, atât de prezent în folclorul românesc, noi am înțeles că “dorul” este de fapt un sentiment de lipsă față de noi înșine, pe care îl proiectăm în afara noastră, pentru că e prea dureros și prea de neînțeles să îl căutăm înăuntru. Și da, este atunci când, din varii motive, nu putem să fim ceea ce suntem, dar de fapt este totul acolo. Numai trebuie să avem curaj să înțelegem asta și să exprimăm și să acționăm ca atare. Bineînțeles, și peisajul sonor și cel vizual este tot ceva care nu s-a mai făcut în acest fel. Combinația de handpan, cahon și voce nu s-a mai aplicat în acest context. Pe lângă toate acestea, linia melodică este ușor schimbată. Așa mi-a venit să o cânt, aduce un plus de eteric, cumva, în atmosfera asta.”