Tag: aplicatie

  • Grecia: condiții meteorologice nefavorabile în perioada 19-20 septembrie 2016

    Grecia: condiții meteorologice nefavorabile în perioada 19-20 septembrie 2016

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care călătoresc în Republica Elenă că Serviciul de Meteorologie din Grecia (EMY) a emis o avertizare cu privire la faptul că, începând cu ziua de luni, 19 septembrie 2016, până marți, 20 septembrie 2016, inclusiv sunt prognozate furtuni, care se vor manifesta la nivelul întregii țări și care vor porni din zona de nord-vest a Greciei.

    Se vor înregistra intensificări deosebit de puternice ale vântului, fiind, de asemenea, prognozată scăderea în mod semnificativ a temperaturii.

    Pentru informații actualizate poate fi accesat site-ul instituției, respectiv www.emy.gr, precum si portalul www.meteoalarm.eu.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginii de Internet www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetatenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (disponibilă gratuit în App Store şiGoogle Play), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

    Sursa: Comunicat MAE

  • Franţa – Măsuri privind fenomenul migranților clandestini

    Franţa – Măsuri privind fenomenul migranților clandestini

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească pe teritoriul Republicii Franceze că, referitor la fenomenul migranților clandestini, care încearcă sa treacă din Franța în Marea Britanie prin intrarea ilegală în camioanele transportatorilor, prevederile Codului Penal francez impun pedepse de până la 5 ani de închisoare şi amendă de până la 30.000 de Euro persoanelor care sprijină, direct sau indirect, intrarea, circulaţia sau sejurul ilegal al unui străin în Franţa. Autorităţile franceze aplică aceste pedepse în situaţia în care există o contribuţie sau o culpă a transportatorilor.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetățenilor români să utilizeze parcări securizate şi să se supună tuturor controalelor de frontieră, inclusiv celor opţionale și să nu accepte sub nicio formă să transporte persoane necunoscute, în caz contrar fiind pasibili de închisoare cu executare.

    Pentru situații deosebite, transportatorii români care tranzitează departamentul francez Pas de Calais se pot adresa fie la Serviciul vamal, care efectuează controlul la ieşirea din Franţa, fie pot suna la nr. de telefon +33321004810 (permanenţă asigurată 24/7), +33321004814 sau +33321004818. În cazul în care se află în Franţa, în afara departamentului Pas de Calais, aceștia pot apela direct numărul de urgenţă al centralei Ministerului de Interne francez (17), care îi va direcţiona către unitatea de jandarmerie sau poliţie competentă. Transportatorii români trebuie sa indice numărul de înmatriculare al camionului şi al semi-remorcii, tipul vehiculului şi locaţia exactă în care se află.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginii Internet www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (disponibilă gratuit în App Store şi Google Play), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

    Sursa: comunicat mae.ro

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Aplicaţia telefonică
    SOS INFOCONS, care poate fi utilizată atât în România cât şi oriunde în lume
    pentru a intra în contact imediat cu autorităţile din ţara unde se efectuează
    călătoria, într-o situaţie de primedjie. Interviu cu preş. INFOCONS.


  • Grecia: Întreruperea circulației trenurilor

    Grecia: Întreruperea circulației trenurilor

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care călătoresc în Republica Elenă că Uniunea Panelenă a Personalului de Tracțiune și Organizația Feroviară Elenă au anunțat întreruperea circulației trenurilor de călători până miercuri, 20 iulie 2016. De asemenea, circulația trenurilor de marfă va fi întreruptă până joi, 28 iulie 2016, ora 00:00.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginii de Internet www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (disponibilă gratuit în App Store şi Google Play), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

    Comunicat mae.ro

  • Belgia  –  Continuarea acţiunilor greviste

    Belgia – Continuarea acţiunilor greviste

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să se deplaseze pe teritoriul Regatului Belgiei că sindicatele feroviarilor CGSP și CSC au anunțat continuarea grevei lucrătorilor de la căile ferate (declanşată la data de 26 mai 2016).Din acest motiv, circulaţia rutieră în zona marilor oraşe se desfăşoară cu mare dificultate.

    Totodată, reprezentanţii valoni ai sindicatului CGSP au chemat la grevă, începând de marți, 31 mai 2016, toate serviciile publice (administrație, transporturi, educaţie, polițieetc.), inclusiv organizaţiile flamande şi pe cele din Bruxelles.

    Cetăţenii români care intenţionează să călătorească cu trenul în Regatul Belgiei se pot informa accesând pagina oficială Internet a SNCB – www.belgianrail.be/fr/actualite/greves-ete.aspx, paginile de Twitter şi Facebook ale SNCB, precum şi a anunţurilor din gări / staţiile feroviare.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginii de Internet www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia Călătoreşte în siguranţă (disponibilă gratuit în App Store şi Google Play), care oferă informaţii, sfaturi de călătorie şi posibilitatea de a fi alertaţi, în cazul în care apar situaţii speciale.

  • Jurnal românesc – 2.02.2016

    Jurnal românesc – 2.02.2016

    Călătoriile fără viză în SUA rămân un obiectiv îndepărtat pentru români. Ambasadorul SUA la Bucureşti nu crede că România are şanse să fie acceptată anul acesta în programul Visa Waiver. Hans Klemm a explicat că legea americană cere ca participanţii la programul Visa Waiver să aibă o rată de refuz nu mai mare de 3%. Deşi evoluţia este în direcţia bună, rata de refuz este încă în mod considerabil mai mare, iar contextul politic nu este favorabil modificării legii astfel încât procentul minim să fie crescut. Practic, singurul impediment este faptul că, în prezent, în România, 10% din solicitările de viză sunt respinse, pentru că toţi ceilalţi paşi din procedura de intrare în programul Visa Waiver au fost făcuţi, spune ambasadorul american. În opinia sa, soluţia ar fi ca românii să se informeze corect asupra cerinţelor şi să ştie înainte de a aplica pentru viză dacă se califică sau nu pentru obţinerea ei.




    Deputaţii şi senatorii români s-au întors, de luni, la lucru, în prima sesiune parlamentară pe 2016 şi penultima din mandat. Printre priorităţile parlamentarilor se numără modificările la Codul penal şi Codul de procedură penală, noua lege a salarizării publice, cea a adopţiei, a prevenţiei în sănătate, cea referitoare la conversia creditelor în valută sau privind creşterea transparenţei publice. Sesiunea are loc sub semnul alegerilor locale din iunie şi al parlamentarelor de la sfârşitul anului.




    Muzeul Naţional de Istorie a României (MNIR), care are în colecţiile sale aproximativ 750.000 de piese, reunind cele mai importante descoperiri arheologice şi documente istorice din ţară, a lansat, luni, un concurs internaţional pentru reabilitarea sediului său din Bucureşti. Începerea lucrărilor de consolidare a sediului MNIR se numără printre priorităţile strategice ale Ministerului Culturii în 2016, iar concursul de proiecte este organizat sub egida Uniunii Internaţionale a Arhitecţilor. În toamnă va începe proiectarea, în 2017 va avea loc execuţia, iar recepţia finală ar urma să aibă loc în 2021. Conducerea spune că în paralel cu relocarea patrimoniului, a depozitelor şi a laboratoarelor de cercetare şi restaurare, se vor căuta soluţii pentru menţinerea expoziţiilor temporare din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Romaniei.




    În România, hipertensiunea arterială poate fi diagnosticată şi cu ajutorul telefonului mobil. Societatea Română de Cardiologie a lansat o aplicaţie gratuită care le permite celor care au un tensiometru electronic să afle dacă tensiunea lor se menţine în valori normale. Dacă valorile întregistrate nu sunt în parametri normali, utilizatorul este avertizat că trebuie să consulte un medic. Aplicaţia face parte din programul de autodiagnostic al hipertensiunii arteriale şi se adresează în special celor cu vârste între 16 şi 45 de ani, tot mai predispuşi la boli cardiovasculare. Potrivit statisticilor, peste 40% dintre români suferă de hipertensiune arterială, iar mai mult de 60% din decese sunt cauzate de această afecţiune.




    Tot mai mulţi români profită de ofertele early booking şi îşi caută sejururi exotice pentru concediile pe care şi le-au programat în prima jumătate a acestui an. Astfel, numărul acestor pachete vândute în luna ianuarie a crescut cu circa 40% faţă de aceeaşi lună din 2015, potrivit agenţiei online Paravion. Conform sursei citate, circa 60% din totalul vânzărilor de astfel de pachete au fost generate de destinaţiile exotice, restul rezervărilor fiind făcute pentru vacanţe clasice de vară. Destinaţii precum Maldive, Punta Cana, Tenerife sau Cancun, care costă cel puţin 2.000 de euro/pachet, sunt rezervate prin early booking, preţurile fiind cu până la 25% mai mici. În ceea ce priveşte metoda de plată, de regulă, clienţii optează pentru plata unui avans cuprins între 30% – 50%.

  • Se prefigurează creșteri ale traficului la frontieră

    Se prefigurează creșteri ale traficului la frontieră

    Potrivit Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, în perioada următoare cetățenii români stabiliți în străinătate și străinii aflați în vizită în România se întorc în țările de reședință, de aceea în punctele de trecere, în special la frontiera de vest, se prefigurează creșteri ale traficului de persoane și mijloace de transport pe sensul de ieșire din țară.




    Și la frontiera cu Republica Moldova se estimează creșteri ale traficului, în special pe sensul de intrare în țară, din cauza numărul mare de persoane care vin să petreacă în România sărbătorile de iarnă pe rit vechi, dar și de întoarcerea studenților din Republica Moldova în marile centre universitare din România.




    Poliția de Frontieră Română a declarat că a luat măsurile necesare astfel încât tranzitul să se efectueze în condiții normale, prin suplimentarea personalului poliției de frontieră până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere, în funcție de dinamica valorilor de trafic. De asemenea, va fi folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere a frontierei și în cele mai aglomerate se vor utiliza toate arterele de control disponibile, în limita configurației acestora.



    Șefii polițiilor de frontieră din Romania și Ungaria au convenit să dispună măsuri comune de fluidizare a traficului prin punctele de frontieră de la granița dintre cele doua state, în condițiile controlului comun care se face la intrarea în spațiul Schengen.



    “De asemenea, Poliția de Frontieră Română, în cooperare cu celelalte instituții care au atribuții în punctele de trecere a frontierei, a intensificat controalele asupra cetățenilor din state membre UE și non-UE care tranzitează frontiera, pentru prevenirea trecerii frontierei de către persoane provenite din state aflate în zonele de conflict, care pot derula activități care amenință securitatea internă și externă.



    Poliția de Frontieră recomandă în continuare tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniță, astfel încât să se preîntâmpine apariția suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea într-un timp foarte scurt.



    IGPF mai recomandă accesarea aplicației on-line Media timpilor de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului internațional la adresa http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/ unde se pot vizualiza punctele de trecere a frontierei, care sunt marcate, în funcție de trafic și timpii de așteptare, în culori diferite. Timpii de așteptare sunt actualizați în timp real, ceea ce ajută utilizatorul să-și reconfigureze traseul către un punct de frontieră cu trafic mai scăzut.



    Potrivit IGPF, în luna decembrie 2015, frontiera română a fost tranzitată de aproximativ 4.100.000 de persoane, din care 3.500.000 au fost cetățeni aparținând UE. Comparativ cu luna decembrie a anului 2014, când frontiera a fost tranzitata de 2.980.000 persoane, se constata o creștere de 37%. Dintre acestea, aproximativ 2.300.000 treceri au fost pe sensul de intrare în țară (2.000.000 cetățeni UE și 300.000 cetățeni non-UE).



    Cele mai tranzitate au fost punctele de trecere din vestul țării și cele aeroportuare. Astfel, prin punctele de trecere de la frontiera comună româno-ungară au trecut granița, în decmbrie 2015, peste 1.824.000 persoane, iar prin cele aeroportuare peste 887.000 persoane.

  • Aplicație pentru punctele de trecere a frontierei

    Aplicație pentru punctele de trecere a frontierei

    Poliția de frontieră a anunțat o aplicație pentru telefoanele mobile, disponibilă acum pe site-ul instituției, prin care cei intersați pot afla cât timp au de așteptat într-un anumit punct de trecere a frontierei și dacă pot alege o rută alternativă, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă. Traficul s-a dublat în weekend-ul 19-20 decembrie în comparație cu un sfârșit de săptămână normal.


    “426.000 de persoane, dintre care 287.000 de persoane pe sensul de intrare în țară, cele mai tranzitate puncte fiind cele din vestul țării, dar și cele din aeroporturi. Într-un weekend normal, 225.000 de persoane sunt înregistrate la frontieră, din care 111.000 la intrare și 114.000 pe sensul de ieșire”, a declarat ministrul Tobă, citat de Agerpres.


    Cele mai aglomerate au fost punctele de trecere de la frontiera comună româno-ungară, unde au trecut graniţa, în 48 de ore, peste 243.000 persoane, din care 193.200 pe sensul de intrare în ţară. Punctul de trecere Nădlac II a fost cel mai tranzitat, cu circa 16.000 de vehicule, respectiv, 54.000 de persoane.


    De asemenea, ministerul a suplimentat numărul polițiștilor de frontieră de la 2.578 pe tură într-o zi normală, la 3.324 de polițiști de frontier, fiind “numărul maxim de polițiști de frontieră care poate fi alocat corespunzător infrastructurii existente. ”

  • Taxa pentru podul Cernavodă va putea fi plătită online

    Taxa pentru podul Cernavodă va putea fi plătită online

    Tariful de trecere a podurilor dunărene din Stația de Taxare de la Fetești-Cernavodă, pe Autostrada A2 (București — Constanța) ar putea fi plătit şi online sau prin SMS, chiar de la 1 mai 2015, anunţă Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Şoferii vor avea posibilitatea să plătească în avans sau până la ora 24 a zilei următoare.



    Prin implementarea noului sistem informatic, CNADR va permite achitarea tarifului prin următoarele modalităţi:


    prin SMS transmis la un număr scurt; prin achitarea tarifului de trecere prin rețeaua de parteneri autorizați ai CNADNR SA; prin utilizarea cardului bancar, în urma configurării unui cont într-un portal web şi printr-o aplicație pentru mobil puse la dispoziție de CNADNR SA.



    Noul sistem informatic presupune şi identificarea automobilului şi a categoriei din care face parte cu ajutorul camerelor video amplasate în zona barierei. În cazul în care nu se întregistrează plata tarifului până la ora 24 a zilei următoare, acţiunea va fi marcată drept posibilă contravenţie.



    Conducerea CNADR speră că sistemul va fi complet funcţional de la 1 mai şi că acesta va rezolva cozile şi timpii de aşteptare în zona Fetești-Cernavodă, pe perioada sezonului estival. Îmi doresc ca începând din această vară, cât și în viitor să nu se mai creeze ambuteiaje pe A2, în dreptul stației de taxare de la Fetești –Cernavodă. Credem că până la 1 mai vom reuși implementarea întregului sistem — tehnic, economic, legislativ – necesar colectării electronice a tarifului de trecere a podurilor de la Fetești — Cernavodă”, a declarat Narcis Ştefan Neaga, Director General al CNADNR SA.

  • Planificator de vacanţă

    Planificator de vacanţă

    Vreţi să ajungeţi la turneul de tenis US Open, sau poate la Bienala de la Veneţia. Poate vă interesează cursele de bivoli de la Negara, Indonezia sau festivalul de tango din Buenos Aires, Argentina. O aplicaţie realizată de un român pune la dispoziţia călătorului în căutare de idei de vacanţă o bază de date cu mii de festivaluri şi evenimente din întreaga lume, ordonate sub forma unui calendar.



    Cristian Munteanu, fondatorul şi CEO Qalendra, ne spune de unde i-a venit această idee şi cum a evoluat în cei peste doi ani de existenţă: “Qalendra a evoluat. A fost o idee născută în primul rând din nevoile mele de călător. Eu sunt un călător activ, îmi place să fac tot felul de lucruri, să văd locuri, să trăiesc experienţe, eu fac skydiving, merg cu maşini de curse, sunt un altfel de călător. Iniţial am încercat să fac un calendar de lucruri pe care eu mi le-aş dori să le trăiesc, cum ar fi Tomatina, la bătaia cu roşii. Şi mereu uitam. Mă trezeam că e septembrie şi a trecut joia aceea din august când are loc bătaia cu roşii şi îmi părea rău şi ziceam, lasă, la anul, mă duc. Şi am început totul ca un document Excel, în care aveam toate lunile anului şi ce se întâmplă major în lume. De la documentul ăsta, într-o bună zi, m-am gândit că nu se updatează singur, a treia joi din august pică mereu în altă zi, şi m-am gândit că dacă transform totul într-o aplicaţie sau într-un site poate să aibă şi altă lume acces la informaţii. Totul a pornit ca un calendar de festivaluri şi evenimente. Dar apoi am ajuns să identificăm alte nevoi, mult mai stringente ale călătorilor. Qalendra este o companie de tehnologie de travel, de turism, dedicată călătorilor activi din întreaga lume, şi ceea ce facem noi este să dezvoltăm nişte algoritmi care identifică unde anume sunt cele mai bune condiţii pentru o activitate sau alta, oriunde în lume, în orice moment.”



    Cu credinţa că dacă într-o viaţă de om sunt doar o mie de zile de vacanţă, depinde doar de noi ce facem cu ele, Qalendra adună informaţii pentru cererile cele mai specifice: Revine cu detalii, Cristian Munteanu: “Spre exemplu, să zicem că vreau să călătoresc în Chile, între 1-8 iunie, pentru schi. Noi identificăm unde sunt cele mai bune condiţii pentru schi în Chile, în perioada aceea, luând în considerare o mulţime de factori, de la stratul de zăpadă, la vizibilitate, la lungimea pârtiilor, la viteza telefericului, telescaunului, dacă sunt echipamente de închiriat sau nu. Ne preocupă un singur lucru şi anume călătorul să trăiască cea mai bună experienţă de vacanţă. Şi luăm în calcul toţi parametrii care pot afecta experienţa lui de vacanţă. Apelăm la servicii de vreme de exemplu, avem informaţii istorice pe ultimii 50 de ani, detaliate, avem geolocaţii ale pârtiilor, hărţi ale pârtiilor, internetul s-a dezvoltat foarte mult ca structură în ultimii ani, dincolo de serviciile pe care oamenii le percep intrând pe un site sau altul, sunt tot felul de siteuri care acoperă diverse domenii, care practic te hrănesc cu informaţii. Noi dăm fapte oamenilor: du-te aici, fiindcă aici ai cu 8,3% şanse ca în acea perioadă a anului, stratul de zăpadă să fie de peste 28 cm.”



    Şi poate că una dintre cele mai importante funcţionalităţi pe care Qalendra le pune la dispoziţia călătorului este Travel Wishlist. Fiecare dintre noi îşi poate pune în lista personală de călătorie festivalurile şi evenimentele la care doreşte să participe. Qalendra va trimite notificări şi alerte atunci când se apropie data acestor festivaluri, când sunt discounturi sau promoţii, când se schimbă data sau locul de desfăşurare, când se întâmplă alte lucruri interesante în apropiere sau când sunt biletele de avion mai ieftine.



    Şi cum pe mine, m-ar interesa Festivalul de tango din Argentina, l-am întrebat pe Cristian Munteanu cum îmi poate folosi Qalendra: O să fie super simplu: o căutare pe Qalendra, după cuvinte cheie de tip: festival sau tango, după care toate informaţiile pot fi accesate într-un mod foarte uşor. Dacă avem în vedere ca experienţa user-ului să fie cât mai plăcută, noi procedăm în felul următor: recomandăm un hotel, care să fie cel mai apropiat de locul de desfăşurare al evenimentului, recomandăm un zbor convenabil ca preţ, recomandăm în pachetul iniţial pe care îl propunem, transfer de la aeroport la hotel, plus alte lucruri pe care călătorul şi le poate adăuga cu o simplă bifă în site, spre exemplu o cină tradiţională argentiniană, un tur al oraşului. Practic din 4-5 clicuri omul îşi compune un pachet, noi îi dăm şi motivele pentru care noi facem o recomandare sau alta, iar omul face o singură plată, noi redistribuind banii către toţi furnizorii.”



    La selectarea acestor informaţii lucrează o echipă de editori, care fac documentare pe diferite teme şi apoi scriu articolele pentru fiecare festival în parte. Spre exemplu pentru cele mai importante evenimente culturale din Argentina, se lucrează o săptămână, ne-a spus interlocutorul nostru. Mai întâi se identifică evenimentele, se scriu textele, cu imagini, cu tot felul de alte detalii. Iar baza de date este permanent updatată. Qalendra concentrează informaţii despre aproximativ 2000 de festivaluri din întreaga lume, dar se concentrează mai mult pe festivaluri şi evenimente din Europa.

  • Delta Dunării, ca aplicaţie pentru mobile

    Delta Dunării, ca aplicaţie pentru mobile

    Delta Dunării este în permanenţă un punct de atracţie pe harta turistică a României. Dacă până acum ea putea reprezenta şi un pericol pentru aceia ce se aventurau fără un ghid local, odată cu crearea aplicaţiei pentru mobile sub forma unui manual digital al turistului, Delta îşi dezvăluie secretele în format electronic. Manualul Digital al Turistului în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării este o aplicaţie informatică transferabilă pentru dispozitivele mobile, instrument de ghidare al vizitatorilor, ce oferă informaţii utile despre Rezervaţie şi permite poziţionarea acestora în teren utilizând dispozitivul mobil.




    Cristian Dinu, cofondator al companiei Read Forward şi unul dintre realizatorii proiectului ne spune ce văd vizitatorii aplicaţiei: Atunci când deschid aplicaţia, vizitatorii văd un meniu mare, care conţine imagini şi titluri pentru zonele importante ale aplicaţiei. Este vorba despre câteva secţiuni pe care le-am ordonat în ordinea cea mai relevantă pentru oameni: este vorba despre trasee navale, trasee terestre, adică drumeţii, harta deltei şi respectiv alte secţiuni informative turistice despre Deltă. Ideea a fost a Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării. Ei au văzut aplicaţiile în alte ţări şi au spus că şi delta trebuie să aibă una. Suntem mândri că a ieşit cea mai frumoasă aplicaţie, cel puţin pentru Dunăre.”




    Informaţiile utile disponibile în Manualul Digital al Turistului se referă la: harta Deltei Dunării, traseele turistice autorizate: 15 trasee navale şi 9 trasee terestre, informaţii despre zonele strict protejate ale Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, informaţii detaliate despre cultura şi istoria zonei, sfaturi de călătorie, localizarea în teren, reguli de vizitare, şi vizualizare fotografii reprezentative. Aplicaţia conţine o secţiune “Urgenţe” unde sunt prezentate informaţii esenţiale în cazul în care un vizitator se rătăceşte sau are nevoie de ajutor. Cristian Dinu: Delta este un teritoriu foarte interesant şi foarte divers, dar în care te rătăceşti uşor. Trebuie să ai un ghid. Sunt foarte multe atracţii, sunt foarte multe drumeţii pe care trebuie să le faci, dar zona este protejată, sunt foarte multe locuri în care nu trebuie să mergi pentru a proteja biodiversitatea şi otate aceste trasee şi zone şi drumeţii sunt evidenţiate ca atare. Practic este ca şi cum ai căra un ghid de zeci şi sute de pagini cu tine, dar în buzunar, pe telefon sau pe tabletă. Şi este mult mai convenabil. În plus, tot ceea ce este în aplicaţie poate fi accesat fără a avea nevoie de transfer de date, de telefonie, de wireless sau de altceva. Atunci când descarci aplicaţia de acasă gratuit, ea rămâne pe telefon şi atunci când mergi în deltă nu mai trebuie să accesezi niciun fel de date. Asta este o caracteristică foarte importantă pentru cei care vin din străinătate: ei au telefoanele aduse de acasă, iar tarifele de roaming pentru străinătate sunt extraordinar de mari şi informaţiile sunt cu atât mai valoroase pentru ei. Întreaga hartă a Deltei Dunării este accesibilă în format off-line oriunde. Şi în plus are şi localizarea.”



    Aveţi astfel de ales între utilizarea unui ghid local sau a acestei aplicaţii. L-am întrebat pe Cristian Dinu dacă acestă aplicaţie este mai bună decât un ghid local: “Acestă aplicaţie este un ghid local, dar cu mult mai multe avantaje. Peste ghidul local care este inclus în aplicaţie am introdus câteva module suplimentare. Cel mai important mi se pare acela de localizare, atunci când vizualizezi harta sau un traseu, apare un punct albastru care clipeşte pe hartă, acolo eşti cu precizie de câţiva metri, deci poţi vedea inclusiv, într-un canal dacă eşti pe partea stângă sau pe partea dreaptă. Acesta este nivelul de precizie. Drept urmare, nu numai că poţi să-ţi faci traseele mult mai bine având această funcţie de localizare, dar poţi să foloseşti şi modulul de asistenţă de urgenţă, să spunem. Nu e vorba neapărat de urgenţe serioase medicale. Dar se poate întâmpla şi asta. În cazul nefericit în care te rătăceşti, ai posibilitatea să vezi coordonatele la nivel de jumătate de metru şi să le trimiţi fie gazdei, hotelului, fie autorităţilor ca să poată să te recupereze de acolo.”



    Aplicaţia este disponibilă pentru telefoanele cu sistem de operare IOS, Iphone, Ipad şi alte tablete, respectiv telefoanele cu sistem de operare android. Ambele variante sunt uşor de descărcat de pe magazinele de aplicaţii oficiale ale Apple şi respectiv Google. Pur şi simplu trebuie să intre şi să caute Danube Delta, este o aplicaţie bilingvă şi în română şi în engleză, o descarcă pe telefonul lor sau pe tableta lor, după care pot să o acceseze direct. Nu mai trebuie nicio altă operaţie, în cadrul aplicaţiei poţi să comuţi între limba engleză şi limba română.



    Cristian Dinu ne-a povestit care au fost paşii în dezvoltarea aplicaţiei: “Înainte de a porni dezvoltarea aplicaţiei, am speriat şi colegii şi clientul, am plecat în Deltă fără nicio pregătire. Am vrut să vedem care este situaţia în fapt şi să învăţăm anumite lucruri pe propria piele, pentru că altfel nu putea să le includem în aplicaţie. Au fost câteva observaţii pe care le-am perceput şi care sunt acum incluse în aplicaţie: ca de exemplu acel modul de localizare cu informaţii de urgenţă. Ne-am dat seama că, fără sprijinul unui localnic, am fi pierduţi şi există situaţii când nu ai sprijinul unui localnic: fie că eşti prea curajos şi ai pierdut lucrurile de sub control, fie că faci o plimbare cu lotca singur, sunt anumite situaţii în care chiar ai nevoie să fii localizat şi să apelezi la cineva. Şi acest lucru l-am inclus în aplicaţie. Apoi am văzut că sunt anumite orare pentru vapoare şi în Deltă se merge preponderent cu vaporul, aceste informaţii sunt de asemenea accesibile în aplicaţie sub formă de informaţii despre cum să ajungi în deltă, cum să mergi. Ne-a folosit foarte mult această primă experienţă. Apoi, în momentul în care am făcut o predare a aplicaţiei, am fost din nou în Tulcea şi am probat să vedem dacă toate lucrurile merg. Şi merg. Am fost pe aceleaşi drumuri şi am fost încântat să văd alţi oameni folosind aplicaţia. Satisfacţia noastră cea mai mare a fost să vedem oameni descărcând şi folosind aplicaţia acolo şi, evident, mirându-se, de cât de bine merge. Singura plângere a fost că nu le pune peşte în cârlig.”



    Odată ce am aflat povestea aplicaţiei Delta Dunării, nu ne mai rămâne decât să o descărcăm gratuit şi să o folosim cu prima ocazie.


  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Prima aplicatie de mobil la nivel mondial care iti aduce aminte sa tii legatura cu cei dragi. Interviu cu Victor Miron, initiatorul proiectului.