Tag: autostrada

  • Slovenia: Blocaje ale traficului rutier

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se deplasează sau se află pe teritoriul Sloveniei asupra posibilității apariției unor blocaje majore ale traficului rutier între Ljubljana și Koper, pe unul dintre cele mai aglomerate tronsoane ale autostrăzii A1, care leagă Slovenia de Italia.



    Compania slovenă pentru administrarea autostrăzilor a anunțat că va fi asigurat un culoar suplimentar pe autostrada dintre Ljubljana și Koper pentru sensul de mers în care traficul va fi mai intens, în timpul orelor de vârf și la sfârșit de săptămână.



    Totodată, este de așteptat ca proiectul de reparații să fie finalizat la sfârșitul lunii octombrie 2014.



    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români care doresc să tranziteze Slovenia să se informeze din timp asupra situației traficului rutier și a restricțiilor existente, inclusiv cele de greutate, pe pagina de internet a centrului de informare asupra traficului rutier http://www.promet.si, precum și la numerele de telefon 1970 (din Slovenia) şi 00 386 151 88 518 (internațional).


    Comunicat mae.ro

  • Jurnal românesc – 25.07.2014

    Jurnal românesc – 25.07.2014

    Recunoaşterea calificărilor profesionale şi a diplomelor de studii, sprijinirea şi informarea românilor care doresc să revină în ţară pentru a-şi găsi un loc de muncă, dar şi combaterea muncii la negru – sunt câteva dintre chestiunile discutate, joi, la Madrid, de ministrul Muncii, Rovana Plumb, cu reprezentanţi ai comunităţii româneşti. Potrivit dnei Plumb, în baza unui acord bilateral care va fi încheiat la sfârşitul acestui an, celor care studiază în Spania şi vin în România ar urma să le fie recunoscute diplomele, după cum celor care studiază în România şi decid să meargă în Spania le vor fi recunoscute calificările. Totodată, în condiţiile în care în România există 16 mii de locuri de muncă vacante, Agenţia naţională de ocupare şi formare profesională se ocupă de proceduri şi informare, astfel încât românii care doresc să se întoarcă pentru a munci acasă să o poată face în condiţii de siguranţă. În plus, ministerul muncii va identifica soluţii financiare din fondurile nerambursabile europene, pentru ca asociaţiile de români din Spania să poată organiza campanii de informare privind legislaţia pe piaţa muncii din această ţară.



    Tineri etnici români din Ucraina şi Croaţia se vor afla în perioada 26 iulie – 01 august în “Tabăra de cultură şi civilizaţie românească”, iniţiată de Institutul Eudoxiu Hurmuzachi” pentru românii de pretutindeni. Scopul proiectului, care aduce laolaltă 27 de tineri din cele două ţări, însoţiţi de profesori îndrumători, este acela de a crea şi menţine legătura între etnicii români, dar şi între aceştia şi românii din România. Organizată la Crevedia şi Bucureşti, tabăra cuprinde cursuri de cultură şi civilizaţie românească, vizite la unele dintre cele mai importante obiective turistice din Capitală, precum şi întâlniri cu oficialităţi din Parlamentul României şi Ministerul de Externe. În luna iunie, Institutul “Eudoxiu Hurmuzachi” a organizat “Tabăra de istorie şi civilizaţie românească” pentru etnicii români din Republica Moldova. Urmează o alta pentru studenţi români stabiliţi în Spania.



    Ionuţ Budişteanu, student la Universitatea Bucureşti, a obţinut, săptămâna aceasta, locul 1 în China, la Shanghai, la un concurs IT – Embedded System Design Contest. Informatician şi inventator născut în Râmnicu Vâlcea, Ionuţ Budişeteanu este cunoscut pentru rezultatele deosebite în întrecerile internaţionale, dar mai ales pentru marele premiu Gordon E. Moore în valoare de 75 de mii de dolari obţinut la concursul Intel International Science and Engineering Fair 2013, una dintre cele mai importante competiţii de ştiinţă şi inginerie pentru liceeni din lume. În 2013, revista Time l-a clasat pe locul 9 în topul celor mai influenţi adolescenţi din lume.



    România va primi 7,2 miliarde de euro de la Uniunea Europeană până în 2020 pentru infrastructura rutieră şi feroviară, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Pentru 2014, cheltuielile pentru autostrăzi, de la buget şi din fonduri europene, sunt de 600 milioane euro. Potrivit lui Ioan Rus, până în 2016-2017, vor fi finalizate lucările de modernizare la calea ferată de la Arad spre Braşov şi Predeal, astfel că se va putea circula rapid din vestul ţării până la Constanţa. În ceea ce priveşte autostrăzile, până la finele lui 2015 vor fi încheiate lucrările care vor lega centrul şi vestul ţării de Europa. Până în 2016 va fi finalizată autostrada Târgu Mureş — Oradea, iar până în 2018 va exista autostradă de la Bucureşti la Borş.

  • Industria românească de automobile, între proteste şi succese

    Industria românească de automobile, între proteste şi succese

    După luni întregi în care guvernanţii români au bâjbâit, încercând să aleagă o variantă care să închidă Coridorul IV paneuropean şi să unească Nădlac cu Constanţa, autorităţile de la Bucureşti au decis să amâne construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, ce leagă sudul de centrul ţării.



    Decizia a nemulţumit mii se angajaţi ai uzinelor Dacia din România, deţinute de constructorul francez Renault, care au organizat un protest de amploare. Ei sunt nemultumiţi şi de nerespectarea angajamentelor în ceea ce priveşte modificarea legislaţiei muncii şi a relaţiilor industriale. Protestul este primul dintr-o serie anunţată de Blocul Naţional Sindical, care reprezintă angajaţi din mai multe sectoare industriale. În opinia liderului Dumitru Costin, prestaţia politicienilor din ultima perioadă a accentuat nemulţumirea salariaţilor. Dumitru Costin: “ Dacă o să punem finanţarea tronsonului de Autostradă Piteşti-Sibiu pentru 2020, atunci e clar că în curând începem să ne pregătim pentru şomaj şi pierderi de locuri de muncă pe industria de automobile şi componente auto din România. Dacă asta vor guvernanţii, măcar să ne-o spună răspicat: da, ne-aţi fost de folos în toţi aceşti ani de criză, voi din industria de automobile, aţi ţinut bugetul României în cârcă, aţi ţinut balanţa comercială a României în cârcă, iar acum nu mai avem nevoie de voi.”



    Considerat de UE proiect prioritat, autostrada Piteşti – Sibiu este benefică pentru Renault şi, potrivit francezilor, ar aduce reduceri de cheltuieli şi de timp cu transportul autovehiculelor dar şi cu aprovizionarea.



    Aceasta ar fi vitală şi pentru cel de-al doilea investitor auto din România, Ford, care are fabrica la Craiova. Compania americană s-a plans şi ea de lipsa infrastructurii şi a ameninţat cu plecarea dacă lucrurile nu se vor schimba.



    În prezent, o autostradă pleacă de la Constanţa, trece prin Bucureşti şi se opreşte la Piteşti. Ar fi nevoie de continuarea ei spre Sibiu, însă în opinia autorităţilor române aceasta este prea scumpă şi este luat în calcul tronsonul Sibiu-Braşov, considerat mai ieftin. Însă, din păcate, autostrada Bucureşti — Braşov nu e gata, fiind construit doar un segment până la Ploieşti (60 km).



    Indiferent ce variantă aleg guvernanţii, ea trebuie să facă mai accesibil drumul spre Europa, unde Dacia continuă să vândă destul de bine, în ciuda crizei. Vânzările Dacia au înregistrat, în ianuarie, cel mai semnificativ avans din UE, iar cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 2,2% la 3%. În 2013, au fost înmatriculate peste 294 de mii de autoturisme Dacia în cele 28 de state europene, în creştere cu 22,8% faţă de 2012. Aceasta, în condiţiile în care piaţa auto din România a înregistrat, anul trecut, o scădere de 13%.