Tag: autostrazi

  • Investiţii europene în România

    Comisia Europeană are interes în construirea infrastructurilor în statele membre mai puţin dezvoltate şi care au nevoie ”stringentă” de dezvoltarea infrastructurii rutiere, a declarat, miercuri, la Cluj, comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu.



    Reţeaua europeană principala de transport TEN-T are prioritate pentru Comisie, a spus oficialul de la Bruxelles, care a vizitat, miercuri, împreună cu ministrul român al transporturilor, Ioan Rus, un tronson al autostrăzii Sebeş-Turda, proiect care face parte din TEN-T. Aceasta ar urma să fie finalizată până la jumătatea anului viitor, va avea o lungime totală de 70 de km şi va asigura legătura dintre Autostrada Transilvania şi Culoarul IV european de transport care va duce la Marea Neagră. Pentru construcţia primului tronson al autostrăzii Sebeş-Turda, Comisia Europeană va aloca României aproximativ 150 de milioane de euro.



    Pe de altă parte, comisarul european pentru politici regionale a solicitat autorităţilor, forţelor politice şi societăţii româneşti să-şi asume Masterplanul naţional de transport, deoarece Comisia Europeană vrea să aibă garanţia stabilităţii, astfel încât proiectele majore în domeniu, care vor genera dezvoltarea ţării, să poată fi puse în practică. Infrastructura dezvoltată eficient şi durabil trebuie să fie o prioritate, dacă dorim să ne asigurăm că România este conectată la principalele coridoare de transport europene, a mai spus d-na Creţu. Ea a discutat cu ministrul Ioan Rus despre Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare.



    Pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, UE a alocat României în cadrul acestui program 9,5 miliarde de euro, pentru finanţarea unor proiecte din domeniul transportului, mediului şi energiei. Cei mai mulţi bani, 7,5 miliarde de euro, vor fi destinaţi dezvoltării infrastructurii de transport.



    România va avea acces la aceste fonduri după aprobarea de către Comisia Europeană a Master Planului General de Transport al României, care este aproape finalizat, a spus Rus. El a mai anunţat că, în perioada 2017 — 2018, va fi finalizată şi autostrada “Transilvania”., care face legătura între Braşov şi Borş localitate de la graniţa cu Ungaria.



    De asemenea, o parte din fondurile europene vor fi investite în cele 7 aeroporturi româneşti, care au statutul de aeroport internaţional, precum şi în reabilitarea căilor ferate. Ioan Rus a mai afirmat că autorităţile romane vor acorda o atenţie deosebită căii ferate rapide Bucureşti – Iaşi — Chişinău.



    Comisarul european pentru Politici regionale a afirmat că Master Planul general de Transport al României va fi aprobat de Comisia Europeană până la finalul lunii mai.

  • UPDATE Slovenia: ninsori și vânt puternic

    UPDATE: Agenția de Mediu slovenă a ridicat nivelul de alertare la cod portocaliu, pentru cea mai mare parte a teritoriului, în perioada 5 — 6 februarie. Sunt prognozate ninsori abundente și intensificări ale vântului. Nivelul stratului de zăpadă poate atinge 80 de centimetri. Se menține pericolul de avalanșe în zonele montane.


    Începând din dimineaţa zilei de joi, 5 februarie, autoritatea slovenă de administrare a autostrăzilor (DARS) se va coordona cu autoritățile similare din statele vecine (Ungaria, Croația, Austria și Italia) în vederea demarării procedurilor de restricţionare a circulaţiei autovehiculelor grele, încă de la punctele de trecere a frontierei.


    Ministerul Afacerilor Externe informează asupra posibilității blocării temporare a inelului de centură care înconjoară capitala Ljubljana, în special în cursul orelor de vârf.





    Agenția de Mediu slovenă a emis o avertizare de ninsori abundente, polei și intensificări ale vântului, pentru perioada 3-5 februarie 2015, anunță MAE. Autostrăzile din Slovenia sunt deschise, dar circulația va fi semnificativ îngreunată din cauza căderilor abundente de zăpadă și a poleiului. În funcție de starea vremii ar putea fi introduse restricții de trafic



    Zăpada creează deja probleme pe pe autostrada A1-E61/70, care leagă Ljubljana de Trieste, circulația realizându-se pe un singur sens în apropiere de Koper şi de Postojna. Tot pe un singur sens se circulă și pe autostrada A2-E61, care face legătura cu regiunea de sud-vest a Austriei, traficul prin tunelul Karavanke fiind îngreunat din cauza unor lucrări rutiere.