Tag: infrastructura rutiera

  • Preocupări privind infrastructura rutieră

    Preocupări privind infrastructura rutieră

    După prăbuşirea, marţi, a unui pod în apropiere de oraşul italian Genova,
    tragedie soldată cu moartea a zeci de
    persoane, inclusiv români, guvernul de la Roma a deschis o anchetă asupra activităţii
    companiei, responsabilă de întreţinerea podului, care riscă o amendă de cel
    puţin 150 de milioane de euro şi revocarea concesiunii austostrăzii. Tragedia
    din Italia a determinat şi
    autorităţile din alte țări, precum România, Bulgaria, Ucraina, să anunţe
    verificări sau renovări de poduri.


    Compania Naţională de Drumuri (CNAIR) a anunţat
    că podurile din România nu se află într-o stare gravă. Din cele 4.250 de poduri
    ale reţelei de drumuri naţionale, doar 37 prezintă unele probleme tehnice, dar
    majoritatea sunt situate pe drumuri secundare, a precizat compania. Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă
    risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde
    se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii şi devierii
    circulaţiei pe alte rute, susține CNAIR.


    Potrivit normativelor în
    vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar şi mai devreme,
    dacă situaţia o cere. Compania precizează într-un comunicat că intervalul
    pentru lucrări de întreţinere periodică este cuprins între 10 şi 15 ani, iar
    intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitală este cuprins între 35-50
    ani, în funcţie de evaluările tehnice. Potrivit unui comunicat al Companiei, va
    fi lansată, în curând, o licitaţie publică pentru atribuirea contractelor de
    reabilitare a podurilor care traversează sectorul românesc al Dunării, de pe
    autostrada A2.


    La rîndul său, şeful
    Executivului de la Sofia, Boiko Borisov, a cerut ca toate podurile din Bulgaria
    să fie verificate, renovate şi consolidate de urgenţă, după prăbuşirea
    viaductului din Italia. Ministrul bulgar al lucrărilor publice a anunţat că
    peste 200 de poduri, majoritatea construite în urmă cu 35-40 de ani, sunt în
    stare proastă. Infrastructura rutuera din Romania este un subiect sensibil.
    Romania pe ultimele locuri in UE la constructia de autostrazi.


    În august 2018, România avea aproximativ 774 de
    kilometri de autostradă. Bugetul pentru
    acest an în domeniul infrastructurii rutiere adoptat de Parlament contine
    alocari insuficiente pentru autostrazile aflate în lucru, la jumătate sau chiar
    un sfert faţă de cât ar fi nevoie, deşi unele proiecte ar trebui finalizate în
    2019. In plus, mai multe proiecte care au contractele semnate sau sunt deja
    finalizate in mare proportie au 0 lei alocati pe anul următor. Mai grav,
    majoritatea proiectelor lansate în licitatie în 2017 au alocări infime pentru
    2018: Autostrada Sibiu – Pitesti, drumul expres Pitesti – Craiova, primii
    kilometri de autostrada din Moldova, autostrada de centura Sud a Capitalei sau
    Podul peste Dunare de la Brăila.

  • Finanţare europeană pentru infrastructura rutieră din Harghita şi Covasna

    Finanţare europeană pentru infrastructura rutieră din Harghita şi Covasna

    Consiliul
    Judeţean Harghita în parteneriat cu Consiliul Judeţean Covasna
    au câştigat două
    proiecte europene în valoare totală de aproximativ 38 mil. euro pentru pentru
    reabilitarea unui troson rutier de peste 64 km
    , care porneşte din Baraolt şi
    merge până la Odorheiu Secuiesc.

    Mai
    concret, este vorba despre atragerea de fonduri nerambursabile pentru
    reabilitarea unor componente din DJ 131 – DJ 133 si DJ 137A, pe traseul Baraolt
    – Vârghiș – Ocland — Sânpaul – Mărtiniș – Văleni – Feliceni, cu legatura către
    DN 13A și municipiul din estul județului Harghita. Proiectele au fost semnate de președinții celor două
    Consilii Județene, împreună cu Simion Crețu, director general ADR Centru, care
    a ținut să sublinieze: Este vorba despre o
    fostă zonă, care este mai slab dezvoltată din punct de vedere economic și
    social. Prin aceste finanțări se dorește deschiderea zonei, accesibilitatea în
    aceste zone, creșterea mobilității, atât pentru persoane cât și pentru
    circulația mărfurilor în această zonă. Cele două proiecte au cuprins, împreună,
    peste 62 de kilometri de drum județean reabilitat, iar valoarea totală a celor
    două proiecte este de peste 38 de milioane de euro.




    Finanţarea
    modernizării acestor artere rutiere este asigurată prin Programul Operaţional
    Regional 2014-2020,
    Axa prioritara 6 – care vizează îmbunătăţirea
    infrastructurii rutiere de importanţă regională, respectiv Prioritatea de
    investiţii 6.1 – ”Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor
    secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T”, la care se adaugă
    contribuţia beneficiarilor, judeţele Harghita şi Covasna.


    La
    nivelul Regiunii Centru sunt semnate zece contracte de finanțare pentru
    modernizarea rețelei de drumuri județene care asigură conectivitatea directă cu
    rețeaua europeană TEN-T, fie prin drumuri județene legate direct, fie indirect.


    Valoarea totală a celor
    zece proiecte de reabilitare a infrastructurii rutiere din Regiunea Centru este
    de aproape 259 milioane euro, din care peste 250 milioane euro sunt sume
    nerambursabile, pentru reabilitarea a mai mult de 360 kilometri de rețele
    rutiere.




  • Fonduri europene pentru zone miniere

    Fonduri europene pentru zone miniere

    Comuna Șotânga din judeţul Dâmbovița a accesat fonduri europene și astfel s-a transformat dintr-o localitate minieră într-una agricolă. Primarul comunei, Constantin Stroe, ne explică cum s-a dezvoltat localitatea:


  • Muntenegru – Restricții de circulație în perioada martie – mai 2017

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Muntenegru că Federația Auto Moto muntenegreană a anunțat următoarele modificări cu privire la circulația rutieră, ca urmare a lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere:

    • M2 Podgorica – Kolasin, localitatea Mioska, până la 05 aprilie 2017, se oprește circulația rutieră pentru toate tipurile de autovehicule în intervalul orar 09:10 – 11:00, respectiv 14:00 – 16:00; în afara acestor intervale orare, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă;

    • M6 Ilino Brdo – Vilusi, până la 01 iunie 2017, se oprește circulația rutieră pentru toate tipurile de autovehicule în intervalul orar 09:10 – 11:00, respectiv 13:00 – 15:00; în afara acestor intervale orare, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă;

    • M2-3 Podgorița-Cetinje, tunel Mekavac, până la 09 aprilie 2017 și localitatea Kruševo Ždrijelo – sens giratoriu Cetinje, până la 15 aprilie 2017 circulația se oprește pentru toate tipurile de autovehicule; autoturismele, camioanele de până la 7,5 t și autobuzele de maxim 35 de locuri vor circula pe un drum local de 3,5 km; autovehiculele de transport, camioanele de peste 7,5 t și autobuzele de peste 35 de locuri vor folosi rute alternative;

    • M2-3 Cetinje – Budva, secțiunea Brajici – Lapcici, se oprește circulația rutieră până la finalizarea lucrărilor, pentru toate tipurile de autovehicule, în intervalul orar 09:10 – 11:10, respectiv 14:10 – 15:40; în afara acestor intervale orare, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă;

    • M2-3 Cetinje – Budva, sens giratoriu Cetinje, până la 01 iunie 2017, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă și se oprește pentru toate tipurile de autovehicule, în intervalul orar 08:50 – 10:50, respectiv 13:50 – 15:20;

    • M2-3 Cetinje – Budva, porțiunea Košljun – Zavala, până la finalizarea lucrărilor, circulația se oprește pentru toate tipurile de autovehicule, în intervalul orar 09:30 – 11:10, respectiv 14:30 – 15:40;

    • secțiunea Smokovac-Uvac-Matesevo a autostrăzii Bar-Boljare, podul Moracica, până la 30 aprilie 2017, se oprește circulația rutieră pentru toate tipurile de autovehicule timp de 30 de minute în intervalul orar 08.00 -10.00, respectiv 12.00- 14.00;

    • R-1 Cetinje-Njegusi, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă și se oprește pentru toate tipurile de autovehicule, cu excepția zilei de duminică, în intervalul orar 08:00 – 10:00, respectiv 14:00 – 16:00;

    • M-18, Scepan Polje-Pluzine, până la 01 iunie 2017, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă în intervalul orar 08:30 – 17:30;

    • Până la 31 mai 2017, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă, pe următoarele porțiuni: Risan – Perast, Herceg Novi -Kamenari în localitatea Bijela, Tivat -Budva;

    • Kotor, tunelul Vrmac, până la 30 aprilie 2017, circulația se desfășoară alternativ, pe o singură bandă în intervalul orar 08:00 – 18:00, respectiv 22:00 – 06:00;

    Informații suplimentare pot fi obținute, permanent, 24 ore / 7 zile, de la Centrul Info Trafic, la numerele de telefon +38219807, +38220234999 și +38263239987.

    Cetățenii români, afectaţi de situaţia din atenţionare, pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Podgorița: +38220618041, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Podgorița: +38269871760.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://podgorica.mae.ro şi www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (disponibilă gratuit în App Store şi Google Play), care oferă informații şi sfaturi de călătorie, precum şi serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare Un SMS îți poate salva viața!.