Tag: masini electrice

  • Polonia va produce baterii electrice cu bani de la BEI

    Polonia va produce baterii electrice cu bani de la BEI

    Banca Europeană de Investiții a anunțat, săptămâna trecută, că va acorda 480 de milioane de euro filialei poloneze din Wroclaw a grupului sud-coreean LG Chem, pentru construirea unei fabrici deosebit de automatizată și inovativă, în care se vor produce baterii de ultimă generație pentru mașinile electrice. Suma reprezintă o treime din investiția totală, care se va ridica la 1,5 miliarde de euro, diferența fiind asigurată de companie din fonduri proprii sau din alte surse de finanțare. Uzina se va construi în localitatea Wroclaw din sud-vestul Poloniei și va oferi aproximativ 1800 de noi locuri de muncă.

    Noua fabrică va fi inteligentă, dotată cu tehnologii de ultimă generație și va avea o capacitate anuală de producție de 35 de Gigavați oră, suficientă pentru alimentarea a 500 de mii de mașini electrice nepoluante, contribuind așadar la tranziția de la vehiculele cu motoare alimentate cu combustibil fosil la electromobilitate și deci la un transport sustenabil. Bateriile produse aici vor avea o capacitate mai mare, se vor încărca mult mai rapid, vor fi mai sigure și mai ieftine.

    Producția din Polonia va contribui, astfel, la asigurarea aprovizionării cu bateriile necesare a întregii industrii auto europene, alături de alte companii similare.

    Luna aceasta, Germania și Franța au realizat un plan pentru construcția unei fabrici gigant de baterii, pentru a rivaliza cu compania americană Tesla și cu China în furnizarea de baterii pentru vehicule electrice. Fabrica din Germania va veni în completarea uneia franceze, iar împreună vor avea o capacitate de producţie anuală de aproximativ 48 de Gigavaţi oră.

    Și România intră în această inițiativă a Europei de a produce mai multe baterii destinate mașinilor electrice. Compania autohtonă Rombat începe fabricarea chiar de anul acesta, după ce a construit o nouă unitate de producție, investiție de peste 12 milioane de euro. Fabrica, printre primele de acest fel din Europa, se întinde pe o suprafață de 5000 mp și se află pe teritoriul comunei Cernica, județul Ilfov, la aproximativ 20 km de București. Capacitatea instalată de producție anuală este de 100 Megavați oră, suficientă pentru a echipa peste 20.000 de mașini electrice.


  • Staţii pentru încărcarea maşinilor electrice la București

    Staţii pentru încărcarea maşinilor electrice la București


    Trei noi stații de încărcare a
    mașinilor electrice au fost instalate recent la ieșirile din București. Două
    sunt amplasate pe DN 1, București- Ploiești, la benzinariile MOL din zona
    aeroportului Otopeni iar alta pe Iuliu Maniu, la ieșirea spre A 1, București-
    Pitești, în incinta Automobile Bavaria.


    Stațiile au capacitatea de a
    încărca bateriile la 8o la sută în aproximativ 40 de minute. Noile stații se alătura altor 11
    deja existente în țară.


    Călin Stan- director dezvoltare
    MOL Romania povestește:


    În luna iulie a anului 2o17 proiectul Next E a fost selectat de
    Comisia Europeană pentru cofinanțare prin intermediul programului Connecting
    Europe Facility iar consorțiul Next E va primi 18,84 de milioane de euro în
    vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanțare
    acordată unui proiect privind vehiculele electrice.


    În cadrul acestui proiect vor fi instalate până în anul 2020 un
    număr de 22 de stații de încărcare rapidă și 30 de stații de încărcare
    ultrarapidă de-a lungul principalelor coridoare de transport ale Europei.


    Consorțiul este format din companiile grupului MOL din cele 6 țari
    participante- Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croația și România- precum și
    companii din cadrul grupului EON dar și companii din domeniul auto- Nissan si
    BMW.








    Scopul acestui consorțiu este crearea unei infrastructuri care să
    conecteze Europa Centrală cu Europa de Est. Această rețea va fi conectată cu
    alte rețele de stații de încărcare electrice din Europa de Vest datorită
    coordonării cu alte proiecte cofinanțate prin Connecting European Facility.


    Bucureștiul si în general zona
    Capitalei reprezintă un punct central de transport având în vedere faptul că 70
    la suta din totalul mașinilor electrice înmatriculate în România se regăsesc în
    aceasta zonă.


    Conform statisticilor Asociației
    Producătorilor și Importatorilor de Automobile românii au cumpărat în primele
    10 luni ale acestui an aproape 5.300 de autoturisme ecologice- electrice sau
    hibrid.


    Investițiile Uniunii Europene se
    vor concentra, în perioada 2021-2027, pe 5 priorități. Între acestea: O Europa
    mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea Acordului de la Paris, tranziția
    energetică, energie din surse regenerabile precum și O Europă conectată, cu
    rețele strategice de transport și digitale.

  • Serviciu de car-sharing cu mașini electrice în Bucureşti

    Serviciu de car-sharing cu mașini electrice în Bucureşti

    Un serviciu de car-sharing cu
    mașini electrice, a fost lansat oficial în București. Pentru început există o flotă de 50 de vehicule, urmând ca numărul
    acestora să crească treptat la 120 de maşini la până la sfârşitul anului. Pentru a putea închiria o astfel
    de maşină trebuie instalată aplicaţia mobilă care este disponibilă pe
    ambele platforme – iOS şi Android.

    După acceptarea termenilor şi
    condiţiilor, precum şi parcurgerea următoarelor etape pentru înscriere,
    aplicaţia îi va indica utilizatorului toate maşinile disponibile. Rezervarea
    este gratuită și garantează valabilitatea mașinii pentru 15 minute. După acest
    interval, se poate anula rezervarea sau se poate face una pentru înca 15-30 de
    minute, pentru un cost suplimentar.Deschiderea uşii maşinii se face tot din
    aplicaţie. După folosire, maşina
    poate fi lăsată oriunde în Bucureşti.

    Serviciul se adresează celor care
    au nevoie ocazional de mașină, pentru a transporta ceva, pentru a merge la
    vreun restaurant, la aeroport… Momentan, sunt disponibile două tipuri de
    maşini: Nissan Leaf şi Renault Zoe. Pentru Nissan Leaf 40, preţul pe minut este de 1,40 de lei, cu un maxim zilnic de 260
    de lei (55 euro) şi 150 de kilometri. După cei 260 de lei, nu se
    mai taxează în ziua respectivă.

    Dacă totuşi, numărul de kilometri parcurşi
    depăşeşte distanţa de 150 km, se va aplica un tarif adiţional de 0,85 de lei pe
    km.Pentru Renault Zoe, preţul
    pe minut este de 1,20 de lei,
    cu un maxim zilnic de 215 de lei ( 45,7 euro) şi 150 de
    kilometri.

    Mașinile se găsesc în majoritatea punctelor
    importante din centrul orașului, cum ar fi Piața Unirii, Piața Romană, Gara de
    Nord, Cotroceni, Parcul Izvor, Palatul Parlamentului, Piața Obor, Piața
    Iancului, Piața Muncii, Dristor și multe alte zone centrale. Modelul de
    închiriere nu-i obligă pe utilizatori să aducă înapoi mașinile de unde
    le-au luat, ci să le lase în una din zonele indicate pe harta aplicației.


    Utilizarea parcărilor publice din București este gratuită pentru vehiculele
    electrice. Pentru reîncărcarea bateriilor, clienții acestui serviciu pot
    utiliza rețeaua de stații de reîncărcare a partenerilor companiei – E-charge și
    Eldrive.



    Maşinile electrice
    sunt complet asigurate. Dacă şoferul produce un accident din vina lui sau
    primeşte o amendă, costul va fi suportat de către acesta.

  • Evoluţia Alianţei UE în sectorul bateriilor la un an de la lansare

    Evoluţia Alianţei UE în sectorul bateriilor la un an de la lansare

    Alianţa Uniunii Europene în domeniul bateriilor a făcut progrese uriaşe în primul an de la înfiinţare. Oficialii europeni spun că se fac paşi importanţi pentru ca Uniunea să devină un jucător important în domeniul producerii de baterii.

    Viitorul este al maşinilor electrice. Iar pentru a continua să fie lider de piaţă în sectorul auto, dar şi în domeniul sistemelor energetice curate, Uniunea Europeană trebuie să aibă capacitatea de a dezvolta şi produce propriile baterii. Aşadar, producţia de baterii este un imperativ strategic pentru tranziţia la o energie curată, ca şi pentru modernizarea şi creşterea competitivităţii industriei. În acelaşi timp, va contribui la generarea de locuri de muncă şi la creştere economică, va stimula cercetarea şi inovarea şi va ajuta Uniunea Europeană să-şi respecte angajamentele asumate prin acordul de la Paris pentru combaterea schimbărilor climatice.

    În mai puţin de un an, Institutul European de Inovare şi Tehnologie a reuşit să mobilizeze şi să creeze o reţea de actori principali din cercetare şi industrie, provenind din toate segmentele lanţului valoric al bateriilor, spune vicepreşedintele Comisiei, responsabil pentru Uniunea energetică, Maroš Šefčovič: Această Alianţă a dezvoltat o reţea de 260 de actori din cercetare şi industrie şi am început să cooperăm foarte strâns cu guvernele, cu bănci europene de investiţii, iar Comisia Europeană se mândreşte cu faptul că are grijă ca acest proces să decurgă cât mai bine posibil. Comparativ cu alte politici, se poate spune că, practic, paşii făcuţi până acum au evoluat la viteza luminii, iar asta a fost posibil datorită dorinţei comune de a construi independenţa strategică a Uniunii în acest sector, care ar putea valora 250 de miliarde de euro anual din 2020. Am fost foarte impresionat să aflu că de la lansarea acestei Alianţe, acum un an, sunt deja în derulare sau în stadiu de planificare, investiţii de 100 de miliarde de euro în acest sector.


    Uniunea Europeană intenţionează să permită chiar şi acordarea de ajutoare de stat pentru cercetări în domeniul bateriilor destinate vehiculelor electrice şi va oferi cofinanţare în valoare de miliarde de euro companiilor care vor să construiască unităţi gigant de producere a bateriilor.

    În cadrul programului Orizont 2020 au fost incluse fonduri de 200 de milioane de euro pentru proiecte în domeniul bateriilor şi 800 de milioane de euro pentru finanţarea construirii facilităţilor. Regiunile care vor să promoveze acest domeniu au la dispoziţie fonduri regionale de 22 de miliarde de euro, iar Fondul European pentru Investiţii Strategice poate accesa miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii pentru a construi echivalentul unei mega-uzine.


  • Preţul carburanţilor în România

    Preţul carburanţilor în România

    Datorită faptului că taxele pe
    care le plătesc companiile din România pentru benzină și motorină sunt mari
    asta se reflectă și în prețurile pe care conducatorii auto le găsesc la
    pompă. România e în Topul 10 al statelor cu cele mai mari taxe pe acest
    segment. In Romania litrul de benzină a ajuns la proape 6 lei la multe staţii
    din ţară ( 1,27 euro), cu peste 10% mai mare decât anul trecut. Preţul
    motorinei a ajuns la 5,89 lei, (1,241 euro pe litru). Ministerul Finanţelor
    Publice a propus în această lună
    posibilitatea eliminării supra-accizei la combustibil, după ce, în urmă cu
    exact un an, Guvernul a majorat acciza pentru combustibili, măsură care a dus
    la venituri mai mici decât se estima.


    In cazul maşinilor electrice,în prezent, pe străzile din România circulă peste 1.000 de
    astfel de maşini și sunt instalate peste 500 de stații de încărcare,dintre care peste 250 de stații sunt publice. Interesul
    pentru autoturismele verzi (electrice şi hibride) creşte în
    România, mai ales pe fondul stimulentelor acordate prin Programul ‘Rabla Plus’.
    Bucureștiul este orașul cu cele mai multe stații de încărcare electrice din
    România: peste 100. În Romania
    găsim următoarele categorii de stații de încărcare pentru mașinile electrice
    instalate și funcționale: la dealerii auto ai căror producători au în gamă
    mașini electrice (BMW, Renault, Porsche România, AutoKlass etc), în clădiri de
    birouri, în incinta complexelor comerciale, la stâlpi de iluminat
    (în Brașov și Constanța), în curtea companiilor (ENEL și altele), la benzinării
    clasice (la OMV Băneasa, Socar, unele benzinării Rompetrol), la
    restaurante (Taverna Sârbului din București) şi la hoteluri (în Poiana
    Brașov de exemplu). Pentru a le vedea și a le gasi, un șofer cu o mașină
    electrică poate folosi aplicaţia plug share – un fel de hartă
    interactivă a tuturor stațiilor de încărcare disponibile nu doar în București,
    sau în România, ci în întreaga lume. Aplicația este accesibilă pe orice
    terminal, de la desktop, laptop, tabletă și până la telefon. Aplicaţia plug Share împarte stațiile de încărcare în patru categorii.
    Astfel, cu verde apar stațiile publice, cu galben apar stațiile speciale de
    încărcare rapidă, iar cu albastru apar stațiile rezidențiale care sunt
    disponibile și celor din exterior, acestea din urmă fiind cele mai puține din
    total. De asemenea, cu gri apar stațiile de încărcare ocupate la momentul
    respectiv.Două noi staţii
    de alimentare pentru automobilele electrice vor fi date în funcţiune în această
    toamnă la Cluj. În acest moment, în Cluj-Napoca, există 8 staţii de încărcare a
    maşinilor electrice.


    De la 1 ianuarie
    2019, proprietarii sau administratorii de spații comerciale sau birouri care
    detin mai mult de 100 de locuri de parcare vor fi obligați să instaleze puncte de reîncărcare pentru cel
    putin 1% din locurile de parcare respective.





  • Aplicatii pentru închirierea maşinilor în Bucureşti

    Aplicatii pentru închirierea maşinilor în Bucureşti


    Servicii pentru închirierea maşinilor prin intermediul unor aplicaţii mobile sunt disponibile în Bucureşti. Un astfel de serviciu oferă posibilitatea de a închiria pe termen scurt o maşină pentru deplasarea în oraş. Odată deschisă aplicaţia se pot observa maşinile parcate în zonele disponibile: maşinile electrice sunt de culoare albastră, iar cele roşii sunt normale. Se plăteşte cu cardul, la finalul fiecarei curse, când maşina trebuie să fie parcată în aria de acoperire. În funcţie de maşină, preţul de închiriere începe de la 36 de lei pe oră. Preţul se înjumătăţeşte dacă sunteţi blocaţi în trafic, iar viteza de deplasare scade. Acest serviciu online are aproape 35 de maşini în tot Bucureştiul.



    Una dintre cele mai mari bănci comerciale din România a lansat, la sfârşitul anului trecut, primul serviciul de car sharing 100% electric din Bucureşti. Toate maşinile disponibile sunt autovehicule premium de ultimă generaţie, iar serviciul eGo este accesibil printr-o aplicaţie dedicată, care permite localizarea şi rezervarea autoturismelor, în timp ce cheia maşinii este înlocuită exclusiv de cardul bancar contactless emis de banca respectivă.



    Pentru a putea beneficia de acest serviciu, utilizatorii din Bucureşti trebuie să dispună de un cont la respectiva bancă, să deţină un card de debit sau credit contactless, să instaleze aplicaţia care este disponibilă atât utilizatorilor de Android, cât şi de iOS. Serviciul este conceput atât pentru clienţii persoane fizice, cât şi pentru companiile care doresc să ofere salariaţilor un serviciu modern de mobilitate urbană. În această aplicaţie, utilizatorii vor putea localiza şi rezerva maşina cea mai apropiată de locaţia în care se află. De asemenea, vor putea vedea care este gradul de încărcare al fiecărui autovehicul electric şi, mai ales, unde pot găsi staţiile de încărcare. Utilizatorii pot ridica şi lăsa maşinile în orice punct al Bucureştiului, dar există totuşi recomandarea de a fi parcate în zona centrală şi de nord a Bucureştiului. Clienţii care vor lăsa maşinile conectate la una dintre staţiile de încărcare disponibile vor beneficia şi de bonusuri. Planurile tarifare pentru utilizarea acestui serviciu pot fi consultate prin aplicaţia instalată şi vor varia în functie de alegerea unor pachete predefinite (retail, corporate). Costul de bază pentru clienţii retail BCR va fi 10 lei “pornirea” (cost fix per cursă), plus 0,4 lei/minut TVA inclus, fiind tarifate segmente de câte 30 de minute. Acest proiect include pentru început 20 de maşini electrice, iar oficialii băncii estimează că, la nivel de Bucureşti, ar fi ideal un număr de 200 de maşini astfel încât un utilizator să nu facă mai mult de 500 de metri pe jos până la cea mai apropiată maşină disponibilă. În momentul în care o maşină este rezervată, ea dispare de pe harta din aplicaţia de mobil.


  • Asigurările obligatorii şi reînnoirea parcului auto

    Asigurările obligatorii şi reînnoirea parcului auto

    Proprietarii
    maşinilor mai vechi de 8 ani care vor să cumpere un automobil nou în România, prin
    programul Rabla, se pot înscrie la
    producătorii şi importatorii autorizaţi. În acest an, guvernul a alocat un
    buget de peste 300 de milioane de lei (cca. 66 milioane euro), iar cuantumul primei
    de casare a rămas de 6.500 de lei (1430 euro). O susţinere importantă este
    acordată achiziţiei de maşini electrice şi hibride prin programul Plus. Rabla Clasic, care se adresează cumpărătorilor interesaţi de maşini
    noi cu motoare cu ardere internă, are prevăzut un buget de 180 de milioane de
    lei (39,5 milioane euro).

    Un calcul simplu arată că, utilizând exclusiv prima
    de casare fondurile ar ajunge pentru 28 de mii de tichete, dar se mai pot
    acorda alte două reduceri care se cumulează cu prima de casare. Primul bonus este
    de 1000 de lei (220 euro) dacă motorul are o cantitate de emisii poluante de
    cel mult 98 de grame de dioxid de carbon pe km, iar al doilea stimulent, de
    1700 de lei (373 euro), dacă sistemul de propulsie este hibrid, adică are două
    convertoare de energie – motor clasic şi motor electric.

    Cea mai mare noutate din acest an se referă la
    subvenția pentru cumpărarea de mașini electrice și hibride. Astfel, programul Rabla Plus vine cu un ecobonus de 10.000 euro pentru achiziția de modele 100% electrice, respectiv 4.400
    euro, pentru cumpărarea unei mașini cu propulsie hibridă de tip plug-in. Pentru a
    beneficia de prima de casare proprietarii trebuie să aibă domiciliul sau
    reşedinţa în România, să nu figureze cu obligati de plată la bugetul local, să
    radieze maşina uzată din circulaţie şi să obţină certificatul de distrugere de
    la colectorii autorizaţi. Autotusimul uzat trebuie să fie înmatriculat în
    România şi să conţină cumulativ motorul, transmisia, roţile şi caroseria.

    În
    acelaşi timp cu demararea programului Rabla, a fost clarificată şi problema
    poliţelor RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiară va fixa un tarif de
    referinţă pentru asigurările obligatorii de răspundere
    civilă auto, la care se vor raporta toţi asiguratorii atunci când vor emite
    un preţ pentru beneficiari. Prevederea este cuprinsă în proiectul de lege
    adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional. Astfel,
    proprietarii vor fi despăgubiţi, indiferent de service-ul în care îşi vor repara
    maşina şi pot beneficia şi de decontarea directă între asiguratori. Pentru a
    elimina însă riscurile în zona reparaţiilor auto, deputaţii au decis ca
    utilizarea de piese contrafăcute să devină infracţiune şi să fie pedepsită cu
    închisoare între trei şi şapte ani. Actul normativ menţine obligaţia de a
    încheia RCA înainte de obţinerea numerelor de înmatriculare, iar asigurarea va
    putea fi suspendată doar dacă vehiculul este ţinut în afara spaţiului public.