Tag: Poşta Românâ

  • Poșta Română apruke protili voturi pritu corespondență

    Poșta Română apruke protili voturi pritu corespondență

    ‘Aestă acţiune faţi parti ditu angajamentul a Companiillei ta s’ndrupască votlu ţi pot s’lu da pritu corespondenţă româñilli ditu xeani, pi thimellilu a contractilor simnati cu Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) şi simfunu cu legislaţia di tora. Tră alidzerli prezidenţiali ditu 2024, Poşta Română pitricu cama di 6.000 di pitriţeri neise pulji poştalli, anvălinda dauli tururi di scrutin. Tutunăoară, tră alidzerli parlamentari (Senat şi Camera Deputaţlor), fură pitricuti aproapea 6000 di plicuri cu documentili ţi suntu ananghi ti votlu pritu corespondenţă’, să spuni tru un comunicat di presă dimăndatu di AGERPRES.

     

    Uidisitu cu izvurlu di hăbari, tru aestu kiro, fură nreghistrati 184 di plicuri cu voturi aprukeati ditu xeani, ţi yin ditu aesti văsilii: Ungaria, Grecia, Cehia, Bulgaria, Franţa, Suedia, Austria şi Elveţia.

     

    ‘Poşta Română u-llia borgea s’asiguripsească dizvărtearea a unlui proţesu  electoral hăirlăticu şi transparent tră tuţ cetăţeañilli români cari aleapsiră ta s’da votlu pritu corespondenţă. Aestă easti un lucru di amprotusa orlea-zorlea ti Companie, iarapoi meatrili loati yilispsescu apufusearea a noastă ta s’asiguripsim duţearea cetăţeañilor la votlu democratic, asigurânda tru idyiulu kiro confidenţialitatea şi integritatea a cathi unlui vot’, cundilleadză Poşta Română.

     

     

    Autoru: Radio România Internaţional

    Armănipsearea: Taşcu Lala

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Cu
    scopul de a conserva tradiția scrisului de mână și de a pune oamenii în
    contact, Poșta Română derulează campania Cutia poștală a lui Moș
    Crăciun
    , în cadrul căreia copiii romani din ţară, dar şi din străinătate
    pot trimite Moșului scrisorile lor.

    Interviu cu Gabriel Bulumac director în
    cadrul Companiei Naționale Poșta Română.



  • Jurnal Românesc – 13.12.2022

    Jurnal Românesc – 13.12.2022

    Şeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, Gheorghe
    Cârciu, a efectuat o vizită de lucru în Serbia, în perioada 10 – 12 decembrie,
    pentru a consolida legăturile cu asociațiile românești și a identifica soluții
    la problemele specifice cu care comunitatea de români se confruntă în păstrarea
    identității. Secretarul de stat s-a întâlnit cu episcopul Ieronim Sinaitul al
    Episcopiei Dacia Felix, cu sediul la Vârșeț, a vizitat Școala Generală cu
    predare în limba română Zarko Zrenjanin din Satu Nou şi sediul din
    Pancevo al Casei de Presă și Editură Libertatea. Delegația
    românească a participat apoi la întâlnirea cu reprezentanți ai Consiliului
    Național al Minorității Române din Voivodina și Serbia de Est și ai mediului
    asociativ și cultural din zonă. Avem programe de finanțare nerambursabilă
    și granturi care pot întări realizarea proiectelor de aici, așteptăm un număr
    mare de copii prin programul Taberelor ARC, să îsi cunoască țara și să își
    consolideze legătura cu cei de acasă. (…) Continuați să vorbiți și să simțiți
    românește, oriunde vă aflați în lume, le-a spus Cârciu celor prezenţi. În
    finalul vizitei, şeful DRP a participat la o întâlnire cu cadre didactice ale
    Universității Belgrad și Universității Novi Sad, unde catedrele de limba română
    asigură cursuri pentru învățământ universitar și post universitar. Peste 30.000
    de români trăiesc în Serbia, concentraţi în Provincia Autonomă Voivodina,
    conform datelor oficiale. Lor li se adaugă, însă, câteva sute de mii de etnici
    români care locuiesc în Valea Timocului, numiţi vlahi de statul sârb,
    nerecunoscuţi drept minoritate românească, şi care nu beneficiază de drepturile
    aferente, precum educaţie, cultură, presă şi biserică în limba maternă.




    Compania Naţională Poşta Română a inaugurat, la Chişinău, prima
    subsidiară externă. Aceasta funcţionează în incinta clădirii International
    Business Centre Skytower din capitala Republicii Moldova. Poşta Română a
    trecut Prutul (…) Este o relaţie cu totul şi cu totul specială şi cred că se
    încadrează în acest vis pe care îl avem împreună, al spaţiului digital
    comun, a declarat ministrul român al Cercetării, Inovării şi
    Digitalizării, Sebastian Burduja. Poşta Română arată că inaugurarea primei sale
    subsidiare externe se înscrie în eforturile proiectului România – hub
    logistic prin care operatorul poştal naţional intenţionează să sprijine
    integrarea spaţiului geografic al Republicii Moldova în vederea dezvoltării
    unui nod logistic important în zona Europei de Sud-Est. Totodată, prin prezenţa
    pe piaţa din Republica Moldova, compania transmite că îşi propune creşterea
    semnificativă a volumelor actuale şi frecvenţa rutelor poştale dintre cele două
    state.




    Lotul de juniori al României şi-a trecut în palmares o medalie de
    argint şi cinci medalii de bronz la a 19-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale
    de Ştiinţe, desfăşurată în perioada 2 – 12 decembrie, la Bogota în Columbia.
    Ministerul Educaţiei informează că medalia de argint a fost obţinută de Ioana
    Stănoiu, elevă la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, iar
    medaliile de bronz au fost adjudecate de Natalia Raţ (Colegiul Naţional de
    Informatică Tudor Vianu din Bucureşti), Vlad-Dorian Vulpe (Colegiul
    Naţional Tudor Vladimirescu din Târgu Jiu), Mario-Cristian Scurtu
    (Colegiul Naţional Ecaterina Teodoroiu din Târgu Jiu), Vladimir
    Nicolae (Colegiul Naţional George Coşbuc din Bucureşti) şi
    Andrei-Casian Niculăesa de la Colegiul Naţional Mihai Eminescu din
    Botoşani. Lotul olimpic de juniori a fost coordonat şi însoţit de profesorii
    Daniela Bogdan, de la Colegiul Naţional Sf. Sava din Bucureşti,
    Victor Păunescu, de la Colegiul Naţional Octav Onicescu din
    Bucureşti şi George-Alexandru Croitoru, de la Colegiul Naţional Mihai
    Viteazul din Bucureşti. Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru
    Juniori a avut trei probe: două teoretice individuale şi una practică – pe
    echipe. La ediţia din acest an au participat circa 300 de concurenţi din 50 de
    ţări.




    Naista Dana Dragomir, cunoscută drept Regina naiului, a
    interpretat Colindul Trei păstori în Concertul de Crăciun organizat
    de Comisia Europeană la Stockholm. Artista a fost acompaniată de pianistul
    suedez Mathias Hellberg şi de vocalistul Theodor Bagaian. Evenimentul a avut
    loc în seara zilei de 12 decembrie la biserica Adolf Fredrik, situată în zona
    centrală a capitalei suedeze. Concertul a avut loc în parteneriat cu ambasadele
    a 22 de state membre ale Uniunii Europene, cărora li s-a alăturat ambasada
    Ucrainei. Dana Dragomir este cotată drept cel mai bun artist instrumentalist din
    Scandinavia, cu peste un milion de discuri vândute în Suedia şi cinci milioane
    vândute în întreaga lume. Muzica sa combină stilurile pop, new age şi world
    music. De-a lungul carierei a înregistrat 10 albume şi numeroase compilaţii şi
    a susţinut numeroase recitaluri, inclusiv în prezenţa familiei regale a
    Suediei.


  • Carduri de transport în comun, prin Poşta Română

    Carduri de transport în comun, prin Poşta Română

    Poşta Română a început să vândă, prin oficiile poştale din Bucureşti şi
    judeţul Ilfov, carduri preîncărcate valabile pe mijloacele de transport în
    comun din aria metropolitană Bucureşti şi Ilfov. Astfel, Societatea de
    Transport Bucureşti STB SA continuă demersul de implementare a unor metode
    alternative de plată a titlurilor de călătorie început în anul 2021 şi diversifică
    oferta serviciilor prin vânzarea cardurilor electronice de călătorie pentru
    mijloacele de transport în comun de suprafaţă şi metrou, prin intermediul Companiei
    Naţionale Poşta Română.


    Prin cele 72 de oficii poştale din Bucureşti şi 23 de oficii poştale din
    judeţul Ilfov au fost puse la dispoziţia călătorilor următoarele carduri de
    călătorie: două călătorii metropolitane valabile câte 90 de minute din momentul
    validării, pe toate liniile de transport în comun de suprafaţă, la preţul de 6
    lei (circa 1,2 euro); două călătorii metropolitane pe toate liniile de
    transport în comun, integrate cu metroul, valabile câte 120 de minute din momentul validării, costă
    10 lei (circa 2 euro). Un abonament metropolitan valabil 24 de ore costă 8 lei
    (circa 1,6 euro), un abonament metropolitan valabil 72 de ore costă 20 de lei
    (circa 4 euro), un abonament integrat transport de suprafaţă – metrou pentru 24
    de ore este 14 lei (circa 2,8 euro), unul pentru 72 de ore costă 35 lei (circa
    7 euro).


    Există şi abonamente integrate transport de suprafaţă – metrou – tren
    metropolitan, care pentru 24 de ore costă 20 lei (circa 4 euro), iar pentru 72
    de ore costă 40 de lei (circa 8 euro). Cardurile
    preîncărcate nu sunt valabile pe liniile de transport cu tarif special şi nu se
    pot reîncărca.


    Lista oficiilor poştale din Bucureşti şi judeţul Ilfov care vând titluri de
    călătorie poate fi consultată pe site-ul STB


    Călătoriile metropolitane cu transportul în comun de suprafaţă pot fi plătite
    şi la centrele de vânzare specializate, la automatele de vânzare a acestora, cu
    cardul bancar contactless, prin SMS, prin STB SA Online (primul serviciu online
    pentru reîncărcarea cardurilor de transport), ca şi prin aplicația 24Pay, care permite
    plata călătoriei cu telefonul mobil.


  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    In actuala situaţie de pandemie şi restricţii, Compania Naţionala Poșta Română a inaugurat o nouă cursă poștală auto: București – Milano și retur, dupa Bulgaria, Serbia, Ungaria și Germania. Interviu cu Horia Grigorescu, Directorul General al Companiei.

  • Zboruri mai sigure şi informaţii poştale

    Zboruri mai sigure şi informaţii poştale

    Cererea în creștere pentru ruta București Otopeni – Londra Heathrow a
    determinat compania low-cost românească Blue Air să introducă două noi zboruri
    pe săptămână. Așa se face că, din perioada sărbătorilor de iarnă și până la
    sfârșitul lunii martire 2021, compania va opera șapte zboruri pe săptămână. Deși,
    iniţial, Blue Air planificase cinci zboruri pe săptămână, începând cu 1
    decembrie, compania a decis să mai opereze două zile, pentru a veni în
    întâmpinarea interesului extrem de ridicat exprimat de pasageri. Pe toată perioada
    programului de iarnă 2020-2021 vor fi operate zboruri noi, și în zilele de
    miercuri și sâmbătă, informează compania.



    În context, Aeroportul Internaţioanl Henri Coandă Otopeni, de lângă
    București, a primit Certificatul de Acreditare pe linie de sănătate și
    siguranță din partea Consiliului Internațional al Aeroporturilor, informează
    Compania Națională Aeroporturi București (CNAB). Acreditarea vine după o analiză minuțioasă a
    măsurilor implementate în privința păstrării siguranței sanitare a pasagerilor
    și a angajaților. Oficialii Aeroportului Henri Coandă comentează că această
    recunoaștere e de natură să sporească încrederea pasagerilor și a angajaților
    că mediul în care călătoresc sau lucrează e sigur și nu-i expune infectării cu
    SARS-COV2.


    Concret, au fost evaluate măsurile de protecție luate în terminalul de
    pasageri, în zonele publice, dar și în toate punctele de interacțiune cu pasagerii
    – check-in, control de securitate, control de frontieră și vamal, îmbarcare/debarcare,
    recuperare bagaje. Totodată, au fost evaluate măsurile luate pentru protecţia
    şi instruirea personalului din aeroport, pentru cooperarea cu alte entităţi,
    dar şi infrastructura şi activităţile operaţionale şi de mentenanţă. Comunicarea,
    în special cu publicul, a constituit un capitol important în evaluare,
    precizează CNAB. Toate elementele supuse evaluării au fost susţinute cu
    documente oficiale, inclusiv planuri de acţiune comune şi proceduri specifice
    aplicate, şi au fost însoţite de înregistrări.


    Pe de altă parte, Compania Naţională Poşta Română informează că a fost
    reluat traficul de trimiteri EMS (Express Mail Service) – curier rapid internaţional
    pe relația cu Austria, Bulgaria, Cehia, Elveția, Germania, Grecia, Republica
    Moldova, Polonia și Ungaria. În schimb, începând din 15 noiembrie 2020,
    traficul de corespondenţă a fost închis pe relaţia cu mai multe ţări. În acest
    sens, nu vor mai fi acceptate la prezentare niciun fel de trimiteri poștale
    pentru destinațiile: Cap-Verde, Filipine, Gibraltar, Peru, Republica
    Dominicană. Acestea se adaugă listei existente, pe care sunt înscrise, între
    altele, Bolivia, Cuba, Fiji, Mali, Noua Caledonie, Noua Zeelandă, Papua Noua
    Guinee, Paraguay, Polinezia Franceză, Uruguay şi Venezuela.

  • Informaţii despre zboruri, asigurări şi trimiteri poştale

    Compania naţională aeriană română
    TAROM a anunțat suspendarea curselor către și dinspre Londra în perioada 7-30
    noiembrie.
    Compania pune decizia pe seama unui context actual complicat. Vor
    fi anulate, de asemenea, zboruri din 9 și 16 noiembrie către și dinspre
    Bruxelles, cele din 11, 18 și 25 noiembrie către și dinspre Munchen. De
    asemenea, cursele către și dinspre Amsterdam, din zilele de 13, 20, 27
    noiembrie și 4 decembrie au fost anulate. În ce privește cursele interne, TAROM
    anunță suspendarea zborurilor către și dinspre Oradea (nord-vest), în zilele de
    10, 12, 17, 19, 24 și 25 noiembrie și 8, 10 și 15 decembrie.


    Pe de altă parte, operatorul aerian
    român low-cost Blue Air lansează zboruri directe între București Otopeni și
    Londra Heathrow, începând cu 1 decembrie.
    Blue Air anunţă că transferă pe
    Heathrow toate zborurile către Londra Luton, 5 zboruri pe săptămână în cadrul
    orarului de iarnă 2020/2021, respectiv 11 zboruri pe săptămână în orarul de vară
    2021. Blue Air intenționează să se asocieze cu mai mulți transportatori care
    operează pe Heathrow pentru a îmbogăți legăturile de zbor pentru clienții
    români din întreaga lume. Blue Air introduce în orarul de vară 2021 şi noua
    rută București – Frankfurt și anunță că va opera zboruri zilnice către această
    destinație-cheie pentru segmentul de business-travel, începând cu 28 martie
    2021.


    În altă ordine de idei asiguratorul Allianz-Ţiriac
    include riscul de infectare cu noul coronavirus în acoperirile poliţelor de
    călătorie în străinătate, aflate în vigoare sau nou încheiate.
    Acoperirea va fi extinsă fără niciun cost suplimentar
    pentru clienţii care deţin o asigurare pentru călătorie unică în scop turistic
    sau o asigurare pentru călătorii multiple. Poliţele vor acoperi cheltuielile
    medicale şi de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, iar pentru
    clienţii care aleg clauza storno vor fi acoperite şi cheltuielile aferente anulării
    sau întreruperii călătoriei. Excepţie fac călătoriile în SUA şi Canada, precum
    şi cele în ţări aflate în stare de urgenţă în ziua anterioară intrării în
    vigoare a fiecărui risc asigurat. Riscul este, însă, acoperit dacă starea de
    urgenţă este declarată atunci când asiguratul este deja în ţara de destinaţie.


    Compania
    Naţională Poşta Română a efectuat prima cursă directă pe ruta Bucureşti -
    Timişoara – Londra
    . Cursa auto a fost inaugurată pe 26 octombrie, urmând
    ca transportul să aibă o frecvenţă de două ori pe lună. Marea Britanie se
    adaugă astfel destinaţiilor deservite deja rutier de Poşta Română: Bulgaria,
    Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Franţa şi Italia.

  • Informaţii de la companiile aeriene şi de la Poşta Română

    Informaţii de la companiile aeriene şi de la Poşta Română

    Aeroportul Internațional George Enescu Bacău a fost redeschis
    după aproape două luni, timp în care s-a lucrat intens la modernizarea
    acestuia. Tot atunci, compania românească
    low-cost Blue Air a mutat toate zborurile pe aeroportul din Suceava.
    Compania low-cost Wizz Air anunță şi ea reluarea zborurilor de la Bacău. Cele două companii au rute către 22 de
    destinaţii din 11 ţări ale Uniunii Europene. Proiectul de modernizare a constat
    în redesenarea pistei de aterizare, care, acum, are acum 2.500 de metri lungime
    și 45 de metri lățime. Au fost, de asemenea, modernizate căile de rulare și
    balizajul, au fost înlocuite sistemul de canalizare pluvială și drumul
    perimetral de securitate. Totul a fost finanţat 85% din bani europeni, 13% de
    la bugetul de stat şi 2% de la Consiliul Județean Bacău.


    Compania low-cost Ryanair anunță că, începând cu decembrie 2020, va opera
    patru zboruri internaţionale de la Oradea , cu două frecvenţe pe
    săptămână pentru fiecare destinaţie: Londra (Stansted), Milano (Bergamo),
    Bologna şi Dusseldorf (Weeze). Consilierii locali din Oradea au aprobat la
    sfârşitul lunii septembrie contractul de finanţare între Municipiul Oradea şi
    operatorul aerian Ryanair, în valoare de 800.000 de euro, din bugetul local,
    pentru susţinerea zborurilor internaţionale. Subvenţionarea este posibilă
    datorită legislaţiei care a apărut în urma pandemiei de coronavirus. Pe fondul
    pierderilor masive ale companiilor aeriene, Comisia Europeană a dat derogări ţărilor
    membre şi unităţilor administrativ-teritoriale să acorde subvenţii pentru sprijinirea
    companiilor aeriene în vederea asigurării zborurilor sau reluării zborurilor.


    Pe de altă parte, începând cu 26 octombrie 2020, cursele aeriene Satu Mare – București vor fi suplimentate de la două zboruri la patru pe
    săptămână. Astfel, în sezonul de iarnă, pasagerii pot pleca de la Satu Mare
    către Bucureşti şi retur în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri. De pe
    Aeroportul Satu Mare mai sunt operate două zboruri săptămânale spre Londra-Luton.


    În
    altă ordine de idei, Poşta Română a anunţat că efectuează curse directe, cu
    maşini proprii, spre capitala Franţei. Noua rută a fost inaugurată pe 13
    octombrie, odată cu plecarea primului transport spre Paris. Autoutilitara,
    încarcată cu peste o tonă de colete, a ajuns la destinaţie pe 14 octombrie şi a
    pornit spre Bucureşti în aceeaşi zi. Cursa auto Bucureşti-Paris va avea o
    frecvenţă de două ori pe lună. Parisul se adaugă, astfel, listei destinaţiilor
    pe care Poşta Română le deserveşte rutier. Acestea
    includ Bulgaria, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Germania şi Italia. Poşta Română este deţinută de stat prin Ministerul Transporturilor,
    acţionar ultramajoritar, şi Fondul Proprietatea.





  • Jurnal românesc  – 15.10.2020

    Jurnal românesc – 15.10.2020

    Lista galbenă a statelor care prezintă risc epidemiologic ridicat a
    fost actualizată de Institutul Naţional de Sănătate Publică.
    Numărul ţărilor în
    cauză a scăzut la 32, de la 49, în 6 octombrie. În prezent, pe listă se găsesc
    state precum Spania, Cehia, Franţa, Belgia, Olanda, Marea Britanie, Republica
    Moldova, Statele Unite al Americii şi Israel. Persoanele care sosesc din ţările
    cuprinse în document intră obligatoriu în carantină la domiciliu pentru 14 zile.

    Excepţie fac cei care rămân pe teritoriul naţional pentru o perioadă mai mică
    de 3 zile şi prezintă un test negativ pentru noul coronavirus, efectuat cu cel
    mult 48 de ore înaintea intrării în România. Oamenii care intră în carantină
    pentru două săptămâni pot ieşi după a 10-a zi, dacă nu prezintă simptomatologie
    specifică infectării şi efectuează un test pentru SARS-CoV-2 în ziua a 8-a, iar
    rezultatul acestuia este negativ.

    Guvernul de la Bucureşti a prelungit starea
    de alertă cu 30 de zile pe fondul unei creşteri alarmante a numărului îmbolnăvirilor.
    Măsura, intrată în vigoare din 15 octombrie, menţine restricţiile deja impuse
    şi adaugă, printre altele, obligativitatea purtării măştii în toate spaţiile
    deschise, dacă indicele de infectare depăşeşte 3 la mia de locuitori.




    Preşedintele Klaus Iohannis a fost distins, în Germania, cu Premiul
    Otto cel Mare pentru onorarea marilor merite în procesul
    european de unificare.
    Ceremonia de decernare a avut loc la Domul din
    Magdeburg, un loc cu semnificaţie pentru istoria Europei, care adăposteşte de peste
    1.000 de ani mormântul împăratului Sfântului Imperiu Roman Otto I.

    Consider acest premiu o reconfirmare a crezului permanent al ţării mele
    într-o Europă unită în pace şi democraţie. Acest premiu este şi un îndemn
    pentru mine, personal, de a transmite mai departe cetăţenilor români, mai ales
    tinerilor, convingerea că împreună vom reuşi să depăşim multiplele provocări
    ale lumii de astăzi,
    a spus Iohannis.

    Premiul Otto cel Mare a
    fost acordat pentru prima dată în 2005, cu ocazia aniversării a 1.200 de ani de
    existenţă a oraşului Magdeburg. Printre laureaţii de până acum se numără
    cancelarul german Angela Merkel, fostul preşedinte al Germaniei Richard von
    Weizsacker, fostul preşedinte al Letoniei Vaira Vike-Freiberga, fostul şef al
    diplomaţiei europene Federica Mogherini, precum şi Organizaţia pentru
    Securitate şi Cooperare în Europa.




    Poşta Română a anunţat că efectuează curse directe, cu maşini
    proprii, spre capitala Franţei.
    Noua rută a fost inaugurată pe 13 octombrie,
    odată cu plecarea primului transport spre Paris. Autoutilitara, încarcată cu
    peste o tonă de colete, a ajuns la destinaţie pe 14 octombrie şi a pornit spre
    Bucureşti în aceeaşi zi. Cursa auto Bucureşti-Paris va avea o frecvenţă de două
    ori pe lună. Parisul se adaugă, astfel, listei destinaţiilor pe care Poşta
    Română le deserveşte rutier. Acestea includ Bulgaria, Serbia, Ungaria,
    Republica Moldova, Germania şi Italia.

    Poşta Română este deţinută de stat prin
    Ministerul Transporturilor, acţionar ultra majoritar, şi Fondul Proprietatea.
    Compania Naţională deţine o reţea de peste 5.600 de subunităţi poştale la nivel
    naţional şi distribuie săptămânal peste 11 milioane de colete şi scrisori.
    Compania precizează că deserveşte peste 19 milioane de locuitori, iar reţeaua
    sa acoperă mai mult de 7,5 milioane de adrese.




    Colonelul Mihai-Florin Bulgariu a fost numit de Consiliul Uniunii
    Europene în funcţia de șef al Misiunii de asistență UE la frontieră pentru
    punctul de trecere Rafah din Palestina.
    Poliţistul de frontieră are o experință
    de 25 de ani în executarea și conducerea operațiunilor specifice şi va deţine
    postul până la 30 iunie 2021. Florin Bulgariu a studiat dreptul la Academia
    Națională de Poliție din București, are un master în administrație publică la
    Universitatea Aurel Vlaicu din Arad şi este fluent în engleza, rusă și arabă.
    Misiunea de asistență la frontieră a UE pentru punctul de trecere Rafah are
    drept mandat asigurarea prezenței unei părți terțe la punctul de trecere din
    Fâșia Gaza, care să contribuie la instaurarea unui climat de încredere între
    guvernul israelian și Autoritatea Palestiniană.




    Creatorii Radu Abraham, Katia Bagosi, Andrei Revnic, Ágnes Lukács,
    Ioana Ardelean şi Ana Marchetaru participă la expoziţia Design Without
    Borders deschisă în capitala Ungariei.
    Manifestarea reuneşte lucrările a
    peste 140 de designeri, creatori de bijuterii și artiști vizuali din 13 țări.
    Selecția din cadrul Design Without Borders va face obiectul altor
    două expoziții viitoare ce vor avea loc la Bratislava, în aprilie 2021, și la
    Viena, în perioada iunie-iulie 2021.

    Partener al evenimentului este Institutul
    Cultural Român la Budapesta, care transmite că patru artiști vor primi premii
    în valoare de 1.100 euro, iar unul dintre participanţi va avea asigurată
    participarea la unul dintre cele mai importante evenimente de gen din
    Europa Festivalul de design de la
    Łódź. Expoziţia din Budapesta rămâne deschisă până pe 15 noiembrie.

  • Noutăţi de la Poşta Română şi de la asiguratori

    Noutăţi de la Poşta Română şi de la asiguratori

    Poșta Română a inaugurat o nouă cursă poștală
    auto: București – Milano și retur. Rețeaua rutieră a Poștei Române e în
    continuă extindere, iar parteneriatul cu Italia urmează celor cu Bulgaria,
    Serbia, Ungaria și Germania. Noua rută asigură schimbul de trimiteri poștale
    între Italia şi România. Primul transport efectuat cu mașina Poștei Române a
    ajuns, deja, la Milano, cu o încărcătură de peste o tonă de trimiteri poștale.Oficialii operatorului
    român de servicii poștale spun că această soluție a venit natural, în contextul
    schimbărilor provocate de pandemia de Covid-19, care a dus la închiderea
    aeroporturilor și, prin urmare, la întârzieri scăpate de sub control ale
    trimiterilor poştale.


    Anterior, pe 4 septembrie, Compania Națională
    Poșta Română a deschis un nou punct de lucru – Biroul de Schimb Internațional
    Constanța, pe litoralul Mării Negre. Biroul va asigura prelucrarea
    corespondenţei şi a coletelor internaţionale expediate pe cale maritimă către
    China şi Australia şi sosite din Singapore şi Israel. Noul punct de lucru are 7
    salariaţi care vor asigura schimburile fizice de expediţii poştale cu operatori
    poştali nerezidenţi în România şi vor colabora cu reprezentanţi ai
    autorităţilor maritime, vamă şi poliţie de frontieră în desfăşurarea
    activităţii.


    Tot în pachetul de servicii ale Biroului din
    Constanța intră și expedierile coletelor din Republica Moldova către China și
    Australia. Poșta Română va încasa taxele de tranzit prevăzute de către Uniunea
    Poștală Universală. Înființarea acestui birou se cerea imperios, în contextul
    pandemiei de SARS-CoV2, mai ales că, mai nou, se are în vedere și transportul
    pe mare al coletelor, mai ales pe relația cu Israel și
    Singapore. Programul va fi stabilit în funcţie de solicitări şi de
    acceptul autorităţii vamale, iar frecvenţa containerelor de import va fi dată
    de expedierile operatorilor poştali parteneri.


    Noutate şi în domeniul asigurărilor: Groupama
    Asigurări a lansat serviciul de asigurare pentru călătoriile în România. Este un
    pachet financiar inaugurat tot în contextul restricțiilor de mobilitate impuse
    de pandemia de Covid-19, care a reconfigurat modul în care privim vacanțele și
    deplasările.Asigurarea se adresează
    clienților români sau străini care cumpără vacanțe în România prin agenții de
    turism sau direct, prin rezervări individuale pe site-uri de profil.



    Pachetul de bază al asigurării
    include urgenţele medicale şi accidentele, în cuantum de 10.000 euro, respectiv
    1.000 euro, oferind clienţilor acces non-stop la organizarea şi decontarea
    directă a serviciilor de asistenţă. Clientul are posibilitatea de a adăuga în
    asigurarea sa atât adulţi, cât şi copii. Pot fi incluse și acoperiri suplimentare,
    în funcție de opţiunile fiecărui client în parte: sporturi de sezon, zboruri
    interne cu avionul sau întreruperea sau extinderea călătoriei. Poliţa va
    putea fi achiziţionată şi când clientul se află deja în vacanţă, cu menţiunea
    că beneficiile pot fi accesate după trei zile, iar evenimentele petrecute în
    acest interval nu pot fi despăgubite

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    În actuala situaţie de pandemie şi
    restricţii, Compania Naţională Poșta Română
    a inaugurat o nouă cursă poștală auto: București – Milano și retur, după Bulgaria,
    Serbia, Ungaria și Germania.


    Interviu cu Horia Grigorescu, Directorul
    General al Companiei.


  • CERT-RO avertizează despre o campanie a hackerilor care vizează infectarea utilizatorilor cu malware

    CERT-RO avertizează despre o campanie a hackerilor care vizează infectarea utilizatorilor cu malware

    Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează despre o campanie a hackerilor care vizează infectarea utilizatorilor cu malware. Acum se folosesc de imaginea Poştei Române pentru a transmite prin e-mail-uri conţinut maliţios.

    Atenție la sursa e-mail-urilor primite, la textul mesajelor și la atașamentele pe care doriți să le accesați! Evitați graba în activitatea din mediul online, faceți verificări suplimentare, acolo unde aveți suspiciuni și sub nicio formă nu accesați link-ul, în astfel de cazuri, înainte de a-l verifica cu o soluție de securitate, ne mai sfătuiește Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică.

    Validați mereu cu expeditorul informația primită, în cazul în care nu identificați clar despre ce este vorba. Totodată, acordați o atenție sporită corectitudinii textului primit, în special din partea unor companii sau instituții. Dacă acesta deține greșeli gramaticale evidente sau unele de transcriere, atunci este cel mai probabil o tentativă de păcăleală.

    Sursa: stiri.tvr.ro

  • Informaţii pentru automobilişti

    Informaţii pentru automobilişti

    Toţi şoferii, care circulă în reţeaua de drumuri naţionale din România,
    sunt obligaţi să achite o taxă de drum
    numită rovinieta. Preţul
    acesteia este stabilit în funcţie de tipul autovehiculului şi de perioada de
    valabilitate (1, 7, 30, 90 de zile sau 12 luni). De exemplu, la autoturisme pentru 7 zile se achită 3 euro; pentru 30 de zile – 7 euro;
    pentru 90 de zile – 13 euro; iar pentru 12 luni – 28 euro. Rovinieta poate fi
    achizitionată simplu, de la subunităţi ale Companiei Naţionale de Administrare
    a Infrastructurii Rutiere, de la oficiile Poştei Române, de la benzinării sau
    de de la firme avizate pentru distribuţie. Obligaţia achitării taxei de drum
    revine utilizatorului român (cel trecut în certificatul de înmatriculare sau
    cel care are drept legal de a-l conduce) sau conducătorului auto, în cazul
    maşinilor înmatriculate în afara ţării. Conducătorii
    auto, care nu deţin o rovinietă valabilă, pot fi sancţionaţi cu amenzi de până
    la 4.500 de lei.


    In urmă cu două luni s-a
    promulgat legea prin care şoferii care circulă fără rovinietă nu vor putea fi
    sancţionaţi în intervalul cuprins de la data săvârşirii contravenţiei şi până
    la data comunicării acesteia, iar amenda se prescrie dacă şoferul nu e informat
    timp de 4 luni. Legea va intra în vigoare la şase luni de la publicarea
    în Monitorul Oficial.


    Dacă vi se întâmplă să fiţi ocupaţi
    şi să uitaţi să achitaţi rovinieta, Compania Naţională de Administrare a
    Infrastructurii Rutiere vine cu veşti bune, să scăpaţi de amenzi. Urmare a
    recomandărilor primite din partea utilizatorilor portalului www.erovinieta.ro prin intermediul căruia se pot achita cu ajutorul cardului bancar rovinieta şi
    peajul (tariful de trecere a podurilor), CNAIR a implementat o nouă facilitate,
    respectiv posibilitatea de primire a unei notificări prin e-mail cu două zile
    înainte de expirarea valabilităţii rovinietei achiziţionată prin intermediul
    acestui portal. Notificările vor fi trimise doar către posesorii de roviniete
    cu valabilitate mai mare sau egală cu 30 zile.



    Din 7 mai, noi
    reglementări privind amenzile pentru neplata rovinietei au intrat în vigoare. De
    acum, şoferii care şi-au vândut maşinile şi s-au trezit cu amenzi pentru
    neplata rovinietei pot scăpa de un proces prin prezentarea documentelor de
    vânzare-cumpărare către instituţia care a emis sancţiunea.

  • Modalităţi de a transfera bani

    Modalităţi de a transfera bani

    Poşta Română pune la dispoziţia clienţilor servicii de transfer internaţional
    de bani.Mandatul EUROGIRO
    reprezintă un serviciu financiar specializat prin care se realizează
    transmiterea în sistem rapid şi în condiţii de siguranţă a sumelor băneşti,
    având ca suport un sistem electronic de transfer de sume. Serviciul
    EUROGIRO facilitează şi transferul sumelor de ramburs internaţional încasate de
    la destinatarii unor trimiteri poştale însoţite de mandat ramburs
    internaţional, utilizându-se serviciul EUROGIRO Ramburs.Nu este necesar să aveţi un cont bancar sau poştal pentru a
    trimite sau primi bani prin sistemul Eurogiro.Serviciul Eurogiro se prestează numai pentru beneficiari din
    ţările pentru care C.N.Poşta Română are acorduri încheiate cu parteneri
    Eurogiro, respectiv 26 de ţări. Există şi varianta utilizării serviciului
    Eurogiro Cash International, disponibil deocamdată în relaţia cu Italia, Portugalia,
    Bosnia Hertegovina şi Repubica Moldova. Totodată, există şi Serviciul de
    mandate poştale internaţionale care permite
    clienţilor expedierea şi primirea de sume – numerar în valută (în EURO sau USD)
    în şi din străinătate către destinatari, respectiv de la expeditorii din ţările
    cu care sunt încheiate acorduri bilaterale. Poşta Română mai beneficiază şi de
    serviciul Western Union, un serviciu accesibil în peste 200 de ţări din
    întreaga lume. Mai multe despre toate aceste servicii puteţi afla accesând
    adresa www.posta-romana.ro. Serviciul
    Western Union este
    disponibil şi prin intermediul multora dintre băncile care activează în
    România: Banca Românească, Banca Transilvania, Bancpost, Raiffeisen, BRD. Un
    alt serviciu pentru transferuri de bani este MoneyGram, când banii ajung în câteva
    minute la destinatar.Cei care folosesc serviciile
    MoneyGram pot primi şi transfera bani cu uşurinţă, fie online, de pe calculator
    sau telefonul mobil, fie la chioşcuri sau magazine locale din străinătate sau
    la banci, ori magazine telecom din România.Compania are
    peste 3500 de locaţii partenere, reprezentate de bănci (BCR, Unicredit, Alpha
    Bank, Intesa San Paolo, OTP Bank, Marfin Bank, Idea Bank, Libra Bank), retail
    (reţeaua de hipermarketuri Carrefour, magazinele Orange, reţeaua Payzone) şi
    reţeaua Forex (Speed Transfer, Smith&Smith).


    Lansat în
    1998 şi folosit în peste 190 de ţări,Paypal
    e cel mai popular serviciu pentru transferuri de bani online. Acesta funcţionează
    ca un cont bancar, singura diferenţă este că printr-un cont PayPal totul se
    realizează electronic, din faţa calculatorului, prin intermediul unei conexiuni
    la Internet. Un utilizator care îşi deschide un cont Paypal şi-l poate încărca
    cu o anumită valoare, pentru acest lucru folosindu-se de un card bancar
    compatibil cu plăţile online. Banii vor fi retraşi automat din contul
    tradiţional şi mutaţi în cel electronic.


    Este important de ştiut că această
    operaţiune nu presupune nici o extrataxă, transferul banilor fiind în sine o
    plată online, având comision 0. Folosirea plăţilor pe site-uri web din contul
    PayPal reduc la minimum posibilitatea fraudelor în defavoarea utilizatorului.



    Banca Transilvania a lansat BT Pay – aplicație de tip
    wallet pentru cumpărături şi transfer de bani cu telefonul.Astfel, clienții BT care au
    card de debit sau de credit Visa sau Mastercard își pot folosi telefonul drept
    portofel digital. Totodată, telefonul va putea fi folosit pentru a trimite
    bani. Aplicația poate fi descărcată din Google Play Store sau App Store, pe
    smartphone-uri cu Android și iOS și presupune adăugarea în format digital a
    cardurilor.

  • Noi servicii oferite de Poşta Română

    Noi servicii oferite de Poşta Română

    Compania Naţională Poşta
    Română a anunţat lansarea noului serviciu online MyAWB, care permite
    clienţilor să renunţe total la completarea formularelor folosind
    internetul. Clienţii vor avea astfel posibilitatea să expedieze mai rapid
    trimiterile şi să nu mai stea la rând. Serviciul este disponibil pe site-ul
    Poştei Române, iar utilizatorii vor trebui să urmeze o serie de etape pentru a
    beneficia de noul serviciu online:
    trebuie să-şi creezi un cont pe My AWB, să aleagă serviciul de trimitere, aplicaţia îi comunică preţul şi îi generează AWB-ul cu
    cod de bare. Clientul trebuie să meargă la oficiile
    abilitate cu coltul sau scrisoarea pe care vrea să le trimită şi cu AWB-ul
    generat de aplicaţie. Serviciul este disponibil pe site-ul companiei, www.posta-romana.ro.

    În prezent, serviciul MyAWB funcţionează doar în oficiile poştale abilitate.
    Clienţii sunt rugaţi să verifice lista oficiilor, înainte să se prezinte
    la ghişeu. Poşta Română anunţă că, în
    funcţie de feed-back-ul pe care îl va primi, în perioada următoare, atât din
    reţea, cât şi de la clienţi, va lua o decizie privind extinderea acestui
    serviciu. Poşta Română vine în sprijinul
    clienţilor şi prin amplasarea unor
    automate bancare în cadrul oficiilor poştale, aceştia putând să efectueze plăţi
    sau să se informeze despre situaţia contului bancar.



    Incepând din primăvara acestui an, clienţii
    Poştei Române au posibilitatea de a trimite, prin MyPostcard, cărţi poştale
    ilustrate personalizate, direct de pe telefonul mobil sau de pe calculator.
    Noul serviciu este disponibil pe site-ul www.posta-romana.ro,
    secţiunea MyPostcard, unde, pentru a expedia o carte poştală personalizată,
    expeditorul va încărca fotografia preferată, va scrie textul dorit şi va
    completa datele sale şi ale destinatarului. Clientul va plăti serviciul tot
    online, prin intermediul cardului bancar şi va primi factura pe adresa de
    e-mail. MyPostcard este un serviciu inovativ care face legătura dintre poşta
    tradiţională, pe suport de hârtie, şi tehnologiile IT&C, şi se adresează
    clienţilor care utilizează frecvent dispozitive mobile.

    Serviciul MyPostcard
    este oferit clienţilor în două versiuni, diferenţiate în funcţie de destinaţie,
    regimul de viteză şi utilizarea serviciului suplimentar Recomandat. In
    cazul MyPostcard Basic expedierea va fi o trimitere poştală
    internă/internaţională neprioritară simplă, fără împlicuire. Pentru trimitere
    pe teritoriul României, tariful pentru acest serviciu este de 3,8 lei, iar
    pentru trimiterile internaţionale, preţul este de 6 lei. In cazul MyPostcard Premium
    – expedierea va fi o trimitere poştală internă/internaţională prioritară,
    recomandată, în plic închis. Pentru trimitere pe teritoriul României, tariful
    pentru acest serviciu este de 5,7 lei, iar pentru trimiterile internaţionale,
    preţul este de 18,90 lei (
    aprox 11 euro).Timpul de livrare va
    fi de maximum 3 zile, pentru MyPostcard Premium, şi de maximum 6 zile, pentru
    categoria MyPostcard Basic