Tag: google

  • Inteligența artificială și magazinele viitorului

    Inteligența artificială și magazinele viitorului

    Programele
    de inteligență artificială generativă, precum ChatGPT al companiei californiene
    OpenAI – din care corporaţia Microsoft deține 49% – sau chatbot-ul Gemini
    prezentat în această lună de compania americană Google – care poate rezuma şi
    înţelege, procesa şi combina cu uşurinţă diferite tipuri de informaţii,
    inclusiv text, cod, audio, imagini şi video – sunt capabile să menţină un
    dialog cu utilizatorul, imitând interacţiunea umană. Aduc o mulțime de
    beneficii, dar vin la pachet și cu o serie de provocări. Capabile să scrie
    eseuri, poezii sau traduceri în câteva secunde sau să creeze sunete sau
    imagini, sistemele generative au dezvăluit publicului larg potenţialul imens al
    AI.

    Dar şi riscurile, precum distribuirea pe reţelele de socializare de
    fotografii false, mai reale decât cele adevărate, care au alertat, spre
    exemplu, în legătură cu pericolul manipulării opiniei. Suficiente și serioase
    motive pentru ca Bruxellesul să acorde o atenție sporită subiectului. Iar la
    capătul unor îndelungi dezbateri, guvernele UE şi europarlamentarii au ajuns,
    în această lună, la un acord cu privire la regulile care guvernează sistemele
    de inteligenţă artificială.

    Europarlamentarii au insistat asupra supravegherii
    specifice pentru acest tip de tehnologie de mare impact, cerând în special mai
    multă transparenţă în ceea ce priveşte algoritmii şi bazele de date gigantice
    ale acestor sisteme. Acordul la care s-a ajuns, catalogat drept o piatră de
    hotar în istoria informaţiei digitale, promovează inovaţia în Europa, limitând
    în acelaşi timp posibilele excese ale acestor tehnologii foarte avansate.
    Nucleul proiectului constă într-o listă de reguli impuse sistemelor considerate
    ca având un ‘risc ridicat’, în esenţă cele utilizate în domenii sensibile
    precum infrastructura critică, educaţia, resursele umane sau aplicarea legii. Interdicţiile vor fi rare şi vor viza aplicaţii
    contrare valorilor europene, precum evaluarea cetăţenilor sau sistemele de
    supraveghere în masă utilizate în China, sau chiar identificarea biometrică de
    la distanţă a persoanelor în locuri publice pentru a evita supravegherea în
    masă a populaţiei, a precizat Bruxellesul.

    Statele au obţinut, însă, scutiri
    pentru anumite misiuni de aplicare a legii, cum ar fi lupta împotriva
    terorismului. În privinţa AI generative, compromisul prevede o abordare cu două
    viteze. Se vor impune tuturor reguli pentru a asigura calitatea datelor
    utilizate în dezvoltarea algoritmilor şi pentru a se verifica că nu încalcă
    legislaţia privind drepturile de autor. De asemenea, dezvoltatorii vor trebui
    să se asigure că sunetele, imaginile şi textele produse sunt clar identificate
    ca fiind artificiale. Dincolo de toate acestea, partea plină a paharului include
    multe beneficii în toate domeniile. Un studiu de specialitate recent din SUA,
    arată, de exemplu, că adoptarea inteligenţei artificiale are un impact pozitiv
    asupra organizaţiilor, context în care şase din zece directori de marketing de
    peste Ocean susţin că au folosit această tehnologie în activităţile derulate în
    ultimul an.

    Potrivit datelor analizate de Deloitte, odată cu utilizarea AI
    productivitatea vânzărilor s-a îmbunătăţit cu 6% şi satisfacţia clienţilor cu
    7%, în timp ce costurile indirecte de marketing au scăzut cu 7%. Invitat la
    Radio România, Vlad Dulea, co-fondator al Kooperativa 2.0, partener oficial al
    CloudCart în România, despre impactul AI în e-commerce

    Trebuie să ne obișnuim cu prezența
    inteligenței artificiale în viața noastră și să nu ne speriem de ea, să învățăm
    să o folosim în ajutorul nostru. Gândiți-vă că inteligența artificială va
    automatiza aproape complet campaniile de marketing, segmentarea audiențelor,
    personalizarea mesajelor pe care le livrează, va detecta și va preveni fraudele
    analizând modele de tranzacții pentru a identifica eventualele activități
    suspecte, va optimiza rutele de livrare și gestionare a lanțului de
    aprovizionare, reducând astfel timpul și costurile asociate cu livrarea
    produselor. Va îmbunătăți şi interacțiunea cu clienții prin înțelegerea și
    procesarea limbajului natural, permiţând căutări complexe și interacțiuni mult
    mai umane. Nu în ultimul rând, va permite căutarea de produse pe baza
    imaginilor, ceea ce va face mai ușor pentru clienți să găsească ce caută fără a
    fi nevoie să cunoască neapărat numele sau descrierea exacta a produselor.

    Sunt niște avantaje care
    ne arată clar că inteligența artificială va simplifica enorm viitorul în
    e-commerce. Însă, chiar dacă tehnologia va juca un
    rol semnificativ în experiența de cumpărături în viitor mulți clienți încă
    apreciază interacțiunea directă cu personalul magazinului. Consilierea
    personală și serviciul clienți-uman pot oferi o valoare adăugată pe care
    tehnologia nu o poate înlocui complet. Senzația de a atinge și a simți
    produsele, precum și atmosfera unui magazin fizic sunt greu de replicat online.
    Și să nu uităm că magazinele fizice oferă satisfacția achiziției immediate,
    fără așteptarea livrării. Acest avantaj va rămâne relevant mai ales pentru
    produsele de care clienții au nevoie rapid.


    În prezent, România se
    află pe locul trei în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est,
    după Polonia și Cehia. Cu o cifră de afaceri estimată la aproape 10 miliarde de
    euro pentru anul 2023, sectorul de comerț electronic din România domină piața
    din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările țărilor din regiune


  • Raportările marilor platforme privind Codul de bune practici privind dezinformarea

    Raportările marilor platforme privind Codul de bune practici privind dezinformarea

    Dezinformarea reprezintă unul dintre cele mai mari riscuri pentru spațiul informațional democratic din Europa, inclusiv în ceea ce privește războiul declanșat de Rusia în Ucraina și alegerile, afirmă Věra Jourová, vicepreședinta Comisiei Europene pentru valori și transparență.

    În lupta împotriva dezinformării, principalele platforme online semnatare ale noului Cod de bune practici privind dezinformarea din 2022 (Google, Meta, Microsoft, TikTok) au publicat noi rapoarte privind modul în care au pus în practică angajamentele de a reduce răspândirea dezinformării.

    Astfel, Google indică faptul că, în prima jumătate a anului 2023, a împiedicat ca publicitate în valoare de aproximativ 31 de milioane de euro să circule către actorii care propagă dezinformare în UE. De asemenea, Google a respins 140.000 de anunțuri politice din cauza faptului că procesele de verificare a identității au eșuat.

    Meta a raportat că peste 40 de milioane de postări au primit o etichetă de verificare a faptelor pe Facebook și peste 1,1 milioane pe Instagram.

    TikTok, platforma preferată de tineri pentru informare, arată că aproape 30% dintre utilizatori își anulează acțiunea de partajare atunci când întâlnesc o etichetă cu conținut neverificat. De asemenea, 140 635 de videoclipuri cu peste un miliard de vizualizări au fost eliminate de pe platformă pentru încălcarea politicii de dezinformare.

    La rândul său, Microsoft raportează că peste 6,7 milioane de conturi false LinkedIn au fost blocate în momentul înregistrării sau restricționate în UE, în prima jumătate a anului 2023.

    Combaterea dezinformării este esențială, având în vedere că anul 2024 este unul cu miză electorală, fiind anul alegerilor europarlamentare.

    În 2024, europenii se vor pregăti să se îndrepte către secțiile de votare și toate părțile implicate trebuie să contribuie la combaterea dezinformării online și a ingerințelor străine, pentru a ne proteja spațiul de dezbatere online. Fac apel la implicarea deplină a platformelor online în aplicarea angajamentelor pe care și le-au asumat în temeiul codului, pentru a contribui la asigurarea unei democrații reziliente, a mai spus Věra Jourová, vicepreședinta Comisiei pentru pentru valori și transparență.


  • A fost publicat noul Cod de bune practici privind dezinformarea

    A fost publicat noul Cod de bune practici privind dezinformarea

    Cei 34 de semnatari, printre care se numără platforme, companii din sectorul tehnologiei și organizații ale societății civile, au urmat Orientările Comisiei din 2021 și au ținut seama de învățămintele crizei cauzate de pandemia de COVID-19 și de cele desprinse în urma războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. Codul consolidat se bazează pe Codul de bune practici din 2018, primul de acest gen, recunoscut în întreaga lume ca un cadru deschizător de drumuri. Noul cod stabilește angajamente cu o sferă largă și precise din partea platformelor și a industriei de profil de a combate dezinformarea, marcând astfel un nou pas important către un mediu online mai transparent, mai sigur și mai demn de încredere.

    Concret, noul cod cuprinde angajamente privind eliminarea stimulentelor financiare pentru răspândirea dezinformării, dezvoltarea verificării veridicităţii informaţiilor în toate ţările şi în toate limbile Uniunii, concomitent cu asigurarea unei remuneraţii echitabile pentru activitatea desfăşurată de verificatori, asigurarea transparenţei publicităţii politice, permiţându-le utilizatorilor să recunoască mai uşor anunţurile publicitare politice, creşterea sprijinului pentru cercetători, prin îmbunătăţirea accesului acestora la datele platformelor sau înfiinţarea unui centru de transparenţă şi a unui grup operativ care să ofere cu uşurinţă o imagine de ansamblu transparentă asupra punerii în aplicare a codului.

    Printre cei 34 semnatari se numără importante platforme online, în special Meta, Google, Twitter, TikTok şi Microsoft, precum şi diverşi alţi actori, cum ar fi platforme mai mici sau specializate, sectorul anunţurilor publicitare online, companiile de tehnologia publicităţii, verificatorii veridicităţii informaţiilor, organizaţiile societăţii civile, precum şi alţi actori care furnizează expertiză şi soluţii specifice de combatere a dezinformării.

    Semnatarii vor avea la dispoziție 6 luni pentru a pune în aplicare angajamentele și măsurile la care au subscris. La începutul anului 2023, semnatarii vor transmite Comisiei primele rapoarte de punere în aplicare.


  • Google, din nou în vizorul Bruxelles-ului

    Google, din nou în vizorul Bruxelles-ului

    Motorul de căutare Google este din nou în vizorul organismelor de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană urmează. Bruxelles-ul ca lansa o nouă prin lansarea investigaţie ce vizează practicile de publicitate digitală a companiei. Ancheta Comisiei Europene ar putea fi lansată până la finalul acestui an, conform surselor agenției Reuters, citată de Agrepres.



    Google a realizat venituri de 137 miliarde de dolari numai din publicitatea digitală pusă la dispoziție anul trecut. Mesajele publicitate din motorul de căutare, YouTube şi Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările şi profiturile realizate de Google. Circa 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web şi aplicaţiile lor, potrivit aceleiași surse.



    Conform unui chestionat trimis rivalilor Google şi terţelor părţi la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agenţiilor de publicitate sau agenţiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.



    Amendă uriașă, primită în Franța



    Motorul de căutare Google, deținut de compania Alphabet, este deja obișnuită cu amenzile venite din Europa. În ultimii zece ani, Comisia Europeană a aplicat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro deoarece Google a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online şi publicitatea online. La începutul acestei luni, și Franța a amendat compania americană cu 220 milioane de euro în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online. Ca urmare, Alphabet a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa.



    Alexa, Siri, și Google Assistant fac obiectul unei noi anchete a Comisiei



    De altfel, și ceilalți giganți online se află în atenția autorităților de la Bruxelles. Creşterea puterii de piaţă a asistenţilor vocali Alexa (Amazon), Siri (Apple) şi Google Assistant (Alphabet) a dat naştere la îngrijorări cu privire la posibile practici anticoncurenţiale potrivit unui recent comunicat al Comisei Europene. Anunțul a fost făcut după publicarea rezultatelor anchetei sale sectoriale în materie de concurenţă pe pieţele produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor, mai informează Reuters. Cele trei companii dețin cei mai populari asistenţi vocali de pe dispozitivele din Europa.



    Atunci când am lansat această anchetă sectorială, ne gândeam că ar putea exista riscul apariţiei unor controlori ai fluxului de informaţii în acest sector. Eram îngrijoraţi că aceştia şi-ar putea utiliza influenţa pentru a prejudicia concurenţa, în detrimentul dezvoltării întreprinderilor şi al consumatorilor. Din primele rezultate publicate astăzi rezultă că mulţi actori din acest sector ne împărtăşesc preocupările. Această analiză va contribui la viitoarele noastre acţiuni în materie de asigurare a respectării normelor şi de reglementare; prin urmare, aşteptăm cu interes să primim în continuare feedback din partea tuturor părţilor interesate în lunile următoare”, a declarat comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.



  • UE a deschis o anchetă contra Facebook

    UE a deschis o anchetă contra Facebook

    Îngrijorările sunt legate de rata neobișnuit de mare a tranzacțiilor prin intermediul platformei de vânzări Facebook Marketplace, Comisia urmând să examineze modul în care serviciul este integrat în reţeaua de socializare pentru a stabili dacă este vorba de un avantaj anticoncurenţial.

    Comisia urmează să stabilească și dacă reţeaua de socializare a folosit date de la agenţiile de publicitate (există aproape 7 milioane de companii care îşi fac reclamă pe Facebook) pentru a le face apoi concurenţă în mod direct.
    Vicepreşedinta Comisiei Europene, însărcinată cu politica în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager, spune că ancheta vrea să afle dacă aceste date oferă reţelei Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online.

    În urmă cu doi ani, Bruxelles-ul a lansat o investigație generală axată pe datele colectate de compania americană și platforma Marketplace. Facebook a pus inițial la dispoziția autorităților europene nu mai puțin de 315 mii de documente, echivalentul a 1,7 milioane de pagini. Anul trecut însă, Facebook a acționat în judecată Comisia Europeană, reclamând că i-ar fi cerute informații excesive, dincolo de ce ar fi necesar.

    De data aceasta, o investigație similară cu cea a executivului comunitar are loc și în Marea Britanie. Autoritatea pentru concurenţă de la Londra a anunţat că a început propria sa anchetă pentru a stabili dacă Facebook abuzează de poziţia sa dominantă prin colectarea şi utilizarea de date.

    La rândul lor, oficiali din cadrul Facebook au dat asigurări că vor coopera deplin pentru a demonstra că investigațiile nu au justificare. Potrivit rețelei de socializare, serviciul marketplace oferă utilizatorilor mai multe opțiuni și funcționează într-un domeniu foarte competitiv, în care sunt mulți jucător mari.

    Mai trebuie spus că și alți giganţi americani din domeniul tehnologiei au intrat de-a lungul timpului în vizorul Comisiei Europene. Google, cel mai mare motor de căutare online din lume, a primit în ultimii trei ani amenzi de peste 8 miliarde de euro pentru că şi-a blocat rivalii în achiziţiile pe internet sau în publicitatea online.

    Iar compania Amazon este acuzată că a distorsionat concurența pe piețele de comerț online.

    Apple, la rândul său, se află sub investigație pentru competiţie neloială pe piața de streaming de muzică, deoarece a abuzat de poziția sa dominantă.


  • Fake News: nur Falschmeldungen oder gezielte Manipulation?

    Fake News: nur Falschmeldungen oder gezielte Manipulation?

    Schon zu Beginn der Pandemie wiesen die Behörden und Regierungen in ihren Botschaften auf die Präsenz eines Informationsangriffs oder, besser gesagt, Desinformationsangriffs hin, der Konturen zu verändern vermag. Es gibt viele Gründe für Fake News. Diese können politisch motiviert sein oder die Interessen der Impfgegner vertreten, sie können Persönlichkeiten ein strahlendes Profil verschaffen oder — im Gegenteil — eine andere abwerten.



    Fake News sind nicht neu. Mit den Online-Plattformen haben sie aber riesig an Bedeutung gewonnen. Der Begriff Fake News ist nicht dem der Falschnachricht gleichzusetzen. Online-Desinformation hat nichts mit Journalismus gemeinsam, erklärte gegenüber Radio Rumänien Professor Alina Bârgăoanu, Mitglied der Expertengruppe für die Bekämpfung der falschen Nachrichten und der Desinformation der Europäischen Kommission. Das Kommunikations- und Informationsökosystem hat sind in den letzten Jahren von Grund auf verändert, ausgehend vom Online-Bereich, wobei die Mainstream-Medien den Kollateralschaden davon trugen, erklärt Prof. Bârgăoanu



    Die Verwendung des Begriffs Fake News kann in die Irre führen, denn wenn wir den Fake-News-Begriff verwenden, dann denken wir an den Unterschied zwischen wahr und unwahr. Doch im Grunde genommen hat das Riesenphänomen der Online-Desinformation nicht unbedingt etwas mit dem Wahrheitsgehalt zu tun, sondern ist vielmehr ein Betrug an der Verwendung unseres persönlichen Profils, unserer Daten, in dem wir als Nutzer von Online-Plattformen zur Zielscheibe werden.“




    Die Gefahr liegt in der Manipulation, begünstigt vom Algorithmus. Fake News werden aufgrund unserer Interessen geschaffen und zielgerichtet geliefert, abhängig vom registrierten Online-Verhalten. Von hier aus ist es einfach. Es ist überhaupt nicht schwer, einen Menschen zu beeinflussen, dessen Profil man sehr gut kennt, das Interesse dieses Menschen zu wecken und ihn zu verleiten, die Information, die seine Befürchtungen oder Vorurteile bestätigt, weiterzuleiten. In dieser Gleichung spielt das Binom Facebook-Google die Hauptrolle. Es trägt die Daten zusammen und verbreitet schnell und zielgerecht Informationen an eine fantastisch hohe Zahl von Nutzern, denn ihr Profil lässt sich leicht erspähen. Die israelischen Nachrichtendienste haben Artikel veröffentlicht, in denen sie behaupten, die Bereitschaft eines Menschen, sich in die Luft zu sprengen, aufgrund seines Schokoladenkonsums erstellen zu können, nannte Professor Alina Bârgăoanu als Beispiel.



    Fake News sind weder Nachrichten noch sind sie komplett falsch. Wir können selbstverständlich auch über den Journalismus reden, dem Informationsfehler unterläuft, der bewusst Desinformationen auf dem Markt bringt. Die schlechte Nachricht aber ist, dass wir bei Fake News nicht über Nachrichten sprechen. Wir können über Gefühle reden, über Meme, Kurzfilme, Karikaturen, Hashtags, nicht aber über etwas Falsches. Eine Nachricht kann wahr sein, aber wenn sie anhand von Algorithmen, Suchmaschine vervielfältigt wird, dann mutiert diese zu einem Fake, weil sie in einen ungleichen Wettbewerb mit einer genauso wahren, aber nicht verbreiteten Nachricht steht. Dieses Phänomen habe ich Desinformation 2.0 genannt, weil ich auf eine völlig neue Erscheinung hinweisen wollte, die im Zusammenhang mit der Explosion der Online-Plattformen steht, und nicht mit dem Journalismus.“




    Wir hier in Rumänien seien in die Falle getappt, das Gespräch über Fake News mit den Begriffen wahr oder unwahr zu führen, behauptet Professor Alina Bârgăoanu.



    Ich glaube, der grundlegende Unterschied liegt zwischen »Viralem« und »Nichtviralem«, zwischen dem, was auf die Suchmaschinen gelangt und dem, was nicht auf die Suchmaschinen kommt, was von Facebook übernommen oder von Facebook herausgenommen wird. Es gibt Mechanismen, anhand welcher Google deinen Namen auf dem 1. Platz stellen kann oder auf dem 100. in einer Suchanfrage. Das bedeutet nicht, dass du nicht existierst, aber Google kann dich zu einer öffentlichen Person machen oder aus dem öffentlichen Raum verbannen. Wenn wir über das umfassende Phänomen der Online-Desinformation sprechen, dann sollten wir meiner Meinung nach nicht mit den Begriffen wahr/unwahr argumentieren, sondern aufgrund der grundlegenden Änderungen, die die Online-Plattformen im Informationsökosystem herbeigeführt haben.“




    In den meisten Fällen finden wir in Fake News panikmachende Übertreibungen. Ihre Verbreitung wird durch den Bange machenden Charakter beflügelt, durch die Tatsache, dass es Informationen enthält, die einen verstören oder wütend machen. Diese können Spannungen bewirken, Menschen oder Behörden an den Pranger stellen oder die soziale Kohäsion schwächen. Besorgniserregend ist desgleichen, dass Fake News ihre Wirkung auch nach ihrer Widerlegung weiter entfalten. Bildhaft ausgedrückt, greifen Fake News die Urteilsfähigkeit an, und eine unter Beschuss stehende Aufnahmefähigkeit ist viel anfälliger für Manipulation. Die Manipulation ist ein wichtiger Bestandteil der hybriden Kriegsführung, wobei dahinter auch staatliche Akteure stehen können. Ihr Zweck, ist Änderungen in der kollektiven Wahrnehmung herbeizuführen. Dafür wird Unzufriedenheit, Frustration sogar Hass gestreut, um eine politische Reaktion zu erzielen. Es entstehen zum Beispiel antieuropäische oder antiwestliche Parteien, um einen dramatischen Paradigmenwechsel in der Geopolitik und Sicherheit herbeizuführen.

  • „Helden des Internets“: Google-Plattform für Cybersicherheit-Erziehung

    „Helden des Internets“: Google-Plattform für Cybersicherheit-Erziehung

    Wie schon üblich in letzter Zeit bleiben wir auch weiterhin im Online-Bereich. Diesmal geht es um eine neue Erfindung von Google, die auch in Rumänien umgesetzt wurde — die Internet-Helden. Dabei handelt es sich um ein Programm, das es den Kindern ermöglicht, die Welt des Internets in Sicherheit und bei vollem Vertrauen kennenzulernen. Mit Hilfe dieses Programms eignen sich die Kinder Grundkenntnisse über das Internet an. Dabei geht es hauptsächlich um grundlegende digitale Fähigkeiten und Online-Sicherheit. Das Programm kann durchs Anklicken des Links https://g.co/EroiiInternetului erreicht werden. Wir unterhielten uns über das Thema mit Dan Oros, dem Google Marketing Direktor. Er sagte uns Folgendes:



    Internet-Helden ist eine Plattform, die den Kindern grundlegende Kenntnisse über die digitale Bürgerschaft und Online-Sicherheit vermittelt. Dadurch lernen sie, die Welt selbstbewusster zu erforschen. Die Plattform ist zugänglich für alle. Nichtsdestotrotz richtet sie sich an drei Hauptkategorien: erstens an die Kinder, zweitens an die Eltern und drittens an die Lehrer. Wir empfehlen ihnen, sich die bereitgestellten Ressourcen anzuschauen. Die Kinder verbringen immer mehr Zeit im Online-Umfeld, daher ist es wichtig, einige wesentliche Grundsätze zu kennen. Die Plattform setzt auf ein paar wichtige Grundsätze für das Online-Verhalten. Zum Beispiel, rät die Plattform, Informationen mit Umsicht weiterzuleiten. Oder sie warnt vor dem Internet-Betrug. Die Kinder dürfen sich von den vielen Inhalten im Internet nicht täuschen oder irreführen lassen. Au‎ßerdem lernen die Kinder, wie sie ihre Geheimnisse besser schützen oder wie sie ein starkes Passwort wählen können. Ein weiterer wichtiger Grundsatz ist, freundlich im Umgang mit den anderen zu sein. Die vermittelten Botschaften werden durch ihre Veröffentlichung im Internet stark verstärkt. Daher wollen wir, dass positive Botschaften vermittelt werden. Wir versuchen den Kindern zu erklären, wie wichtig es ist, die anderen so zu behandeln, wie man selbst behandelt werden möchte. Und, zu guter Letzt, wer Zweifel hat, soll fragen! Das ist ein sehr wichtiger Grundsatz. Die Kinder verbringen derzeit mehr Zeit im Internet, daher sollten sie auch bereit sein, sich an ihre Eltern oder Lehrer zu wenden, falls sie irgendwelche Zweifel haben.“




    Wer den Begriff Internet-Helden hört, denkt unwillkürlich ans Spielen. Dan Oros erläutert, dass es tatsächlich auch um eine spielerische Komponente geht:



    Die Plattform schlägt ein spannendes und interaktives Spiel vor. Dieses Spiel hilft den Kindern, die Internetwelt sicher zu erforschen. Internet-Helden sind wir alle, solange wir die genannten Grundsätze einhalten. Darüber hinaus bietet die Plattform interessante Ressourcen für die Eltern an, die sich zum Thema der Online-Sicherheit und des Umgangs mit dem Internet mit ihren Kindern unterhalten möchten. Denn wir dürfen nicht vergessen, dass die Erziehung zu Hause anfängt. Auf der Plattform kann der Ratgeber »Internet-Helden für Familien« heruntergeladen werden. Der Ratgeber schlägt vielfältige Spiele und Szenarien vor, die Eltern und Kinder zusammen probieren können. Das ist unser Angebot für die Eltern. Die Lehrer haben Zugang zu einem Lehrplan, der mehr als 20 Unterrichtseinheiten umfasst. Es sind interaktive und unterhaltsame Vorschläge für den Unterricht in der Schule, damit das Lernen Spa‎ß macht.“




    Die Kinder haben die Möglichkeit, die über die Plattform angeeigneten Kenntnisse zu testen. Diesbezüglich steht ihnen das Spiel Interland zur Verfügung. Dabei müssen sie mehrere Proben überstehen — durch das Schatzgebiet in Sicherheit reisen, das Freundlichkeitsgebiet erforschen, durch den Fluss der Wirklichkeit schwimmen und den Berg der Aufmerksamkeit besteigen. Nachdem sie alle Proben erfolgreich bestehen, bekommen sie eine Auszeichnung. Und Feedback gab es nach weniger Zeit. Dazu Dan Oros:



    Die Rückmeldung war besonders gut. Es schrieben uns Kinder an, die auf der Plattform schon gespielt und Spa‎ß gehabt hatten. Und auch die Lehrer nahmen die Plattform gut entgegen. Neben der Plattform gaben wir auch einen Grant von 200.000 USD bekannt. Das Geld soll an eine NGO gehen, die Aktivitäten im Hinblick auf die Online-Sicherheit organisieren möchte. Kinder und Eltern sollen dabei berücksichtigt werden. Es ist sehr wichtig, vor allem zurzeit, so viel wie möglich zu mehr Online-Sicherheit beizutragen.“




    Das Programm Internet-Helden“ steht allen Interessenten frei zu. Au‎ßerdem will Google in Zusammenarbeit mit mehreren Partnern Seminare und Weiterbildungsma‎ßnahmen für die Lehrer im ganzen Land organisieren. Online-Sicherheit, der Schutz personenbezogener Daten und Vertraulichkeit, Online-Verhalten und allgemeine digitale Kenntnisse sind die anvisierten Themen. Dan Oros, Google Marketing Manager, fügte noch Folgendes hinzu:



    Die Plattform richtet sich auch an die Eltern, auch wenn die Inhalte hauptsächlich für die Kinder gedacht sind. Wir fordern die Eltern auf, die vorgeschlagenen Schritte zusammen mit ihren Kindern durchzugehen. Sie werden spannende Dinge erfahren. Und vielleicht sto‎ßen sie auf etwas, das sie nicht wussten: Wie ein starkes Passwort ausgewählt wird, oder wie man Fehlinformationen meidet usw.“




    Im Unterschied zu anderen Programmen für die Förderung der Online-Sicherheit, die mehr Wert auf Bedrohungen und Restriktionen legen, konzentriert sich die Plattform Internet-Helden“ auf die Ausbildung der Fähigkeiten und Kompetenzen der Jugendlichen, die ermutigt werden, positive Änderungen in ihrem Umfeld anzuregen.

  • Les héros d’Internet

    Les héros d’Internet

    Ce programme lancé par Google permet aux enfants d’acquérir des connaissances essentielles pour naviguer sur Internet en toute sécurité. (Il est accessible à l’adresse https://g.co/EroiiInternetului.) Dan Oros, directeur de marketing chez Google, explique :« Les héros d’Internet » est une plateforme grâce à laquelle les enfants peuvent apprendre des notions fondamentales sur la citoyenneté numérique et sur la sécurité en ligne, pour pouvoir explorer le cyberespace avec plus de confiance. La plateforme est accessible à tout le monde et elle est destinée à trois groupes cibles : les enfants, les parents et les professeurs. Les enfants passent de plus en plus de temps en ligne et il est important qu’ils connaissent certains principes. Or, cette plateforme leur fait découvrir justement certains de ces principes, par exemple ne pas se laisser tromper par ce qu’ils voient sur Internet, de partager les informations avec prudence, d’apprendre à sécuriser les informations personnelles et à créer des mots de passe forts. Autre principe intéressant : apprendre à être aimable en ligne. Internet est un amplificateur puissant de messages et nous souhaitons que ces messages soient positifs. Apprenons aux enfants à traiter les autres comme ils souhaiteraient être traités. Enfin, dernier principe essentiel : si vous avez des doutes, demandez ! Cela est important, car les enfants passent maintenant encore plus de temps sur Internet et ils doivent être encouragés à être ouverts et à poser des questions aux parents et aux professeurs lorsqu’ils ont des doutes. »

    Le programme « Les héros d’Internet » a un côté ludique. Dan Oros.« Cette plateforme comporte un jeu interactif très intéressant. Nous pouvons tous être des héros d’Internet, tant que nous respectons ces principes. La plateforme offre des ressources aux parents qui souhaitent aborder ce sujet avec leurs enfants. Car, en fin de compte, l’éducation commence à la maison. Les parents trouveront donc un guide destiné aux familles qui leur propose certains jeux et scénarios dont ils peuvent s’entretenir avec leurs enfants. Quant aux professeurs, nous mettons à leur disposition un programme ressemblant à un programme scolaire, comportant une vingtaine de leçons qu’ils peuvent utiliser en classe. Ce sont des leçons interactives qui rendent l’apprentissage agréable et amusant. »

    Les cyber-héros peuvent tester les connaissances apprises grâce au jeu pédagogique Interland : après avoir dépassé la Tour du trésor, le Royaume de la gentillesse, la Rivière de la réalité et la Montagne de la prudence, ils recevront un diplôme. Le retour des utilisateurs ne s’est pas fait attendre. Dan Oros: « Le feed-back des enfants qui ont commencé déjà à utiliser cette plateforme et des professeurs qui les accompagnent est excellent. A part la création de cette plateforme, nous avons lancé un fonds de 200.000 dollars destiné à une ONG qui déroulera des activités liées à la sécurité en ligne destinées aux enfants et aux parents. C’est particulièrement important durant la période actuelle et nous essayons d’aider autant que nous le pouvons. »

    Le programme « Les héros d’Internet » est gratuit. En coopération avec différents partenaires, Google organisera dans tout le pays des séminaires et des sessions de formation destinés aux enseignants sur la sécurité en ligne, sur la protection des données personnelles, sur la confidentialité, sur le comportement en ligne. Ces stages leur permettront également d’acquérir des connaissances en informatique. Dan Oros, directeur de marketing chez Google, précise : « La plateforme peut être utile aux parents, même si son contenu est destiné aux enfants. En accompagnant leurs enfants dans ces activités, ils apprendront des choses intéressantes qu’ils ignoraient peut-être : comment créer un mot de passe fort, comment éviter la désinformation, comment savoir si une info est vraie ou fausse etc. »

    A la différence d’autres programmes de sécurité en ligne qui mettent l’accent sur les menaces et les interdictions, « Les héros d’Internet » vise à favoriser le savoir-faire et les aptitudes des jeunes, les encourageant à faire des changements bénéfiques autour d’eux. (Trad. : Dominique)

  • Eroii Internetului

    Eroii Internetului

    Aşa cum ne-am obişnuit în ultima
    vreme, rămânem în online. De data aceasta ne bucurăm de o nouă idee Google
    lansată în România: Eroii Internetului, programul Google prin care copiii
    învață să folosească Internetul în siguranță și cu încredere. Cu ajutorul acestui program, copiii deprind
    cunoștințele digitale de bază, de siguranță și securitate online. Programul
    poate fi accesat la adresa: https://g.co/EroiiInternetului.



    Am discutat cu Dan Oros, director de
    marketing Google, pentru a afla despre ce este vorba: Eroii internetului
    este o platformă ce-i învaţă pe copii noţiuni fundamentale despre cetăţenia
    digitală şi siguranţa în online, în aşa fel încât ei să poată explora lumea cu
    mai multă încredere. Platforma
    este disponibilă pentru toată lumea, este destinată pentru trei segmente
    principale: în primul rând copiii, în al doilea rând părinţii şi în al treilea
    rând profesorii. Sugestiile noastre ar fi să exploreze aceste resurse, pentru
    că în acest moment copiii petrec din ce în ce mai mult timp în online şi e
    important să petreacă acest timp, luând la cunoştinţă anumite principii. Şi
    platforma asta se bazează pe nişte principii extrem de importante când eşti
    online.

    De exemplu, să distribui cu prudenţă informaţiile, să nu te laşi
    păcălit de ceea ce vezi pe internet, să înveţi cum să îţi securizezi secretele,
    cum să setezi parole puternice. Un alt principiu interesant e cum să fii
    amabil. Internetul e un amplificator puternic pentru mesaje şi vrem ca aceste
    mesaje să fie pozitive. Să-i învăţăm pe copii să îi trateze pe alţii la fel cum
    ar vrea şi ei să fie trataţi. Şi nu în ultimul rând, dacă ai îndoieli, întreabă !
    Este ceva deosebit de important pentru copii care petrec mai mult timp acum pe
    internet, să fie deschişi să meargă la părinţi şi la profesori şi să întrebe în
    momentul în care au anumite îndoieli.


    Şi pentru că atunci când spunem Eroii internetului ne ducem cu mintea la
    joacă, Dan Oros ne-a explicat:

    Această platformă şi jocul pe care îl
    conţine platforma, un joc extrem de interesant şi de interactiv, îi ajută pe
    copii cum să exploreze internetul în mod sigur. Eroii internetului putem fi cu toţii,
    atâta timp cât respectăm aceste principii. Pe această platformă vor găsi
    resurse şi părinţii, care doresc să deschidă un dialog pe această temă cu
    copiii. Pentru că până la urmă educaţia începe de acasă, şi astfel, acolo ei
    vor găsi ghidul Eroiii internetului pentru familii, în care li se cere să facă
    anumite jocuri şi scenarii, pe care să le discute cu copiii acasă. Asta pentru
    părinţi. Iar apoi, pentru profesori, avem o programă, care este ca o programă
    şcolară, cu peste 20 de lecţii, ce se pot face la clasă, tot pe aceste teme:
    lecţii interactive, distractive, care fac ca învăţatul să fie o plăcere pentru
    copii.


    Copiii își pot testa cunoștințele astfel învățate în jocul Interland, în
    care trebuie să străbată cu bine Tărâmul comorii, Tărâmul Amabilității, Râul
    Realității și Muntele Atenției, iar după ce au trecut cu bine fiecare
    provocare, vor primi o diplomă.

    Aşa că
    feedbackul nu a întârziat să apară, după cum ne-a spus Dan Oros: Avem un feedback extrem de bun de la copiii care au început să se
    joace deja pe această platformă, dar şi de la profesori. Pe lângă această
    platformă, noi chiar am anunţat şi un grant de 200 de mii de dolari, pentru un
    ONG, care să desfăşoare activităţi de siguranţă în online pentru copii şi
    pentru părinţi. E extrem de important , mai ales în această perioadă şi
    încercăm să ajutăm cât de mult putem.


    Programul Eroii internetului este gratuit pentru oricine. Mai mult, în
    cooperare cu diferiți parteneri, Google va organiza în toată țara seminarii și
    sesiuni de pregătire pentru profesori, în domeniile siguranței și securității
    online, protecției datelor personale și confidențialității, conduitei online și
    cunoștințe digitale.


    Dan Oros, director de marketing Google, a adăugat: Platforma este
    relevantă chiar şi pentru părinţi, chiar dacă avem conţinut dedicat pentru
    copii, în momentul în care părinţii trec prin aceste activităţi împreună cu
    copiii şi ei, la rândul lor, vor învăţa câteva lucruri interesante, pe care
    poate nu le ştiau: referitor la cum să aibă parole mai bune pe internet, sau
    cum să stai departe de dezinformare, sau cum să îţi dai seama dacă o ştire este
    falsă sau adevărată şi aşa mai departe.




    Spre deosebire de alte programe de siguranță
    online, care pun accent pe amenințări și restricții, Eroii Internetului se
    concentrează pe educarea abilităților și aptitudinilor tinerilor, încurajându-i
    să facă schimbări în bine în jurul lor.

  • Pericolele fake news

    Pericolele fake news

    Dincolo
    de performanța de a bulversa mapamondul, cel mai recent
    coronavirus joacă și alte roluri importante, unul dintre acestea fiind acela că
    testează societatea și vulnerabilitatea acesteia la fake news.


    Încă de
    la începutul pandemiei au fost transmise mesaje oficiale cu privire la faptul
    că aceasta este însoţită, pas cu pas, de infodemie, adică, de un adevărat
    bombardament informaţional sau mai degrabă dezinformaţional, care amplifică,
    schimbă contururile. Sunt multe motivațiile care pot
    sta în spate atunci când vorbim de fake news. Poate fi vorba de interese
    politice sau ale activiștilor anti-vaccin, de exemplu, se poate urmări
    discreditarea sau, dimpotrivă, construirea unui profil favorizant pentru o
    persoană în detrimentul alteia. Fenomenul în sine nu este nou, a căpătat, însă,
    o amploare deosebită odată cu ascensiunea extraordinară a platformelor
    digitale. Ceea ce trebuie înțeles este că termenul de fake news nu este
    echivalent cu o știre falsă.


    Dezinformarea digitală nu are de-a face cu
    jurnalismul, a explicat la Radio România profesorul
    universitar doctor Alina Bârgăoanu, expert în Grupul la nivel înalt pentru
    combaterea știrilor false și a dezinformării, din cadrul Comisiei Europene. Ecosistemul
    de comunicare, de informare, s-a schimbat în mod fundamental în ultimii ani, digitalul
    a produs o mare dislocare a acestui sistem, iar presa mainstream este chiar o
    victimă colaterală a acestei ascensiuni uluitoare din partea platformelor
    digitale, atrage atenția d-na Bârgăoanu:


    Utilizarea termenului de fake news este înșelătoare, pentru că, dacă
    folosim termenul de fake news, ne duce la ideea de distincție dintre adevăr și
    fals, iar, de fapt, megafenomenul de dezinformare digitală nu are de-a face cu
    o fraudă neapărat cu adevărul, ci este o fraudă cu utilizarea profilului
    nostru personal, a datelor personale, targetarea noastră în calitatea de
    utilizatori de platforme digitale.


    Pericolul ține de manipulare,
    favorizată de algoritmizare – adică fake news sunt construite în funcție de
    interese și sunt livrate țintit, în funcție de comportamentul din social media
    înregistrat. De aici, lucrurile devin relativ simple – nu este complicat să
    influențezi o persoană căreia îi cunoști foarte bine profilul, să o faci să
    rezoneze și să distribuie mai departe o informație care pare să-i confirme
    temerile sau prejudecățile. În această ecuație, binomul format de Facebook și
    Google joacă un rol major, prin adunarea de date și prin diseminarea rapidă și
    facilă a informațiilor către un număr fantastic de utilizatori, foarte bine
    targetați tocmai pentru că profilul lor poate fi făcut ușor.
    Există articole
    publicate de serviciile de Intelligence din Israel care spuneau că ele pot
    estima disponibilitatea unor oameni de a se arunca în aer pe baza ciocolatei pe
    care o consumă, a exemplificat d-na Alina Bârgăoanu, care a explicat pe larg
    fenomenul fake news:

    Fake news
    nu sunt nici știri și nu sunt nici false. Evident că putem vorbi și de această
    specie jurnalistică, adică despre erori de informare, despre dezinformări care
    sunt în mod asumat aruncate pe piață, dar vestea proastă este că nu vorbim de
    știri, ci putem vorbi despre emoții, depre meme-uri, despre filmulețe, despre
    caricaturi, putem vorbi despre hashtag-uri și nu vorbim despre ceva fals. O
    informație poate să fie foarte adevărată, dar dacă ea este amplificată prin
    algoritmi, prin motoare de căutare devine fake din cauză că intră într-o
    competiție inegală cu o informație la fel de adevărată care nu este promovată.
    Avem de-a facem cu un fenomen pe care eu l-am denumit dezinformarea 2.0 pentru
    a atrage atenția asupra faptului că avem de-a face cu un fenomen total nou,
    care are de-a face cu explozia platformelor digitale și nu are legătură cu
    jurnalismul.


    Noi, în România, am căzut în capcana de a discuta despre fake
    news în termeni de adevărat și fals, atrage atenția profesorul universitar
    Alina Bârgăoanu:

    Eu cred că distincția fundamentală este
    între ceea ce este viral și ceea ce nu este viral, ceea ce poate ajunge pe
    motoarele de căutare și ceea ce nu ajunge pe motoarele de căutare, ceea ce este
    promovat pe Facebook sau ceea ce este scos de pe Facebook. Există mecanisme de
    deplatformizare, există mecanisme prin care Google îți poate pune numele pe
    primul loc sau ți-l poate pune pe al 100-lea loc, nu înseamnă că tu nu exiști,
    dar printr-o manevră a Google ești o personalitate, prin altă manevră practic
    nu exiști în spațiul public. Eu cred că atunci când vorbim despre amplul
    fenomen al dezinformării digitale să nu-l discutăm în termeni de adevărat sau
    fals, ci să discutăm schimbările fundamentale pe care le-au produs platformele
    digitale în ceea ce privește ecosistemul de informare.


    De cele mai multe
    ori, regăsim în fake news exagerări panicarde, iar răspândirea lor este ajutată
    de caracterul lor preponderent alarmist, de faptul că beneficiază, de cele mai
    multe ori, de o infuzie de informații care intrigă sau stârnesc furia. Pot
    genera tensiuni, pot vulnerabiliza persoane, instituții sau coeziunea socială.
    La fel de îngrijorător este faptul că ele continuă, în mare măsură, să facă
    jocurile celor care le-au generat chiar și după ce sunt dezmințite. Foarte
    plastic spus, fake news afectează judecata, iar un creier agresat este mult mai
    vulnerabil la manipulare. Manipulare pe care o identificăm drept o verigă
    importantă inclusiv a războiului hibrid, dacă în spatele ei de află actori
    statali. Scopul este acela de a genera schimbări în mentalul colectiv, astfel
    încât, prin stimularea nemulţumirii, a frustrării sau a urii, să se obțină
    un rezultat politic, de exemplu, apariţia unor partide antieuropene,
    antioccidentale, care să ducă la o modificare dramatică de paradigmă
    geopolitică şi de securitate.



  • UE trebuie să își modernizeze normele în domeniul concurenţei

    UE trebuie să își modernizeze normele în domeniul concurenţei

    Trebuie spus înainte de toate că în ultima vreme legislaţia europeană din domeniul concurenţei este tot mai criticată pentru că nu a reuşit să ţină pasul cu vremurile. Actualele norme datează din anul 1997, dar între timp au apărut tot mai multe afaceri care se dezvoltă la nivel global grație noilor tehnologii.

    De altfel sunt tot mai multe cazurile în care organismele de reglementare din statele membre trebuie să examineze fuziuni şi practici anticoncurenţiale care implică companii din domeniul online cu filiale peste tot în lume.

    Digitalizarea este peste tot. Va defini modul în care vor arăta în viitor piețele, locurile noastre de muncă, interacțiunile sociale și chiar sistemul nostru democratic, spunea încă de la începutul anului Margrethe Vestager. Și tot ea ținea să adauge atunci: Nici măcar politica din domeniul competiției nu are răspuns la toate întrebările în momentul de față.



    O remarcă care poate contrasta cu amenzile record date în primul mandat de comisar pentru concurență unor giganți precum Apple, Amazon, Microsoft sau Google.

    A venit însă timpul pentru actualizarea regulilor, iar revizuirea va viza, între altele, amploarea geografică a pieţelor. De exemplu, producătorii de trenuri, Siemens din Germania şi Alstom din Franța, a căror tentativă de fuziune a fost blocată în februarie chiar de Margrethe Vestager, au susţinut că organismele de reglementare ar fi trebuit să ţină mai mult cont de ponderea rivalilor chinezi pe piaţa mondială.

    Acum, Margrethe Vestager, aflată la începutul celui de-al doilea mandat de comisar pentru concurență, dă asigurări că existența unor companii străine puternice care ar putea pune obstacole firmelor europene va fi luată în considerare atunci când va fi analizat proiectul unei fuziuni.

    De asemenea ar urma să se modifice şi modul în care sunt definite pieţele în era digitală. De ce este important acest lucru? Modul în care organismele de reglementare definesc pieţele poate ajuta la măsurarea puterii unei companii de a stabili preţurile sau de a-şi înlătura rivalii.

    Pentru a schimba legislația comunitară din domeniul concurenței este nevoie de acordul tuturor statelor membre ale Uniunii. Ar trebui, de asemenea, să își dea consimțământul și Parlamentului European.

  • RRI 2019-2020 Winter Broadcast Frequencies

    RRI 2019-2020 Winter Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website


















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 06.30 — 07.00 7,345; 6, 040 (DRM)
    12.00 — 13.00 13,750; 15, 460
    18.00 — 19.00 5, 935; 7,350 (DRM)
    21.30 — 22.00 6,030 (DRM); 7,375
    23.00 — 00.00 6, 040 (DRM); 7,220
    AFRICA 12.00 — 13.00 15,600; 17,800
    NORTH AMERICA (East Coast) 21.30 — 22.00 6,170; 7, 310
    01.00 — 02.00 6, 130; 7,325
    NORTH AMERICA (West Coast) 04.00 — 05.00 6, 020; 7,410
    JAPAN 23.00 — 00.00 6,090; 7,325
    AUSTRALIA 06.30 — 07.00 15, 450; 17, 780
    INDIA 04.00 — 05.00 9,820;11,790



    You can also listen to RRI’s English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live!” section in the top-right of our website, choose channel “1” for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).


    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)


    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania Internationals English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRIs channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website


















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 05.30 – 06.00 6,015; 7,325 (DRM)
    11.00 – 12.00 11,990; 13,750
    17.00 – 18.00 11,850; 9,760 (DRM)
    20.30 – 21.00 6,170; 7,315 (DRM)
    22.00 – 23.00 5, 945; 7,310
    SOUTH-EAST AFRICA 11.00 – 12.00 15,320; 17,670
    NORTH AMERICA (East Coast) 20.30 – 21.00 11,850; 13,650
    00.00 – 01.00 6, 040; 7,375
    NORTH AMERICA (West Coast) 03.00 – 04.00 6,040; 7,375
    JAPAN 22.00 – 23.00 7,325; 9,790
    INDIA + AUSTRALIA 05.30 – 06.00 15, 410; 17, 760
    INDIA 03.00 – 04.00 11,825; 13,630 (DRM)



    You can also listen to RRIs English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live! section in the top-right of our website, choose channel “1 for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)




    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania International’s English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRI’s channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    RRI 2019 Summer Broadcast Frequencies

    Listen to English language programming live via the RRI website

















    RECEPTION AREAS UTC kHz
    WESTERN EUROPE 05.30 — 06.00 6,015; 7,325 (DRM)
    11.00 — 12.00 11,990; 13,750
    17.00 — 18.00 9,760 (DRM); 11,850
    20.30 — 21.00 6,170; 7,315 (DRM)
    22.00 — 23.00 5, 945; 7,310
    SOUTH-EAST AFRICA 11.00 — 12.00 15,320; 17,670
    NORTH AMERICA (East Coast) 20.30 — 21.00 13,650; 11,850
    00.00 — 01.00 6, 040; 7,375
    NORTH AMERICA (West Coast) 03.00 — 04.00 6,040; 7,375
    JAPAN 22.00 — 23.00 7,325; 9,790
    INDIA + AUSTRALIA 05.30 — 06.00 15, 410; 17, 760
    INDIA 03.00 — 04.00 13,630 (DRM)




    You can also listen to RRI’s English language programming live over the internet using the same SW broadcast schedule given above. All you need to do is go to the “RRI Live!” section in the top-right of our website, choose channel “1” for English and then select your desired audio format (WMA, MP3 or ACC).



    RRI and social media


    RRI can also be found on Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Dailymotion, Google+, Flickr, Pinterest, LinkedIn, Tumblr, SoundCloud and Instagram.



    RRI programs are also available on TuneIn (Radio Romania International 1)




    RRI via satellite


    You can also listen to Radio Romania Internationals English programmes via satellite –Eutelsat 16A– on 11,512 MHz, vertical polarisation, azimuth 16 degrees East. Symbol rate: 29,950 MSym/s, Standard: DVB-S2, Modulation: 8PSK, Audio PID 510. The satellite transmits the unencrypted signals of RRIs channels.


    Eutelsat 16A covers Europe, as well as North Africa, the Middle East, part of European Russia, areas in the Arabian Peninsula and part of the Caspian Sea region.


  • Codul de practică împotriva dezinformării

    Codul de practică împotriva dezinformării

    Primele rapoarte publicate de Comisia Europeană
    cu privire la măsurile pe care le iau Google, Facebook, Twitter, Mozilla și
    asociațiile profesionale reprezentând sectorul publicitar pentru a respecta
    Codul de bune practici împotriva dezinformării constată unele progrese. Acestea
    sunt în special în eliminarea conturilor false și limitarea vizibilității
    site-urilor care promovează dezinformarea, consideră Comisia, solicitând, în acelaşi
    timp, intensificarea eforturilor, în perspectiva alegerilor europarlamentare
    din mai 2019. Este nevoie de acțiuni suplimentare pentru a asigura transparența
    deplină a anunțurilor politice până la începutul campaniei pentru alegerile
    europene în toate statele membre ale UE, pentru a permite accesul adecvat la
    datele platformelor în scopuri de cercetare și pentru a asigura o bună
    cooperare între platforme și statele membre individuale prin intermediul
    punctelor de contact din Sistemul de alertă rapidă, potrivit Comisiei.


    Este un
    început bun
    , a declarat Mariya Gabriel, comisarul pentru economie și societate
    digitală. Acum mă aștept ca cei care au semnat documentul în toamna anului
    trecut să-și intensifice monitorizarea și raportarea și să-și intensifice, de
    asemenea, cooperarea cu factorii de decizie și comunitatea de cercetare.
    Trebuie să asigurăm accesul cetățenilor la informații calitative și obiective,
    care să le permită să facă alegeri în cunoștință de cauză
    , subliniază comisarul
    Mariya Gabriel:


    Multe inițiative sunt limitate la un număr de state membre și
    este clar că știrile false nu cunosc granițe. Căutăm o abordare europeană și
    aceasta trebuie să acopere toate statele membre. În al doilea rând, timpul este
    esențial și există numeroase măsuri care trebuie implementate înainte de
    alegerile europene. Campaniile preelectorale au început deja în multe țări,
    astfel încât trebuie să ne grăbim. Și, de asemenea, atunci când vine vorba de
    transparență, acest lucru se referă momentan doar la publicitatea politică,
    fără a acoperi publicitatea în termeni mai largi în scopuri politice. Aş
    dori să subliniez că acest cod ar trebui văzut ca o bază comună pentru muncă,
    nu este exhaustiv.


    Iar semnatarii sunt mai mult decat bineveniţi să depăşească
    angajamentele lor iniţiale, a adăugat comisarul Mariya Gabriel.dezinformarea online, Mariya Gabriel,