Tag: Sinaia

  • Strassman și Dozzi –  legende gastronomice în Sinaia regală .

    Strassman și Dozzi – legende gastronomice în Sinaia regală .

    Două nume legendare fac din Sinaia oraș de referință pentru gastronomia românească din secolul trecut. Germanul Iosif Strassman si italianul Flippo Dozzi. În ambele cazuri, destinul lor strălucit s-a frânt după venirea comuniștilor la putere.




  • Judeţul Prahova

    Judeţul Prahova

    Vă propunem astăzi să descoperiţi alături de noi judeţul Prahova, altfel
    decât prin prizma staţiunilor montane de aici. Ne aflăm într-una dintre regiunile turistice cele
    mai renumite din Munții Carpați, pe traseul râului Prahova, în partea de
    sud-est a României.


    Dincolo de mult cunoscutele staţiuni montane Breaza, Sinaia, Bușteni şi
    Azuga, judeţul Prahova îmbie şi cu alte atracţii. Aflăm mai multe de la Emilia
    Iancu, directorul Muzeului judeţean de ştiinţele naturii Prahova: Aveţi ce vizita în judeţul Prahova, aproape că vorbele nu înseamnă
    nimic. În oraşul Ploieşti găsim Muzeul Petrolului, care prezintă istoria petrolului,
    modul în care a evoluat industria petrolieră în România. În afară de acesta,
    există în oraşul Sinaia Muzeul Rezervaţiei Bucegi, care prezintă rezervaţia cu
    tot ce are ea deosebit ca floră şi faună. În oraşul Slănic avem Muzeul Sării,
    care ne prezintă metodele de extracţie ale sării şi totodată principalele
    aspecte de vizitat din oraşul Slănic, oraş turistic, unde există şi o salină
    care poate să fie vizitată.

    În oraşul Vălenii de Munte, un oraş cu un relief
    deosebit şi o climă deosebită, poate să fie vizitat Muzeul Văii Teleajenului,
    un muzeu care prezintă peisajul antropic, începând de la şes şi celelalte
    aspecte legate de floră şi faună a Văii Teleajenului, legat de cele patru
    anotimpuri. Acolo cântă cucul, urlă lupul, este deosebit de interesant şi
    atractiv, interactiv şi acesta. Urcăm la munte şi vedem Muzeul de flori de
    mină, din localitatea Cheia, unde este explicat ce înseamnă florile de mină şi
    sunt o mulţime de exponate deosebite. Şi tot la Cheia este un muzeu deosebit,
    un muzeu de antropologie, muzeu realizat în casa de vacanţă a antropologului
    Francisc Reiner, creator de şcoală de antropologie, un muzeu în care poţi
    înţelege ce este antropologia, cu ce se ocupă ea şi ce poate prezenta şi acesta
    este tot interactiv.


    Dacă rămânem în decorul blând al câmpiei care înconjoară Ploieştiul, putem
    descoperi câteva repere ale zonei, păstrate cu grijă de oamenii locului. Conacul
    Pană Filipescu este un astfel de exemplu, un muzeu surprinzător, restaurat în
    anul 2016, ridicat la mijlocul secolului al XVII-lea, care evocă istoria
    familiilor Cantacuzino (care au dominat politica internă şi externă a Ţării
    Româneşti de la sfârşitul secolului al XVI-lea şi până în prima jumătate a
    secolului al XVIII-lea) şi Filipescu. În Ploieşti putem afla şi povestea negustorului
    Hagi Prodan, care şi-a făcut averea din comerţul cu aramă adusă din Macedonia. Şi
    tot aici putem să ne oprim la Casa Dobrescu, monument de arhitectură de la
    sfârşitul secolului al XVIII-lea, în care a creat dramaturgul român Ion Luca
    Caragiale.


    Muzeul Ceasului este un alt obiectiv ce trebuie văzut, odată ajunşi în
    zonă. Aici găsim o colecţie unică în ţară, găzduită într-o clădire monument
    istoric de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Este vorba de peste 4.000 de
    piese, de la cadrane solare, clepsidre, nisiparniţe, ceasuri de mobilier, de şemineu,
    de perete, de buzunar şi de călătorie. Majoritatea pieselor functionează şi
    astăzi chiar dacă au o vechime de peste 150 de ani.


    Un Muzeu inedit este şi Muzeul Omului, despre care am aflat de la Emilia Iancu,
    directorul Muzeului judeţean de ştiinţele naturii Prahova: În Prahova întâlniţi
    Muzeul Omului, un muzeu deosebit ca temă, un muzeu-şcoală, realizat interactiv,
    care poate să fie vizitat absolut de toate categoriile de vârstă, unde fiecare
    găseşte un răspuns la întrebarea lui legată de mediu, legată de om, de felul în
    care a evoluat, despre structura lui anatomică, cum este localizat în lumea
    celorlalte vieţuitoare, animale şi plante, cum trebuie să protejeze mediul şi
    care pregăteşte permanent, sub formă de lecţii orice curiozitate legată de
    mediul natural.



    Cu speranţa că veţi da curs invitaţiei noastre,
    vă aşteptăm data viitoare cu o nouă destinaţie

  • Samara Indi din Brazilia, absolventă a Facultăţii de Drept de la Universitatea din Bucureşti

    Samara Indi din Brazilia, absolventă a Facultăţii de Drept de la Universitatea din Bucureşti

    Mă numesc Samara Indi, ascultaţi Radio România
    Internaţional, vin din Brazilia, mai exact din Fortaleza, statul Ceará.



    Samara Indi a locuit în România prima oară între 2011 şi 2014, când a
    urmat un masterat în Drept internaţional la Universitatea din Bucureşti, după
    care s-a întors în Brazilia, pentru că îi era foarte dor de casă, iar de acolo ulterior
    a revenit în 2016 în România.






    Pentru că mi-a fost dor de România. Pentru că după ce am ajuns în
    Brazilia mi-am dat seama cât îmi plăcea România şi a început să-mi fie foarte
    dor, iar cum prietenul de atunci, astăzi – soţul meu, era în România, m-am
    hotărât să mă întorc. Vlad Ciucu se numeşte, ne-am cunoscut pe internet acum 12 ani şi am
    început să vorbim pornind de la exersarea limbii engleze şi în cele din urmă
    ne-am apropiat foarte mult şi foarte repede şi ne-am hotărât în 2007 să începem
    o relaţie. Până atunci eu voiam să studiez la masterat în Portugalia sau în
    Marea Britanie, dar după ce l-am cunoscut pe el mi-am schimbat planurile.


    Samara Indi a terminat în 2011, în Brazilia, Facultatea de Drept la Unifor/Universitatea din Fortaleza. A beneficiat
    apoi de o bursă oferită de Ministerul român al Afacerilor Externe studenţilor
    străini, a învăţat limba română la Facultatea de Litere din Capitală, iar în
    2013 şi-a încheiat masteratul în Drept Public Internaţional la Universitatea
    din Bucureşti. În prezent lucrează pentru un operator de turism din Bucureşti.
    Are şi un canal de youtube.


    Am început vorbind despre frumuseţe, în special despre sfaturi de frumuseţe
    pentru persoanele de culoare, iar după multe comentarii am început să fac video-uri
    şi despre România, astfel încât momentan canalul meu e mai mult focusat pe
    România – cultură, curiozităţi, dacă ajung undeva de obicei fac vloguri. Un
    video care a avut multe comentarii şi vizualizări a fost cel în care am vorbit
    despre bursa de studii, dar şi cel în care am vorbit despre relaţia la
    distanţă, şi soţul meu a participat atunci, am spus povestea noastră, cum ne-am
    descurcat cu limba română, cum ne-am înţeles la început, acest video cred că a
    fost cel mai vizualizat dintre toate. Am mai avut un filmuleţ interesant, cel
    în care am vorbit despre obiceiuri de Crăciun, am arătat nişte mâncăruri,
    cozonac, piftie.


    Samara Indi a vizitat oraşe precum Sinaia, Sibiul, Branul sau Constanta,
    dar cel mai plin de farmec i s-a părut Braşovul. Când nu lucrează, îşi petrece
    timpul călătorind sau ascultând muzică românească:

    Muzică populară, Tudor Gheorghe sau Maria Dragomiroiu. Îmi place în
    primul rând, dacă pot, să călătoresc şi să mă plimb prin parc, pentru că unul
    dintre lucrurile cele mai frumoase din Bucureşti sunt parcurile, îmi place să
    petrec timp cu pisica mea, Mina, am adoptat-o în 2013, şi să stau cu soţul meu,
    să ieşim.


    Dintre toate ţările vizitate, Samara Indi din Brazilia are una preferată:


    Grecia, mereu am visat să ajung în Santorini, am ajuns acolo în 2014, iar
    apoi m-am îndrăgostit de această ţară şi an de an merg acolo, într-o insulă
    diferită.



    În 2018, odată cu vizita mamei sale în România, Samara Indi a reuşit să
    îi îndeplinească şi acesteia un vis.


    I-au plăcut foarte mult Sinaia, Braşov, Buşteni, şi am avut ocazia să o
    ducem în Franţa, era visul ei. România i-a plăcut foarte mult şi pe oriunde am
    fost cu ea a fost o fericire. Iar când s-a întors în Brazilia, mi-a spus că în
    primele zile visa despre România, visa că se plimba prin parcurile din
    Bucureşti.


    Un model în viaţă pentru Samara Indi e chiar mama sa.


    Mama e asistentă medicală. Eu am un frate mai mare şi mama ne-a crescut
    singură pe amândoi. Iar pentru mine mama e o eroină, pentru că am trecut prin
    perioade foarte grele şi ea a avut grijă de noi singură. De la mama am învăţat
    să fiu puternică, în special să fiu pozitivă şi, dacă cineva spune că nu poţi
    ceva, să nu iau în considerare şi să lupt pentru ce vreau. Eu aşa am reuşit să
    ajung aici, ţin minte că atunci când am aplicat pentru bursă multe persoane mă
    întrebau de ce merg în România, nu credeau că voi reuşi, iar eu am reuşit şi am
    venit aici.


    De ce a ales să rămână în România? Aceeaşi Samara Indi.


    Pentru că e o ţară mai liniştită, e un loc mai sigur. Din păcate, nu-mi
    place să spun aşa ceva, dar în Brazilia situaţia cu violenţa nu e deloc bună,
    în schimb aici eu pot să spun că duc o viaţă mai liniştită şi pot să mă şi
    distrez mai mult, pe lângă muncă. Şi anotimpurile îmi plac aici, acolo e vară
    tot timpul, aici există cele patru anotimpuri.


    Samara Indi şi-a făcut şi prieteni în România, deşi i-a fost puţin mai
    greu la început. Ne-a spus şi ce îşi propune în viitor.


    Am observat că fiecare popor are cultura lui, la fel şi cu oamenii, şi
    am descoperit oameni buni, numai că sunt unii de care te apropii mai greu, dar
    în rest sunt oameni minunaţi aici. Am cunoscut oameni minunaţi aici, am o
    prietenă foarte-foarte bună, e româncă şi ţin foarte mult la ea. Printre
    planurile mele e şi să fac un masterat în turism sau în management aici în
    România. Mai mult, eu mereu m-am gândit la ideea asta, dar nu ştiu cum s-o
    concretizez, mi-ar plăcea să-mi deschid o afacere în turism sau în modă. În
    turism îmi place pentru că iubesc să călătoresc, eu lucrez la un operator de
    turism şi pentru mine e o bucurie să-i ajut pe alţi oameni să îşi împlinească
    visul de a călători undeva.

  • La Ford V8 et autres motosaures

    La Ford V8 et autres motosaures

    Les voitures anciennes. Qui est-ce qui ne les connaît pas ? On les a vues au cinéma, vedettes muettes de reconstitutions du début du 20e siècle. On les voit encore dans des collections privées et même dans des musées. Nombre de gens ignorent un détail qu’un passionné de ces véhicules nous a révélé : des voitures Ford étaient fabriquées en Roumanie pendant l’entre-deux-guerres et plusieurs d’entre elles sont en cours de restauration. Vlad Capotescu, pendant 10 ans président de la filiale Retromobil Timiş et actuellement membre de la Commission de culture de l’association nationale, nous raconte l’histoire de la Ford: « Henry Ford a littéralement mis le monde sur 4 roues, pour ainsi dire. Avant l’apparition, en 1907, de la Ford T, 95% des gens du monde entier se déplaçaient toute la vie dans un rayon d’une centaine de km autour de leur localité d’origine. A compter de ce moment, les gens se sont mis à voyager, les relations économiques et commerciales se sont développées et le monde a commencé à bouger. La Ford T a donné un coup de pouce à l’économie américaine. En 1930, lorsqu’il a accordé une interview au Figaro, Henry Ford produisait 7.500 voitures par jour. La même année, quand ces automobiles ont fait leur entrée en Europe, on envisageait l’ouverture d’une entreprise, mais l’endroit n’était pas encore choisi. La construction de l’entreprise fut approuvée en 1934. C’était un projet extrêmement moderne pour l’époque, signé par l’architecte et professeur roumain Duiliu Marcu. Un terrain a été acheté à Bucarest, avenue Floreasca, et la société fut baptisée Ford România SAR. Selon les informations dont nous disposons, en 1935 commença l’assemblage du modèle V 8 1935. Une année plus tard fut assemblé le modèle 1936. Sur les plaques d’identification on pouvait lire : Ford România. »



    C’est sur la structure des moteurs V8 qu’ont été construits les moteurs des premières voitures tout terrain fabriquées en Roumanie : IMS 57 et Aro M461. Retour au présent avec Vlad Capotescu : « Actuellement, la situation est un peu triste. Les voitures anciennes sont entre « L’extase et l’agonie », si vous voulez. L’agonie a commencé après 1990, lorsque, dans le chaos législatif qui a suivi la chute du communisme, la plupart des voitures anciennes, auxquelles les films de Sergiu Nicolaescu nous avaient habitués, ont quitté le pays. Jusqu’à l’adhésion de la Roumanie à l’UE, en 2007, il n’y a pas eu de loi qui protège les véhicules historiques. Devenue membre de l’UE, la Roumanie a dû adopter des mesures de protection des automobiles de collection, qui appartiennent au patrimoine universel de l’UNESCO. L’association Retromobil est devenue membre de la Fédération internationale des véhicules anciens et les collectionneurs roumains ont pu reconstituer leurs papiers pour les véhicules historiques qu’ils possédaient, ils pouvaient importer de telles voitures et, à présent, c’est « l’extase » : les autos anciennes retournent au pays. La Roumanie compte actuellement 2.500 véhicules d’époque, enregistrés comme tels. »



    Si nous comparons notre situation à celle de la Slovénie, qui compte 2 millions d’habitants et 8.000 véhicules historiques, c’est peu. Vlad Capotescu précise : « Pour être enregistrée comme véhicule historique, la voiture doit être d’origine et en parfait état, c’est-à-dire que, du point de vue technique et visuel, elle soit comme neuve, comme si elle venait de sortir par la porte de l’entreprise productrice. C’est la condition imposée au niveau européen. Toute vieille bagnole n’est pas un véhicule historique. L’installation d’un système de signalisation — si elle n’en a pas eu un — est la seule modification admise et obligatoire à apporter à une telle voiture. Pour le reste, le véhicule doit être d’origine. »



    12 ou 13 voitures Ford V8 sont actuellement enregistrées en Roumanie, mais elles sont en très mauvais état. Vlad Capotescu nous donne pourtant aussi une bonne nouvelle: « 3 ou 4 voitures anciennes sont en cours de restauration et nous espérons les voir rouler, les prochaines années. S’y ajoutent une dizaine d’autres automobiles Ford V8 qui ont été importées et qui sont quasiment identiques à celles que l’on fabriquait en Roumanie dans les années ’30. Celles-ci sont en bon état et elles ont été enregistrées comme des véhicules historiques. Pourtant, parmi les voitures Ford fabriquées en Roumanie, aucune n’est actuellement en état de fonctionnement. Il faut être passionné pour les remettre en état. Moi, en tant qu’économiste, je peux dire que ce n’est pas rentable. »



    En effet, la restauration d’une telle voiture coûte le double du prix d’achat. Et pourtant, les voitures d’époque de Roumanie ont fait la fête en juin dernier : « Le 1er juin nous nous nous sommes rappelés le premier concours international automobile du Banat, vaste région du sud-ouest de la Roumanie, qui s’étend aussi au-delà des frontières du pays. Ce concours a eu lieu les 19 et 20 mai 1930. Ce fut le premier concours organisé sous les auspices de la Maison royale. Y ont participé, entre autres, le prince Ghica et le prince Nicolae. Le lendemain a eu lieu le premier concours d’élégance de Roumanie, 4 ans avant celui de Sinaia. 6 voitures ont participé au concours automobile et 6 autres au concours d’élégance. Nous avons souhaité réunir dans la région du Banat le plus grand nombre possible de voitures datant de l’entre-deux-guerres. Tout le Banat s’est donné rendez-vous à Timişoara. Le concours a été atypique, car il n’y a pas eu de rallye proprement dit, mais plutôt des épreuves amusantes pour les chauffeurs : une course à obstacles en marche avant et en marche arrière, car ces voitures ne sont pas faciles à manœuvrer. L’année prochaine, quand nous fêterons les 90 ans depuis le premier concours, nous allons organiser, avec nos partenaires de Hongrie et de Serbie, un véritable rallye dans le triangle du Banat. »



    Le concours automobile de Timişoara a lieu avant celui de Sinaia. Le Club Retromobil Roumanie a organisé, le 29 juin, la 9e édition du Concours d’élégance de Sinaia, avec, pour invitées, toujours les voitures d’époque. ( Trad. : Dominique)

  • Ford V8 and other big vintage cars in Romania

    Ford V8 and other big vintage cars in Romania

    We have learnt about them mainly from movies since many served as props in various reenactments of the atmosphere of early 20th century. They can also be found in private collections or even in museums. What few people know though, and what weve recently found out from an enthusiast is that the giant American carmaker, Ford, used to build cars in Romania between the two world wars. Some of these wonderful machines are now being refurbished and reconditioned.



    Vlad Capotescu, who has been chairman of the Timis branch of Retromobil Association for ten years and is currently a member in the associations culture committee, has shared with us details about Ford story in Romania.



    Vlad Capotescu: “Henry Ford was the first to motorize the world, so to say. Before the manufacture of Model T in 1907, the longest distance 95% of the worlds population could travel, was 100 kilometers around their birthplace. After the appearance of Ford T, the world started to move and travel longer distances. Economic relations started developing and we can say that this T model gave an impetus to the American economy. In 1930, the same year when he granted an interview to French daily Le Figaro, Henry Ford was producing 75 hundred cars per day. Ford also wanted to open a branch of their factory in Europe in the same year, but they failed to agree over the future location. The construction of the new factory was approved in 1934 and it was an extremely modern project at that time, which had a reinforced concrete structure, planned by architect professor Duiliu Marcu. The new factory was named Ford Romania SAR and was located somewhere on the Floreasca Way. Around 1935 Ford started to produce here their V 8 cars and a year later the 1936 model rolled off assembly line with identification plates reading Ford Româna.”



    The production line for the V 8 engines served as foundation for the future construction of engines that would later equip Romanias first off-road vehicles, IMS 57 and Aro M461. Vlad Capotescu has also referred to the present situation concerning vintage vehicles:



    Vlad Capotescu: “The situation is pretty sad, something between ecstasy and agony. The agony was after 1990 when in the legislative chaos of that time most of the cars we knew from director Sergiu Nicolaescus films were sold abroad. There had been no law to protect vintage cars until 2007 when Romania joined the European Union. After we had joined the EU we were compelled to take measures in this respect and protect these vehicles, which were part of the UNESCO world heritage. Retromobil became member of the International Federation of Historic Vehicles and local collectors were given permission to bring vintage cars into Romania. Now we are in the ecstasy phase, when vintage cars are coming back to Romania. At present we have 2500 vintage cars in Romania registered as historic vehicles.”



    It is not a high number if we compare Romania to Slovenia, a country with a population a little over two million, where there are 8 thousand vintage vehicles. Here is Vlad Capotescu again.



    Vlad Capotescu: “For a vehicle to be declared historic, it must be functional and have its original parts, and it has to look as if it rolled off assembly line yesterday. This is the condition a vehicle has to meet at European level, because not any vintage car is a historic one. The only improvement you are required to make is to install turn signals if the vehicle didnt come with them, but otherwise, it must have all its original parts.”



    According to Vlad Capotescu there are about 12, 13 V8 models in Romania, all in a bad condition, but there is also a silver lining to this situation.



    Vlad Capotescu:”There are 3-4 vehicles of this kind in full restoration process and hopefully theyll become functional in the following years. About 10 V8 models have been imported and they look almost like those produced in Romania. Unfortunately, none of those models produced in Romania are functional at present. It takes only a true enthusiast to make such a model functional again, because as an economist I can tell you, its not cost-effective at all.”



    Complete restoration for such a vehicle would cost twice as much as its purchase price, as Vlad Capotescu has told us. And yet, vintage cars in Romania are gearing up for parade.



    Vlad Capotescu:”On June 1st we are going to mark the first international car race held in Banat, Western Romania, over May 19th and 20th 1930. It was the first competition staged under the auspices of the Romanian Royal House and involved the participation of Prince Ghica and Prince Nicolae. The next day saw the first car-design competition, four years ahead the famous one in Sinaia. Six vehicles joined the race in 1930 and another six participated in the design competition the next day. At present wed like to bring together in Banat, as many vehicles built in the period between the two world wars. 7 vehicles from Romania have already been enlisted and we are waiting for confirmation from our colleagues from Serbia and Hungary. We are looking forward to seeing you in Timisoara, western Romania, if you want to see the cars, because this is going to be an atypical contest as we arent going to participate in a simple car rally. It will mainly consist of some funny events for drivers, such as driving the car backwards through poles, because vehicles like these arent very maneuverable, you know. Next year though, when we celebrate 90 years of existence, we intend to stage a rally on the entire Banat area. Weve already started talks with our Hungarian and Serbian counterparts on this race.”


    (Translated by Daniel Bilt)




  • Muzică la Castelul Peleș (EuropaFest 2019, Summer Edition)

    Muzică la Castelul Peleș (EuropaFest 2019, Summer Edition)

    Sinaia, fostă reședință de
    vară a regilor României a găzduit Festivalul Internațional de Muzică Europa Fest,
    la a 26-a ediție, cu recitaluri
    susținute de tineri interpreți din SUA, Marea Britanie, Franța, Belgia,
    Germania, Bugaria, Turcia, România. O secțiune a Festivalului a inclus
    master-classul cu Remus Azoiței, profesor la Royal Academy din Londra.



  • Castelul Peleş

    Castelul Peleş

    Astăzi vă invităm să descoperiţi unul dintre cele mai frumoase castele din
    România: Castelul Peleş. Pentru aceasta mergem la numai 123 de kilometri de
    Bucureşti , la Sinaia, un oraş a cărui istorie începe în
    anul 1695, de când a fost ridicată Mănăstirea Sinaia, din iniţiativa boierului
    Mihai Cantacuzino, după un pelerinaj la Ierusalim.


    Un alt moment de marcă în istoria locului a avut loc în 1875, când s-a pus
    piatra de temelie a castelului simbol al oraşului Sinaia. Castelul Peleş, reședința
    de vară a regilor României, a fost construit la dorința regelui Carol I al
    României (1866-1914), după planurile arhitecților Johannes Schultz, Carol
    Benesch și Karel Liman și a fost decorat de celebrii decoratori J. D. Heymann
    din Hamburg, August Bembé din Mainz și Bernhard Ludwig din Viena. În 1883 are
    loc inaugurarea oficială a Peleșului, pe care domnitorul l-a văzut ca pe un
    sediu al noii dinastii.


    Cele 160 de camere adăpostesc astăzi una dintre cele mai valoroase colecţii
    de tablouri, precum şi săli de arme şi biblioteci cu cărţi rare. În anii 1880,
    castelul era echipat cu sistem centralizat de încălzire, un sistem de
    comunicare cu sonerie electrică în aproape toate camerele și, câțiva ani mai
    târziu, cu lift. Peleșul are și o sală
    de teatru, cu o mică scenă și 60 de locuri, plus loja regală. Castelul avea
    dotări foarte moderne pentru epoca în care a fost construit. De exemplu,
    plafonul de sticlă al holului de onoare este mobil, putând fi acționat de un
    motor electric. Datorită uzinei electrice proprii, Peleșul a fost primul castel
    complet electrificat din Europa.


    De ieri, Castelul Peleş este unul dintre noii parteneri Google Arts &
    Culture, platforma Google care oferă acces la patrimoniul istoric și cultural
    din întreaga lume, prin intermediul internetului, prezentând vizitatorilor
    virtuali 5 expoziții de aici.


    Narcis Dorin Ion, directorul Castelului Peleş, a declarat: Este primul castel-muzeu
    prezent aici şi este un lucru foarte bun, pentru că este de departe cel mai
    deosebit, cel mai cosmopolit castel al României. Este şi cel mai vizitat,
    alături de castelul Bran. Toţi turiştii străini şi nu sunt puţini care îi trec
    pragul, după ce îl vizitează, îşi schimbă impresia despre România.


    Este vorba despre expoziţii care explorează palatul și colecțiile de artă
    pe care le deține, de la tablouri la argintărie și obiecte din lemn. În centrul
    atenției sunt două expoziții care prezintă istoria Peleșului, arhitectura și
    interioarele: Un spațiu al frumuseții și O perlă de arhitectură românească.
    Un spațiu al frumuseții, de exemplu, prezintă interiorul palatului, propunând
    vizitatorului virtual o plimbare din cameră în cameră. Alături de colecțiile de
    artă și decorațiunile deosebite, expoziția digitală aduce în prim plan
    modernitatea castelului la vremea sa. Am aflat detalii de la Narcis Dorin Ion,
    directorul Castelului Peleş: Am început de trei ani un program de valorificare a colecţiilor muzeale, avem
    60 de mii de piese, dintre cele mai valoroase. Regele Carol I a fost cel mai
    avizat şi cel mai mare colecţionar al României moderne şi a reuşit să strângă în
    castelul Peleş obiecte de artă de o valoare inestimabilă.



    În vecinătatea Castelului Peleş se găseşte
    Castelul Pelişor, ce completează impresia de atemporalitate ce domină Valea
    Peleşului. Acesta trebuia să fie mai mult un chalet elveţian şi nicidecum un
    castel. Cu toate acestea, Pelişorul, cu arhitectura sa în stilul renaşterii
    germane, cu turlele acoperite cu ţiglă smălţuită în culori vii, cu 70 de camere
    decorate artistic, este un veritabil castel care a fost locuit permanent în
    timpul verii de familia regală a României. Castelul a fost rearanjat, în
    prezent fiind prezentate publicului camere redecorate şi piese originale sau
    replici, pentru a recrea atmosfera anilor 1900.

  • L’automne dans la Vallée de la Prahova

    L’automne dans la Vallée de la Prahova

    C’est aujourd’hui le moment de connaître la Vallée de la rivière Prahova, une destination convoitée par les amoureux des randonnées en montagne. Mais la région est encore connue en tant que région viticole renommée, mais aussi pour abriter des monuments naturels et des bâtisses historiques particulièrement belles.

    Accompagnés de notre guide d’aujourd’hui, Anda Popa, secrétaire générale de l’Association pour la promotion et le développement du tourisme du département de Prahova, nous allons voir ce que cette région recèle de si particulier.

    Arrêtons-nous d’abord dans la ville de Sinaia, surnommée « la Perle des Carpates ». Située dans la vallée de Prahova, à 120 km de Bucarest, elle est entourée par les monts Bucegi :

    Anda Popa : « Vu notre moto « Prahova, Your Royal Holiday », je commencerais par vous parler du château de Peleș, mentionné dans le Top 10 des châteaux européens par Le Figaro. Ancienne résidence d’été des rois de Roumanie pendant la fin XIXe et la première moitié du XXe siècle, le château se visite toute l’année, à l’exception du mois de novembre, lorsqu’il est fermé. Des guides en langue française se tiennent à votre disposition et se feront un plaisir de vous faire découvrir les moindres recoins de ce merveilleux château ».

    A proximité, l’on trouve le château Pelișor, bâti dans le style de la Renaissance allemande, avec ses tours recouverts d’ardoise peinte en couleurs vives, et ses 70 pièces décorées à la Belle époque.

    Nous poursuivons notre périple en visitant un monument naturel d’exception. Anda Popa : « Cette roche, appelée le Sphinx, c’est le centre des énergies des monts Carpați. Beaucoup de touristes viennent pour se ressourcer dans les monts Bucegi. Le Sphinx roumain compte 8 mètres en hauteur, tout comme son homonyme égyptien. C’est juste que c’est un monument naturel, sculpté dans la pierre sans aucune intervention humaine. L’accès se fait depuis la ville de Busteni ou encore depuis celle de Sinaia, et l’on peut l’approcher en voiture, pour terminer le voyage de quelques kilomètres à pied ».

    Anda Popa, secrétaire générale de l’Association pour la promotion et le développement du tourisme du Département de Prahova nous avertit que, dès lors que l’on est arrivé là, rater la visite de la Croix perchée sur le pic du mont Caraiman serait totalement impardonnable. Inaugurée le 14 septembre 1928, érigée symboliquement sur la frontière unissant la Valachie à la Transylvanie, elle est censée rappeler la mémoire des héros tombés lors de la Première Guerre mondiale.

    Anda Popa : « Depuis 2014, le monument figure dans le Livre des records. Il s’agit de la plus haute croix au monde, érigée à près de 2.300 mètres d’altitude. Haute de 28 mètres, on l’aperçoit par beau temps depuis les stations de la vallée. Une fois là, l’on profite d’une vue imprenable des cols des montagnes avoisinantes».

    Le Festival du vin arrive cette année à sa 20e édition. C’est là, dans la Vallée de la Prahova, que vous aurez l’occasion de goûter à l’ambassadeur des vins roumains, le renommé Feteasca Neagră, et puis de visiter les chais où ce vin parfumé prend de l’âge et de la saveur. Parsemés sur la Route du vin qui unit les différentes caves de cette région viticole, l’on pourra visiter les musées dédiés à l’amour de Bacchus.

    Anda Popa : « La Route du vin est praticable toute l’année. Mais nous convions les touristes surtout aux vendanges et plus tard, lorsqu’ils pourront goûter au vin jeune. Le mois de juin ne serait pas un mauvais choix non plus, car c’est le moment de la floraison des vignes. La région de Dealu Mare ressemble à beaucoup d’égards à la région bordelaise. C’est un itinéraire que nous recommandons vivement, avec des escapades dans les vignes et une dégustation de 5, 6 cépages. Et puis c’est l’occasion d’en apprendre un peu plus sur l’histoire des vignes et du vin de la région. Un chai abrite d’anciens outils dont les vignerons se servaient dans le temps. La Route du vin passe aussi par un beau manoir ancien, qui nous dévoile quelque chose de l’histoire de la région. Cette Route recèle des points de vue et de véritables trésors pour un touriste, qu’il soit parti à l’aventure ou simplement s’offrir quelques moments de détente ».

    Le dernier arrêt de notre voyage au long de la Vallée de Prahova se trouve dans les tréfonds de la terre, car il s’agit d’une mine de sel, située à Slănic. Anda Popa : « C’est la mine de sel la plus vaste d’Europe. D’une superficie de plus de 78.000 mètres carrés, comptant 14 pièces, dont certaines ont 50 mètres de hauteur, la mine peut être visitée toute l’année, même par mauvais temps. Elle se trouve à moins de cent km de Bucarest, elle est donc facilement accessible depuis la capitale. Tout près de là, vous trouverez la Valée de Doftana, une zone reculée mais facile d’accès, et magnifique. C’est là que l’on fabrique un fromage local, le fameux cașcavea, une sorte de gruyère. Pour le mettre à l’honneur, un festival lui est dédié tous les ans, au début du mois de septembre. Différents assortiments locaux de fromages, du pastrami, de la tsuica, une eau-de-vie de prunes, et, bien sûr, le vin de la région sont mis à profit. »

    Sur le site visitprahova.ro vous allez trouver une foule d’informations détaillées qui vous donneront davantage envie de visiter la Valée de Prahova. (Trad Ionut Jugureanu)

  • Toamna, pe Valea Prahovei

    Toamna, pe Valea Prahovei

    Vom cunoaște azi
    Valea Prahovei, destinația preferată a iubitorilor de munte. Însă zona nu este
    renumită numai pentru stațiunile montane, destinații perfecte în orice anotimp,
    ci și pentru monumentele istorice deosebite, pentru monumentele naturale și pentru podgorii.
    Alături de ghidul nostru, Anda Popa, secretar general al Asociației pentru
    Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova, vom enumera câteva dintre
    principalele motive pentru care toamna prahoveană este de neratat.


    Anda Popa, secretar
    general al Asociației pentru promovarea și dezvoltarea turismului Prahova, ne
    îndeamnă să ne oprim mai întâi în stațiunea Sinaia, Perla Carpaților,
    cum mai este numită, situată la circa 120 km nord de București, pe cursul
    superior al râului Prahova, la poalele Munților Bucegi. Având în vedere că noi
    promovăm pe plan internațional județul nostru cu moto-ul Prahova, your royal
    holiday, aș începe cu Castelul Peleș. Este în top zece cele mai frumoase
    castele din lume conform cotidianului francez Le Figaro. Este o fostă reședință
    a regilor României din secolele XIX – XX. Există acolo și ghizi vorbitori de
    engleză, franceză, rusă și alte limbi. Trebuie solicitat ghidul potrivit atunci
    când se achită biletul de intrare. Castelul se poate vizita în tot cursul
    anului, mai puțin în luna noiembrie când va fi închis pentru curățenie.


    În vecinătatea
    Castelului Peleș se găsește Castelul Pelișor, cu arhitectură în stilul renașterii
    germane, cu turlele acoperite cu țiglă smălțuită în culori vii și 70 de camere
    decorate artistic, astăzi cu piese originale, dar și replici, pentru a recrea
    atmosfera anilor 1900. În continuare, pe lista noastră, un monument natural.Vă recomandăm Sfinxul, centrul energetic al munților Carpați. Mulți
    dintre turiști vin pentru energia pe care o găsesc în munții Bucegi. Sfinxul
    din România are aceeași înălțime cu cel din Egipt, de opt metri, și se aseamănă
    cu statuia lui Venus, descoperită în Italia. Este un monument natural, fără
    nicio intervenție a omului și dăinuiește acolo de foarte mult timp. Accesul se
    face din stațiunea Bucegi sau din Sinaia, dacă se merge pe Transbai. În cazul
    acestei variante se va parcurge o mare parte din drum cu mașina, apoi câțiva km
    pe jos.


    Anda Popa, secretar
    general al Asociației pentru promovarea și dezvoltarea turismului Prahova, subliniază
    că, dacă aţi ajuns pe munte, n-ar trebui să ratați o vizită la crucea de pe vârful Caraiman, ridicată în
    cinstea eroilor neamului și inaugurată pe 14 septembrie 1928. Din 2014, este în Cartea Recordurilor. Este cea mai înaltă cruce din
    lume, ridicată la 2291 de metri altitudine. Ea are o înălțime de 28 de metri și
    se poate vedea când este senin și din stațiunea Bușteni. Este și un punct de
    belvedere foarte frumos asupra lanțului muntos.


    Festivalul Vinului,
    care anul acesta se organizează chiar la sfârșitul acestei luni, are o tradiție
    de 20 de ani. Pe Valea Prahovei, veți putea să degustați ambasadorul vinurilor
    românești, Feteasca Neagră, și să vizitați cramele. Există și câteva muzee
    tematice pe Drumul Vinului, spune Anda Popa. Drumul Vinului se
    poate parcurge tot timpul anului. Noi invităm turiștii și toamna aceasta când
    pot degusta vinul și mustul. Turiștii sunt însă bineveniți și în iunie când
    înflorește vița de vie, care are un miros deosebit. Un loc pe care-l recomand
    este zona Dealul Mare, care se aseamănă cu regiunea Bordeaux din Franța. Este
    un itinerar pe care-l propunem iubitorilor de vin sau celor care vor să-i
    cunoască tainele. Prin acest program, le oferim o incursiune în podgorie, în
    cramă, află cum se face vinul. Turiștii pot face și o degustare de patru, cinci vinuri, depinde la ce cramă
    doresc să facă acest lucru. Pot să cunoască puțin și din istoria vinului
    românesc, cum se făcea în vechime. Există o cramă în care se pot vedea
    instrumentele cu care se făcea vinul în zona noastră. Avem de asemenea, pe
    traseu, un conac deosebit, în care se poate vedea un pic din istoria locului.
    Sunt multe puncte pe acest traseu în care turiștii se pot opri și pot afla
    lucruri interesante și se pot relaxa foarte frumos.


    Ultimul noastră
    oprire pe Valea Prahovei se află în subteran, la Salina de la Slănic. Anda
    Popa, secretar general al Asociației pentru promovarea și dezvoltarea
    turismului Prahova. E cea mai mare salină din Europa. Are o
    suprafață de peste 78.000 de metri pătrați, cu 14 încăperi. Unele încăperi au
    chiar și 50 de metri înălțime. Aceasta are avantajul că se poate vizita tot
    timpul anului, chiar și când este vreme urâtă. Este la mai puțin de 100 de km
    de București, deci îi invităm pe toți cei cazați în zonă, nu neapărat cazați pe
    Valea Prahovei. Puteți degusta și din produsele locale. În zonă, se află Valea
    Doftanei, unde turiștii pot gusta din vestita cașcavea. Este un fel de
    cașcaval, dar cu specific local. În jurul acestui produs se organizează și un
    festival, Festivalul Cașcavelei, care are loc tot în septembrie. Anul acesta a
    fost la începutul lunii. Îi invităm pe cei care ajung în zonă să încerce acest
    produs pe lângă brânza de burduf, pastrama de oaie, care se face tot acum,
    toamna, țuica – băutura noastră specifică din prune și, bineînțeles, vinul.



    Accesând
    visitprahova.ro
    veți găsi multe informații utile, motive pentru care să vizitați
    Valea Prahovei și ce puteți să faceți în zonă. Veți avea toate instrumentele
    pentru a vă crea un sejur cât mai plăcut în județul Prahova.

  • Jurnal românesc – 12.07.2018

    Jurnal românesc – 12.07.2018

    Ministerul
    pentru Românii de Pretutindeni a comunicat o serie de informaţii post Brexit
    pentru românii din Marea Britanie. Potrivit unui comunicat al MRP publicat,
    joi, anul 2019 are o importanță deosebită pentru România, atât din prisma
    preluării mandatului pentru Președinția Consiuliul Uniunii Europene, cât și din
    cauza ieșirii Marii Britanii din Uniune. Comunitatea de români din Regatul Unit
    al Marii Britanii și Irlandei de Nord este evaluată la aproximativ 400.000 de
    cetățeni români. În acest context, autorităţile de la Bucureşti acordă o
    importanță deosebită informării, prevenirii și combaterii actelor de abuz de
    orice tip – prin muncă, prin cerșetorie, sexual etc. asupra românilor rezidenți
    în teritoriu. Pentru a preîntâmpina eventualele dificultăți înregistrate de
    membrii comunității românești din Regatul Unit, aceştia se pot adresa, în
    calitate de cetățeni europeni, Home 0fiice (HO), în vederea unei informări
    corecte și complete. HO asigură traducerea informațiilor cheie în toate limbile
    UE27. Home Office oferă sprijin pe componenta digitală, prin testarea
    sistemului cu aportul unor voluntari; asigurarea accesibilității aplicației
    digitale; asigurarea de asistență digitală persoanelor care întâmpină
    dificultăți în utilizarea tehnologiei, similară cu cea oferită aplicanților din
    state terțe, care constă în trierea telefonică a cazurilor, acordarea de
    ghidare telefonică, în biblioteci sau în cazurile de imobilitate la domiciliu. Componenta de asistență digitală nu are
    acoperire suficientă în Scoția și Irlanda de Nord, iar planurile HO sunt de a
    organiza sesiuni de ghidare pentru grupuri.Home Office va stabili și
    un Customer Resolution Centre, un centru de asistență care va oferi
    consiliere și al cărui personal va fi pregătit în a recunoaște semnele
    vulnerabilităților.


    In perioada
    14-19 iulie se desfăşoară la Castelul Peleş a doua ediţie a Şcolii de Vară de
    la Sinaia, organizată de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi
    Memoria Exilului Românesc (IICCMER) în parteneriat cu Institutul Cultural Român
    (ICR) şi Muzeul Naţional Peleş. Ediţia de anul acesta este dedicată
    centenarului Marii Uniri şi istoriei exilului românesc anticomunist. Programul
    are drept scop cunoaşterea şi înţelegerea fenomenului anticomunist postbelic în
    rândul tinerilor din ţară şi străinătate. Şcoala de Vară de la Sinaia se
    adresează studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor din România şi diaspora
    (Europa), care dezvoltă sau intenţionează să realizeze proiecte pe tema
    exilului românesc postbelic sau a aspectelor adiacente. Obiectivul acestei
    ediţii constă în recuperarea istoriei şi valorificarea contribuţiei culturale a
    exilului şi a dinamicii sale istorice prin prisma personalităţii Regelui Mihai
    şi a implicării sale în exil până în 1989. Realităţile istorice ale exilului
    românesc postbelic au nevoie să fie înţelese ca o legitimitate istorică şi
    morală de la care diaspora ar putea să se revendice. Începând cu acest an,
    deschiderea va fi punctată academic printr-o prelegere inaugurală în legătură
    cu istoria monarhiei româneşti, a exilului anticomunist şi alte teme conexe. La
    ediţia 2018 participă 14 tineri, opt din România şi şase din alte ţări
    europene, care au demonstrat, în urma unei proceduri de selecţie, că înţeleg
    importanţa cunoaşterii fenomenului exilului românesc şi a experienţelor de
    viaţă ale românilor plecaţi din ţară din motive politice până în 1989. Aceştia
    vor avea parte de prelegeri, workshop-uri, proiecţii de film, excursii şi alte
    activităţi.

  • Les mini-vacances du 1er Mai

    Les mini-vacances du 1er Mai


    Alors que dans de nombreux pays à travers le monde, la Journée internationale du travail est marquée par des marches et des mouvements de protestation, pendant lesquels les gens demandent plus de droits, de meilleures conditions de travail ou des avantages salariaux, en Roumanie, cette journée est célébrée par des randonnées, des excursions, des fêtes en plein air et des barbecues. Bref, oubliant presque les corvées de la vie quotidienne, les Roumains transforment le pays en un véritable pôle européen de la distraction. Cest ce qui explique pourquoi, dès laprès-midi du vendredi dernier, plusieurs milliers de touristes ont pris dassaut les stations alpines et littorales ou encore le Delta du Danube. Mamaia et Vama Veche, deux stations célèbres sur la côte roumaine de la mer Noire, accueillent des dizaines de vacanciers. Les boîtes de nuit, où opulence et luxe sont chez eux, représentent le principal point dattraction. Cependant, certains préfèrent faire la fête sur la plage, même si la météo nest pas aussi douce quils lauraient souhaité. En dépit des seulement 17 degrés de température de la mer, nombreux sont les touristes qui tentent une baignade. Cela fait longtemps que la renommée des fêtes organisées sur la côte roumaine de la mer Noire a dépassé les frontières nationales. Ceci étant, il y a toutes les chances que la station de Mamaia fasse concurrence à celle espagnole dIbiza.



    Les milliers de touristes qui ont opté pour un séjour dans le Delta du Danube, site inscrit au patrimoine universel de lUNESCO, profitent de lexcellente météo pour passer des moments inoubliables au milieu dune nature qui na pas son pareille. Dans les Carpates Méridionales, sur la Vallée de la Prahova, cest la station de Sinaia qui accueille le plus grand nombre de visiteurs. Les itinéraires de tourisme à vélo y sont la principale attraction. Bran-Moeciu, cette autre région de montagne, extrêmement pittoresque, regorge elle aussi de touristes. Bien des gîtes ruraux offrent la possibilité de louer des vélo ou de pratiquer léquitation. A Poiana Braşov, toujours dans les Carpates Méridionales, les hôteliers ont préparé des paquets touristiques spéciaux, avec accès gratuit aux centres de bien-être, spectacles divers et feu de camp. Enfin, nombre de Roumains ont choisi de passer les mini-vacances du 1er Mai au Maramureş, contrée du nord du pays, fameuse entre autres pour les promenades, au long de la Vallée du Vaser, par le train à voie étroite appelé Mocăniţa et tiré par une locomotive à vapeur.



    Quils soient partis ou non pendant ces mini-vacances, la plupart des Roumains ne renoncent pas au barbecue. Cest déjà devenu une tradition. Rien de plus naturel donc de voir, dans les aires expressément aménagées ou bien à la lisière des forêts, des gens en train de griller les « mititei ». Les statistiques témoignent largement du fait que les Roumains apprécient beaucoup ces petites saucisses sans peau. Rien quen ces mini-vacances, on sattend à ce quils consomment pas moins de 30 millions de mititei, soit un chiffre supérieur de 15% à celui enregistré lannée dernière. Enfin, comme toute chose a une fin, le 1er mai dans la soirée, les Roumains regagneront leurs foyers, car le travail reprendra le lendemain!







  • Minivacanţă de 1 Mai în România

    Minivacanţă de 1 Mai în România

    Şi de 1 Mai, românii sunt atipici. În timp
    ce în numeroase ţări ale lumii, Ziua internaţională a muncii este marcată prin
    marşuri şi mitinguri prin care oamenii cer mai multe drepturi, condiţii de
    lucru mai bune sau avantaje salariale, în România 1 mai este celebrat prin …
    drumeţii, excursii, petreceri sau ieşiri în aer liber, la un grătar. Într-un cuvânt, uitând aproape cu totul de
    corvezile vieţii cotidiene, românii transformă, în aceste zile, întreaga ţară
    într-un pol al distracţiei
    europene. Aşa se face că, încă de vineri după-amiază, de când a început minivacanţa de 1 Mai, mii
    de turişti au luat cu asalt staţiunile montane, de la Marea Neagră sau Delta
    Dunării. La Mamaia şi Vama Veche, pe litoral, sunt zeci de mii de persoane.
    Cluburile, unde luxul și opulența sunt la ele acasă, sunt principala atracţie,
    dar unii petrec direct pe plajă, chiar dacă nu este atât de cald pe cât şi-ar
    fi dorit. Apa mării are în jur de 17 grade Celsius şi mulţi s-au încumetat să o
    încerce doar cu vârful degetelor. Faima petrecerilor date la malul mării a
    depăşit, demult, graniţele ţării, iar dacă românii o vor ţine tot aşa, Mamaia
    ar putea să concureze, în curând, Ibiza.

    Cele câteva mii de turişti care
    au optat pentru Delta Dunării, locul – aflat în patrimoniul UNESCO – unde
    fluviul se varsă în Marea Neagră, profită de superba vreme de primăvară
    pentru a petrece clipe de neuitat în mijlocul unei naturi de neegalat. În
    Carpaţii Meridionali, pe Valea Prahovei, cel mai aglomerat loc este Sinaia,
    unde nu se mai găseşte niciun loc liber. Atracţia o constituie, aici, traseele
    de mountain bike. Şi zona Bran-Moeciu, extrem de pitorească, este plină-ochi de
    turişti, care au fost aşteptaţi cu pălincă, pastramă şi multă voie bună. Multe
    pensiuni agroturistice oferă biciclete ori posibilitatea practicării de
    sporturi ecvestre. În Poiana Braşov, tot din Carpaţii Meridionali, hotelierii
    au pregătit pachete speciale, cu intrări gratuite la spa, spectacole sau focuri
    de tabără. Mulţi români au ales şi Maramureşul, din nordul ţării, pentru o
    plimbare cu Mocăniţa, tren cu aburi ce parcurge superba Vale a Vaserului.


    sunt plecaţi în vacanţă sau au rămas acasă, de 1 Mai, pentru cei mai mulţi
    români grătarul este o tradiţie. Zonele special amenajate, crângurile sau
    pădurile sunt înţesate de amatorii în special de mici – un simbol al
    gastronomiei autohtone, un fel de chiftele la grătar, de obicei de formă
    cilindrică. Românii vor pune pe grătare, în această minivacanţă, peste 30 de
    milioane de mici, depăşind, potrivit estimărilor realizate de procesatorii de
    carne, cantitatea consumată anul trecut cu aproape 15%. Dar, cum totul are un
    sfârşit, pe 1 Mai seara, cu părere
    de rău, turiştii se vor întoarce la casele lor. Miercuri e o nouă zi de muncă!

  • La Vallée de la Prahova

    La Vallée de la Prahova

    Chaque hiver, Sinaia, Busteni ou encore Azuga sont prises d’assaut par les skieurs débutants ou chevronnés en quête d’adrénaline et de détente, en égale mesure. Ce fut vers la moitié du XIXème siècle, au moment de la construction, à Sinaia, du château de Peles que le tourisme a commencé à s’épanouir dans la région. Une fois que la famille royale a fait de Peles sa résidence estivale, les petites villes de montagne de la Vallée de la Prahova se sont transformées en véritables stations de sports d’hiver. Quoi faire une fois sur place? Oana Constantinescu, secrétaire de l’Association pour la promotion et le développement du Tourisme de Prahova: Les principales attractions touristiques à faire absolument une fois dans la région seraient une visite au Château de Peles et une autre à celui de Cantacuzino. Le premier se trouve à Sinaia et il est la résidence de la famille royale dès le moment de sa construction. Quant au deuxième, sa construction, datant du début du XXème siècle, on la doit à Gheorghe Grigore Cantacuzino. Toujours en tête de la liste des incontournable de la Vallée de la Prahova figurent deux monuments de la nature en haut du Massif de Bucegi: il s’agit de Babele et de Sfynx, deux formations en pierre absolument magnifiques. Et puis, une fois sur place, à faire absolument une randonnée au sommet de Caraiman pour admirer la croix qu’on y a fait dresser.

    Construite en acier, sur un socle en béton armé recouvert de pierre, la croix haute de 39,37 m et dont les bras mesurent chacun 7 m, est entrée en 2013 dans le Livre des Records comme étant la plus haute croix du monde érigée à plus de 2291 mètres d’altitude. Repassons le micro à Oana Constantinescu pour continuer notre visite au long de la Vallée de la Prahova : La région s’ouvre officiellement par la station de Posada, la première station de montagne avant les fameuses Sinaia, Busteni et Azuga. Pourtant, blotties entre les collines qui précédent la montagne, deux autres stations valent le coup de se faire admirer par les touristes. Il s’agit de Breaza et de Campina dont la renommée se rattache aussi bien aux édifices historiques tels le Château de Iulia Hasdeu, qu’aux traditions ancestrales telles la création des blouses roumaines. Après, pour les amateurs de ski, il est vrai que Sinaia, Busteni et Azuga restent les plus prisées. Mais, il convient de mentionner que pour ceux d’entre vous qui ne sont pas accros aux sports d’hiver, les stations proposent aussi une variété de passe-temps agréables. Prenons l’exemple de Sinaia où le Palais Florescu Stirbery accueille depuis décembre dernier un musée de la ville censé présenter les moments forts de l’histoire des lieux depuis leurs origines et jusqu’à présent. Avec ses remontées mécaniques modernes et ses domaines skiables modernisés, la Vallée de la Prahova nous surprend par ses paysages magnifiques où la pratique du ski alpin en hiver et de la rando en été prend une dimension particulière.

    Mais, une fois terminée la journée de ski, que faire? Une idée serait de rendre visite aux maîtres artisans locaux, surtout à ceux de Breaza célèbres pour la réalisation à la main des blouses roumaines. Oana Constantinescu nous en parle: Les touristes sont invités à se rendre à Breaza, où les maîtres artisans les attendent dans leurs ateliers pour leur offrir une expérience complète de leur savoir- faire. Bien sûr, chaque atelier est doté de sa petite boutique d’où l’on peut acheter les produits fabriqués. Mais le plus intéressant reste, selon moi, l’expérience de rester aux côtés de ses maîtres artisans pour qu’ils vous racontent leur apprentissage du tissage et de la broderie. Les visites se font sur réservation, soit en ligne, soit auprès du Bureau de tourisme de la ville.

    Buşteni occupe la deuxième place dans la hiérarchie des stations de la zone. Un tiers des touristes qui visitent la vallée de la Prahova s’y arrêtent – en hiver, surtout pour faire du ski. Mihai Coleşi, du Centre d’information et de promotion touristique de Buşteni. SON: « Les deux pistes de ski Kalinderu et la piste pour débutants sont ouvertes. La piste Kalinderu 1 a une longueur de 1500 mètres et dispose d’éclairage pour le ski nocturne. Les pistes Kalinderu 1 et Kalinderu 2 sont parfaites pour les skieurs moyens et expérimentés. Elles sont très pittoresques et elles sont équipées de systèmes de protection et de signalisation. Elles disposent de remonte-pente modernes et de télésièges 4 places. En bas de la piste il y a de nombreux centres de location d’équipements pour les amateurs de sports d’hiver. »La Vallée de la Prahova n’est pourtant pas uniquement le paradis des skieurs.

    Les nombreux événements prévus tout au long de l’année y attirent de nombreux visiteurs. Oana Constantinescu, secrétaire de l’Association pour la promotion et le développement touristique du comté : « Le premier aura lieu dans quelques semaines. Il s’agit de la Foire du miel de Câmpina, prévue du 16 au 18 février. Elle sera suivi par plusieurs festivals : le festival du fromage, le festival de la ville de Sinaia – « Sinaia Forever », le festival des sports extrêmes d’hiver « Winter Airsports ». S’y ajoutent le rallye « Le Trophée de Sinaia » et un très intéressant concours d’élégance automobile, qui réunit des voitures d’époque restaurées et fonctionnelles. La Vallée de la Prahova est une destination de vacances en toute saison. Si, en hiver, les touristes prennent d’assaut ses nombreuses pistes de ski, durant les autres saisons ils se laissent séduire par ses itinéraires de randonnée et d’escalade, ses itinéraires cyclables et ses parcs – y compris les parcs d’aventures de Buşteni et de Sinaia. »

    Oana Constantinescu propose aux touristes un itinéraire un peu spécial : la Route du Vin. Il s’agit d’une partie de l’ancienne route du vin utilisée par les Romains et qui traversait l’Europe. Le long de cette route s’égrènent des vignobles renommés, des manoirs, des cours princières et des monastères. Une journée sur la Route du vin, avec, pour point de départ, la ville de Bucarest, coûte 80 euros par personne, pour un groupe de 6 à 8 personnes. Plus le groupe est nombreux, plus le prix diminue. Voici le programme d’une telle journée : départ à votre hôtel de Bucarest à 9 h, retour à 18 h. Vous allez voyager sur la route Bucarest, Sinaia, Dealu Mare et retour. Vous allez visiter des sites touristiques, des vignobles et des caves et goûter des vins : « La Route du Vin est un itinéraire touristique qui traverse la zone de Dealu Mare et Urlaţi. Il suffit d’une seule journée pour le parcourir. On s’en va d’une cave à l’autre, on goûte les vins du terroir, on visite les vignobles et on assiste à la fabrication du vin. Dans cette zone du pays, on produit surtout des vins rouges. Si vous ne disposez pas du temps nécessaire pour suivre la Route du vin, sachez qu’il y a plusieurs caves à Azuga. La Vallée de la Prahova a beaucoup à offrir à ses visiteurs et tous les touristes y sont les bienvenus et accueillis avec joie chaque année.»

  • Die Woche 11.12.-15.12.2017 im Überblick

    Die Woche 11.12.-15.12.2017 im Überblick

    König Michael l wird beigesetzt




    Der Sarg des letzten Königs Rumäniens Mihai I wurde am Mittwoch nach Rumänien überführt. Mihai I hat den rumänischen Thron mit sechs Jahren, im Jahr 1940 bestiegen. Am 23. August 1944, als die Sowjetunion einen Großangriff gegen Rumänien ansetzte, ließ der junge König Michael Antonescu verhaften, beendete das Militärbündnis mit Deutschland und stellte das Land an die Seite der Alliierten. Historiker meinen, dass der Frontenwechsel den Krieg um mindestens 6 Monaten gekürzt und hunderttausende Menschenleben gerettet habe. Mit 26 Jahren, 1947, wurde Mihai I von der herrschenden Kommunistischen Partei zum Abdanken und ins Exil gezwungen. Im schweizerischen Exil arbeitete der frühere Monarch unter anderem als Geflügelzüchter und Automechaniker. Der frühere König durfte erst mit 75 Jahren ins Heimatland zurückkehren. Die Bestattungszeremonie findet am späten Samstagnachmittag in der orthodoxen Kathedrale Curtea de Argeş im Süden des Landes statt. Von Mittwoch bis Samstag wurde sein Sarg in den Ehrensaal des Königlichen Palastes in Bukarest zur öffentlichen Aufbahrung gestellt. Tausende rumänische Bürger haben dort von ihrem König Abschied genommen. Selbst wenn nach der Wende nur wenige Stimmen für die Wiedereinführung der Monarchie plädiert haben, mussten die Menschen in Bukarest teilweise acht Stunden warten, um Einlass in die Halle des Königspalasts in Bukarest zu bekommen. Wegen der langen Warteschlangen musste das Königliche Haus das Programm ändern, infolgedessen wurde der Zutritt während der Nacht erlaubt, damit alle Wartenden ihre letzte Ehre erweisen konnten. Vor dem Palast wurden tausende Kerzen und Blumen für den verstorbenen König niedergelegt:

    “Er hatte ein langes Leben und dennoch hat er nicht rechtzeitig den Respekt der Menschen bekommen und seine Aufgabe erfüllen können. Er hat sein Volk wirklich geliebt.

    “Ich habe so viel geweint, als er zum Abdanken und ins Exil gezwungen wurde. Ich war damals ein Kind, ich erinnere mich, dass ich in der Schule auf ein Blatt Papier geschrieben habe: .


    Am Mittwoch, als der König die letzte Reise in die Heimat antrat, wurde sein Sarg für einige Stunden auch im Ehrensaal des Schlosses Peleş im Karpatenort Sinaia aufgebahrt. Dort wurde der letzte Monarch Rumäniens am 25. Oktober 1921 geboren. Am Schloss Peleş nahmen hohe Amtsträger aus dem In-und Ausland ihren Abschied von ihm: der Präsident Klaus Iohannis, rumänische und moldauische Regierungsmitglieder und Abgeordnete. Der Gründer des Instituts zur Erforschung des rumänischen Exils Dinu Zamfirescu erklärte zum Tod des früheren Monarchen Rumäniens:


    “Wir haben einen rumänischen Helden und ein Symbol der Würde verloren, ein Symbol der königlichen und der persönlichen Würde. Rumänien braucht solche Menschen und ich muss voller Traurigkeit feststellen, dass wir derzeit in unserem Land solche Menschen nicht mehr finden können. Jedes Mal, als ich ihn im Ausland getroffen habe, zeigte er ein großes Interesse für sein Volk. Auch im Exil hat er die Verantwortung für Rumänien und das rumänische Volk gefühlt. Er fragte immer, ob er etwas für Rumänien machen konnte.



    In Rumänien wurde eine dreitägige Staatstrauer angeordnet. Alle Institutionen haben die Flaggen auf Halbmast gehängt, der öffentlich-rechtliche Rundfunk hat seine Programme entsprechend angepasst.




    Die Abgeordnetenkammer billigt neue Justizgesetze




    Die Abgeordnetenkammer hat am Donnerstag die Entwürfe für das neue Gerichtsverfassungsgesetz und das neue Gesetz des Obersten Magistratenrates verabschiedet. Demnach soll eine neue Sonderabteilung gegen Staatsanwälte und Richter ermitteln; die Staatsanwälte gelten als weisungsbefugt, ihre Vorgesetzten dürfen Verfügungen wegen Unrechtmäßigkeit oder Unbegründetheit widerrufen. Ein Disziplinarverfahren gegen einen Richter oder Staatsanwalt kann nur die beim Magistratenrat eingerichtete Justizkontrollstelle durchführen. Der Justizminister und der Präsident des Obersten Gerichtshofs sind aus dem Verfahren beseitigt worden. Nun soll über die Entwürfe auch Oberkammer entscheiden, wo ein Eilverfahren läuft.


    Die Opposition behauptet, der Gesetzentwurf respektiere die Empfehlungen der Berufsverbände, sowie dass die neu gegründete Abteilung, Druck auf die Staatsanwälte und Richter ausüben werde.


    Neu eingeführt wurde die Kontrolle der Straatsanwälte durch die Übergeordneten, einschließlich durch den Justizminister. Den Magistraten ist es verboten mit den Geheimdiensten zusammenzuarbeiten. Sie müssen jährlich eine Selbstdeklaration in diesem Sinne unterzeichnen. Der rumänische Staatschef Klaus sagte, er sei skeptisch, was die Abänderungen der Justizgesetze anbelange.




    Ich habe von Anfang an mein Skeptizismus hinsichtlich diesen Abänderungen geäußert. Die Abänderungen sind zu schnell durchgeführt worden und ändern sehr Vieles in diesem Bereich. Ich kann nur dem Parlament empfehlen, verantwortungsvoll diese Abänderungen anzugehen, weil sie langfristige Auswirkungen haben werden.




    Das Parlament debattiert über den Haushalt 2018




    Der Haushaltsentwurf 2018 wurde diese Woche dem Parlament vorgelegt. Eckdaten des Entwurfs sind 5,5% Wachstum, 3,1% Inflation und ein Haushaltsdefizit von unter 3% des BIP. Das Haushaltsdefizit soll im kommenden Jahr, laut der Regierungskoalition, unter 3% gedrückt werden. Im Haushaltsplan für das kommende Jahr sei zudem ein Durchschnittslohn von 2.614 Lei (umgerechnet rund 570 Euro) vorgesehen. Die zusätzlichen Einnahmen, mit denen die Regierung 2017 rechnet, sollen auf die Prioritätsfelder Gesundheit, Bildung sowie Investitionen verteilt werden. Der Finanzminister verspricht mehr Sozialausgaben – Lohnerhöhungen, Ferientickets, höhere Renten. Am 21. Dezember soll im Parlament über das Haushaltsgesetz abgestimmt werden.

  • Sinaia

    Sinaia

    Astăzi ne oprim la Sinaia,
    Perla Carpaţilor, cum mai este numită, situată la circa 120 km nord de Bucureşti,
    pe cursul superior al râului Prahova, la poalele Munţilor Bucegi. Localitatea
    s-a dezvoltat începând din 1695, când boierul Mihai Cantacuzino, impresionat de
    ceea ce a văzut într-un pelerinaj la Ierusalim, s-a hotarât ca, la întoarcerea
    în (statul feudal) Ţara Românească, să construiască o mănăstire care să poarte
    numele Muntelui Sinai: Mănăstirea Sinaia. Cu trecerea anilor, în jurul acestei
    mănăstiri s-a dezvoltat localitatea care i-a preluat numele.


    În 1875 a fost pusă piatra de
    temelie a castelului Peleş, care este astăzi simbolul oraşului Sinaia. Este
    obiectivul care îi face pe 90% dintre turişti să aleagă să viziteze Sinaia,
    după cum am aflat de la Florin Burgui, ghid de turism, cel care subliniat ce
    apreciază străinii aici: Istorie, arhitectură, interior, exterior,
    poveşti, legende, situaţii de viaţă mai puţin fericite. Pentru ei este foarte
    important să descopere într-un colţ retras al Europei un castel deosebit, un
    element de arhitectură unic, pentru că regele Carol I a dorit să aibă un castel
    unic şi a refuzat foarte multe proiecte care i-au fost prezentate şi sunt
    impresionaţi în momentul în care intră în castel să vadă toată combinaţia de
    lemn, arme, picturi, marmură, sticlă de Murano, absolut tot ce le poate veni în
    minte când intră într-un castel, de la tehnologie germană în acoperişul
    retractabil, energie electrică, lift, carpete, saloane inspirate din diverse
    zone ale lumii.


    Elaborarea planurilor iniţiale
    ale castelului Peleş i-au fost încredinţate arhitectului Wilhelm von Doderer
    (1825-1900), profesor la Technische Hochschule din Viena, care a înaintat
    suveranului trei variante de proiecte arhitectonice, inspirate din arhitectura
    castelelor renascentiste franceze de pe valea Loirei, ca şi de stilul
    edificiilor vieneze de pe Ringstrasse. Dar proiectele au fost respinse de către
    Carol I în 1876, iar conducerea lucrărilor a fost încredinţată arhitectului
    german, Johannes Schultz, care a elaborat planurile castelului în prima sa fază
    de construcţie (1879 – 1883). Clădirea cu aspect de chalet elveţian, compusă
    din două etaje propusă de Schultz, era decorată la exterior în stil german,
    Fachwerk. În anul 1884 este instalată reţeaua electrică, castelul dispunând de
    un grup electrogen propriu, iar la 1897 este construită centrala electrică. În
    1890, este construită Sala Maură, după proiecte atribuite arhitectului francez,
    Émile André Lecomte du Noüy. În anul 1894, la conducerea lucrărilor este numit arhitectul ceh, Karel Liman (1860?-
    1928), sub coordonarea căruia, sunt amenajate cele mai multe dintre încăperi.
    Apar astfel Capela reginei Elisabeta, Apartamentele principeselor, Galeria de
    marmură, Sala de concerte, Sala mică de muzică şi Baia reginei. În 1906 este
    înălţat turnul central al castelului, unde un an mai târziu a fost montat
    ceasul cu trei cadrane, creaţie a Fabricii de ceasuri de turn a Curţii regale
    din Bavaria, Johann Mannhardt. Sala de teatru adaptată şi proiecţiilor
    cinematografice, sălile de arme, Sala Florentină, Sala de şah şi Sala de
    biliard, terasa cu busturi de împăraţi romani sunt alte atracţii ale
    castelului.


    În vecinătatea Castelului Peleş
    se găseşte Castelul Pelişor, cu arhitectură în stilul renaşterii germane, cu
    turlele acoperite cu ţiglă smălţuită în culori vii şi 70 de camere decorate
    artistic, astăzi cu piese originale, dar şi replici, pentru a recrea atmosfera
    anilor 1900. Florin Burgui ne-a recomandat să ne oprim şi în parcul din faţa
    cazinoului, construit în 1909 – 1910, pentru a vedea o bancă realizată pe
    vremea lui Carol I. Şi tot el ne-a atras atenţia asupra unui obiectiv mai nou
    apărut: Tot în Sinaia putem vizita muzeul trenuleţelor, un muzeu mai nou
    deschis în gara Sinaia, unde sunt foarte multe trenuleţe în miniatură, sunt 300
    de metri de linie de cale ferată, 150 de vagoane şi 70 de locomotive.



    În speranţa că v-am convins să petreceţi câteva zile
    la Sinaia, vă promitem şi data viitoare o nouă destinaţie!